עיצוב עם יותר נוכחות עשרה חודשים לאחר שנחשפה בתערוכת דטרויט ה-IS החדשה של לקסוס נוחתת בארץ עם תג מחיר התחלתי של 249 אלף שקלים וכוונה ברורה להפוך לשחקן משמעותי בסגמנט המנהלים פרימיום אל מול מכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס, אודי A4 וקאדילק ATS.
לאחר שני דורות שסבלו מעיצוב אנמי למדי, הדור השלישי של ה-IS ללא ספק מציג נוכחות בולטת בהרבה בשטח ומציג קווים זורמים ודינאמיים עם פורנט כוחני הכולל פנסים צרים המשלבים תאורת לד בצורת האות L וסבכה וכונס אוויר המחוברים יחדיו ויוצרים את צורת 'שעון חול' בהתאם לשפת העיצוב העדכנית של לקסוס כפי שניתן לפגוש ב-GS וב- LS וה-RX מתוחות הפנים.
תא הנוסעים עבר אף הוא עדכון מקיף לנוכח הביקורות על הקוקפיט של הדורות הקודמים שנראה לרבים כלא יותר מכזה של טויוטה עם ריפודי עור.
כעת, עם עיצוב ששאב הרבה השראה מהקבינה של ה-GS, התחושה היא בהחלט יותר במחוזות של מכונית פרימיום ומעבר לאבזור המתבקש במכוניות ברמת המחירים הזו, ה-IS מצוידת גם באותה מערכת שליטה מרכזית של ה-GS הכוללת מסך גדול בחלקו העליון של הדשבורד ונשלטת בעזרת ג'ויסטיק, המערכת מגיעה עם קישוריות בלוטות' מלאה ואפשרות לפעולה ב-mirror link עם מכשרי סמארטפון.
כל רמות הגימור יכללו גם חישוקי 17', מראות צד מתקפלות, פנסי קסנון, מערכת מצבי נהיגה, 8 כריות אוויר, מערכת להקפצת מכסה המנוע לצמצום פגיעה בהולכי רגל בעת תאונה וציון ביטחות מלא במבחני הריסוק של יורו NCAP.
המימדים של ה-IS מציגים תפיחה בכל המימדים עם אורך כללי של 4.66 (8 סנטימטרים יותר מבעבר) רוחב (+1 ס"מ) 1.81 גובה של 1.43 מטרים (0.5+ ס"מ) וחשוב מכל בסיס גלגלים שגדל ב-7 סנטימטרים לכדי נתון של 2.8 מטרים המבטיח מרווח משופר בתא הנוסעים ובמיוחד בשורת המושבים האחורית שהייתה צפופה למדי בדורות הקודמים. גם תא המטען הקטן שהציג נפח של 378 ליטרים המתאים יותר לרכבי האצ'בק גדל באופן משמעותי ומציע כעת 450 ליטרים.
גרסה היברידית אטרקטיבית מאוד
לראשונה בתולדות הדגם, ה-IS תוצע גם בגרסת 300 היברידית המשלבת בין מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים ליחידת הנעה חשמלית שיפיקו ביחד 223 כ"ס שיועברו לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים רציפה ויאפשרו לראות את הספרה 100 על הספידומטר כעבור 8.4 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית של גרסת הכלאיים מציגה נתון אופטימי של 22.7 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת, אך מה שמעניין במיוחד בהקשר לגרסה זו הוא נתון פליטת המזהמים העומד על 103 גק"מ ולמעשה מאפשר ל-IS להיכלל בקבוצת זיהום אוויר 2 על פי המדד הירוק וליהנות ממיסוי מופחת בגובה של רק 30 אחוזים. לטענת אנשי לקסוס עובדה זו גרמה להם להחליט בשלב זה להתמקד בשיווק גרסה זו המאפשרת להם להציע את ה-IS במחיר נמוך מבעבר העומד כאמור על 249 אלף שקלים לגרסת הכניסה. גרסת לקשרי תעלה 20 אלף שקלים נוספים ותכלול בנוסף ריפודי עור, מושבים עם חימום וכיוון חשמלי, מצלמת רוורס וחיישני חניה קדמיים ואחוריים.
רמת הגימור הבכירה, פרימיום, תכלול גם דיפוני עץ, מערכת פתיחה והתנעה ללא מפתח, אוורור במושבים הקדמיים ועוד ותהיה שלכם בעבור 289 אלף שקלים.
בלקסוס בטוחים שהשיפורים הרבים בדגם, בשילוב היעילות ההיברידית והתמחור האטרקטיבי יאפשרו ל-IS החדשה להציג נתוני מכירות גבוהים מבעבר ובחברה מדברים על מסירה של בין 200-300 מכוניות בשנה. אשר בוודאי יעזרו ללקסוס ישראל להגיע ליעד שהציבה לעצמה להעלות 1,000 מכוניות על כבישי מע"צ בשנת 2015.