תיבת DSG כ-6,000 רכבים מתוצרת מותגי קונצרן פולקסווגן (אודי , סיאט, סקודה ופולקסווגן) שיוצרו בין סוף שנת 2012 ועד תחילת 2013 המצוידים בתיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמדים DSG 7 ונעים על כבישי ישראל יקראו לתיקון במוסכי החברה.
כזכור, אין זו הפעם הראשונה שאנו מתבשרים על תקלות בתיבות ההילוכים כפולות המצמדים של החברה ובמיוחד בתיבת ה-DSG7 המצוידת במצמדים יבשים ורק באוגוסט האחרון דיווחנו לכם כאן על קריאה ענקית לשירות ללא פחות מ-30 אלף רכבים בארץ, במה שבצ'מפיון היבואנית הגדירו "קמפיין שירות" שבמהלכו הוחלפו בתיבות חלקים שעלולים להתקלקל בחלקים חדשים משופרים.
כעת ולמרות הטענה של אנשי צ'מפיון כי הבעיה נפתרה באופן סופי ברכבים בני מודל 2012 והלאה, אנו מתבשרים כאמור על קריאה המתייחסת למכוניות כמעט חדשות לחלוטין שיוצרו לאחר התאריך האמור. בצ'מפיון מדווחים שהפעם לא מדובר בהחלפת חלקים מכניים אלא בטיפול מנע שאמור לשפר את שרידות התיבה וכולל החלפת השמן מסינטטי במינרלי - שמן שבדרך כלל נחשב איכותי פחות בשל נטייתו להתחמצן, להשאיר משקעים ולאבד את סגולותיו בתוך זמן קצר בהרבה משמן סינטטי.
בצ'מפיון מדווחים כי הטיפול יארך כשעה וחצי ויתבצע, כמובן, ללא כל חיוב. כמו כן בחברה מדווחים שכמו בקריאה הקודמת לתיקון גם בעלי הרכבים שיוזמנו הפעם לתיקון יהנו מאחריות מורחבת לתיבת ההילוכים למשך 5 שנים.
בנוסף לקריאה לשירות של תיבות ה-DSG בצ'מפיון מדווחים על עוד שתי קריאות לתיקון במסגרתן יוזמנו כ-1,000 רכבים מדגמי טיגואן (מהשנים 2008-2011) ואמרוק (2012-2013) למוסכי החברה.
התיקון במקרה של הג'יפון הקטן של פולקסווגן, טיגואן, מתייחס לכשל של נתיך היכול לגרום לפגיעה במעגלים החשמליים האחראיים על פנסי הרכב.
במקרה של טנדר האמרוק מדובר בחשש לפגיעה בצינור דלק כתוצאה מחיכוך העלול לגרום לקריעתו ובמקרים קיצוניים גם להתלקחות הרכב.
גם התיקונים האלה יתבצעו, כמובן, ללא תשלום ובתוך זמן קצר (פחות משעה) ובהתאם לזימון אישי שיקבלו בעלי הרכבים הרלוונטיים.
אנו מלאים תקווה שקריאה זאת לתיקון של תיבת ה-DSG תפתור סוף סוף באופן מוחלט את מסכת הייסורים שלקוחות החברה שקנו רכבים חדשים במיטב כספם עוברים בשנים האחרונות.
>> הקרב על הגיר: מה עדיף? ידני או אוטומטי?
פולקסווגן אמרוק | צילום:
ניר בן זקן