אל מול התקפת ג'יפונים קטנים הצפויה להתרגש על חופי הארץ ממש בקרוב, בקרסו מוטורס, יבואנית ניסאן בישראל, החליטו להקדים תרופה למכה ולחזק את כוחו של מי שהמציא את הסגמנט על ידי הנחתת סופר ג'וק בגרסת ניסמו (Nismo) במחיר של החל מ-165 אלף שקלים.
ניסמו - Nissan Motorsports International היא חטיבת הספורט של ניסאן ולבד מהסבת מכוניות שונות של היצרן להשתתפות באירועי ספורט מוטורי, תחת ידי מהנדסיה הוצגו במהלך השנים גרסאות כביש משודרגות לדגמי הספורט של החברה - ה-Z וה-GT-R.
הג'וק ניסמו נחשף כרכב תצוגה בתערוכת המכוניות של טוקיו ב-2011 ובעקבות התגובות הנלהבות של הקהל הוחלט להפוך אותו לדגם ביצור סדרתי שהוצג בתערוכת פריז בסתיו שעבר.
גרסת הניסמו כוללת ערכת מרכב ושינוי עיצוב הכולל פגושים קדמיים ואחוריים נמוכים יותר, תאורת לד, סבכה בעיצוב שונה, חצאיות צד, מראות ופסי עיטור סביב בסיס המכונית בצבע אדום, חישוקי 18' עם צמיגי ספורט בחתך נמוך וספוילר לדלת האחורית שהופכים את הג'וק הבולט ממילא לבולט אפילו יותר. אך מעבר לתרומה לנראות הקרבית לטענת אנשי ניסאן התוספות גם משפרות את היעילות האווירודינמית וכוח ההצמדה של הרכב לכביש במהירויות גבוהות.
סופר ג'וק בניחוח ספורטיביאמנם לא מדובר בגרסה מטורפת כמו הג'וק R שהציגה שילוב פסיכי במיוחד בין המרכב של הג'וק הקטן למכללי ההנעה והמתלים מה-GT-R האימתנית, אך כמי שנושא את שמה של חטיבת הספורט המפוארת של ניסאן גם לג'וק ניסמו יש מה להציע מעבר לעיצוב בולט ובחזית מותקנת גרסה מתוגברת של מנוע הג'וק טורבו (אותה ניתן למצוא גם בקליאו ספורט) המפיקה 200 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ.
בניגוד לג'וק טורבו שהוצע רק עם הנעה כפולה כעת הרוכשים יוכלו לבחור בין גרסה ידנית עם הנעה קדמית לגרסת הנעה כפולה עם גיר אוטומטי רציף ואפשרות לתפעול ידני בין 7 יחסים שנקבעו מראש.
הביצועים בהחלט מרשימים והג'יפון הקטן ירשום מהירות תלת ספרתית בתוך 7.8 שניות בדרך למהירות מרבית של 215 קמ"ש בגרסה הידנית בעוד שגרסת ההנעה הכפולה האוטומטית תראה 100 קמ"ש בספידומטר כעבור 8.2 שניות ותגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש.
בניסמו מבטיחים שהג'וק שנושא את שמם עבר גם שדרוג מקיף בכל הנוגע לחוויית הנסיעה הדינאמית שהוא מעניק לאוחז בהגה ולצורך כך המתלים כוילו מחדש לכיוון הנוקשה של הסקאלה, מערכת ההיגוי הפכה לישירה וחדה יותר ובקרת האחיזה שופרה כדי להעניק לנהג יכולות גבוהות מבעבר תוך כדי שמירה על הבטיחות.
גרסת ההנעה הכפולה תכלול גם מערכת Torque Vectoring (חלוקה וקטורית של המומנט) המציעה אחיזה משופרת בפניות על בסיס טכנולוגיה שפותחה בעבור ה- GT-R.
בימים אלה אגב, נמצאת בפיתוח גרסת ניסמו מחוזקת לנהגים הדורשים יותר שתכלול הספק גבוה יותר ושדרוגים נוספים והיא תגיע לארץ לאחר שתוצג.
מושבים עם תמיכה צידית משופרתגם תא הנוסעים עבר שדרוג והקוקפיט של הג'וק ניסמו כולל מושבים ספורטיביים עם תמיכה צידית משופרת בגימור זמש ותפרים אדומים וגם גלגל הגה, דוושות, חיפוי דלתות, לוח מחוונים וידית ההילוכים בעיצוב שונה שנועד להעצים את התחושה הספורטיבית במהלך הנהיגה.
למרות שיש להניח שעיקר המכירות של התיקן לבית ניסאן ימשיכו להיות של הדגם האטמוספרי הרגיל הנמכר בגרסתו האוטומטית ב-135 אלף שקלים. המחירים של הסופר ג'וק בהחלט אטרקטיביים ומתחילים ,כאמור, ב-165 אלף שקלים לגרסה הידנית המצוידת בהנעה קדמית ו-185 אלף שקלים לגרסת ההנעה הכפולה האוטומטית – ממש כמו מחירו של הג'וק טורבו הרגיל עד כה.
העיצוב הפך לבולט יותר