ביצועים לוהטים וחזות תמימה לחלוטין יש אנשים שרוצים שכווו-לם ידעו שהם הצטיידו במכונית ספורט עם ביצועים לוהטים ומעדיפים לבחור בדגם מוחצן ככל האפשר, כזה המצויד בחיטובים לוהטים או לפחות בשלל אביזרים שיבהירו גם לאהבל המוחלט שמדובר במכונית ביצועיסטית, ויש כאלה שמעדיפים דווקא חזות נחבאת אל הכלים למביני דבר.
בעגה המקצועית קוראים להן "סליפריות" - כאלו, כמו הבת של השכן, לא מעוררות לרגע חשד או מושכות תשומת לב מיותרת מצד שוטרים ושאר נודניקים.
גרסת ה-vRS של האוקטביה מבית סקודה מתאימה בול להגדרה הזאת וכדגם עם אפיל של מונית או משפחתית ליסינג פרקטית אף אחד לא חושד בה כחורכת אספלט.
עד כה השיווק של ה-vRS בארץ נסתר כמעט כמו המראה שלה ורק יחידות בודדות של הביצועיסטית הצ'כית עלו על כבישי הארץ, אך כעת בסקודה ישראל שינו גישה ומקווים, עם תג מחיר של 215 אלף שקלים, להפוך את ה-vRS בדורה השלישי לבחירה של מי שמחפש ביצועים לוהטים מבלי לוותר על שימושיות משפחתית מצוינת.
אמנם תתקשו לנחש זאת ממבט ראשון, אבל מאחורי מרכב תמים למראה מסתתר לו נמר. כמו בעבר, גם ה-vRS החדשה מתבססת על יחידת הנעה באדיבות הגולף GTI. בדור זה מדובר במנוע 2.0 ליטר עם מגדש טורבו המפיק 220 כ"ס שמאפשר למשפחתית המרווחת להגיע ל-100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות בלבד ובדרך ל-245 קמ"ש מרביים.
הכוח הרב (הספק יותר מכפול משל האוקטביה ליסינג המוכרת) מועבר לגלגלים הקדמיים בעזרת תיבת DSG אוטומטית רובוטית עם 6 יחסי העברה (בגרסת המצמדים הרטובים המיועדת לעומסים כבדים ונחשבת לאמינה מאוד) ובעתיד יתכן שתגיע גם גרסה ידנית במחיר מוזל.
יחידת ההנעה הגיעה מה-GTIסקודה טיפלה גם בנושא הדינמי עם מתלים מוקשחים ומונמכים ב-12 מ"מ, מערכת XDS המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה ומסייעת להורדת הכוח ביציאה מהפניות והגה פרוגרסיבי עם יחס משתנה.
בסקודה הקפידו לשמור על נוכחות במחוזות "זאב בעור כבש" ועל כן לא נסחפו יתר על המידה בתוספות אבזור חיצוניות צעקניות והסתפקו בשינויים מינוריים יחסית המיועדים ל"מביני עניין" הכוללים מסגרת מושחרת של הגריל הקדמי עם לוגו ה- vRS, פנסי קסנון כפולים עם תאורת LED וספוילר אחורי קטן, פנסים אחוריים עם תאורת LED, צמד יציאות מפלט מכרום וחישוקים קלים בקוטר 19' בגימור שחור מט.
בקבינה ניתן למצוא לוח מחוונים בגימור שונה, ספי דלתות ייחודים, כיסויי מתכת לדוושות הרכב, גימורי עור עם תיפורים אדומים ומושבי ספורט קדמיים הכוללים משענות ראש אינטגרטיביות.
באירופה מדובר בלהיט ויותר מ-10 אחוזים ממכירות האוקטביה הם של הדגם הספורטיבי. בארץ הציפיות הן, כמובן, למספרים נמוכים בהרבה אך ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בישראל, מקווה שה-vRS תרענן את התדמית האפרורית של המותג: "האוקטביה vRS מציעה ביצועים מהטובים בקטגוריה, זאת לצד מרחב גדול בהרבה משל מתחרותיה, שימושיות משפחתית מלאה, אבזור נדיב ותג מחיר סופר תחרותי. אנו מאמינים כי 100 רכבים בשנה מלאה הם בהחלט יעד ריאלי".
בסקודה החליטו לתת ל-vRS פוש קטן להתחלה בדמות הנחה של 7,000 שקלים שתינתן לרוכשים באירוע השקת הרכב אשר יתקיים בתחילת אפריל.