בעוד שנראה שבכל הנוגע לבני אדם הסוגיה האם הגודל קובע תמשיך להעסיק אותנו עם דעות לכאן או לכאן עוד שנים רבות, נראה שכשזה מגיע לכלי רכב ולמוטוריקה קיימת תמימות דעים רחבה למדי באשר לחשיבות המידות והנפח.
בתחילת החודש דיווחנו לכם על המכונית הקטנה בעולם עם רישוי לכביש שנבנתה על ידי אוסטין קולסון מטקסס וזכתה לאחרונה להכרה בספר השיאים של גינס וכעת אנחנו שמחים לספר לכם על המשאית שטוענת לכתר מן הצד השני של המתרס.
מדובר ברכב משא שלידו סמי טריילרים פול טריילרים ונראים כמו מכוניות מיני קטנטנות ובתפלץ שאפילו משאיות מן השורה המשמשות להובלת סלעים נבהלות ממנו.
ה-75710 של חברת BelAZ מבלארוס מצוידת מצוידת ב-8 צמיגים שכל אחד מהם מתנשא לגובה כפול מגובהו של אדם ממוצע ובצמד מנועי טורבו דיזל עם 16 צילינדרים בנפח 65 ליטר שכל אחד מהם מפיק 2,300 כ"ס.
הרכב האידיאלי למקרה שאתם צריכים להזיז הר
לבד מ-4,600 כ"ס, צמד המנועים הללו מעביר לגלגלים גם מומנט דמיוני של 20 אלף קג"מ. עם זאת, למרות הנתונים הקיצוניים, לא מדובר בכלי תחבורה עם נתוני האצות מרשימים מדי וגם המהירות המרבית לא מתעלה מעבר ליכולות של קטנוע עירוני צנוע ועומדת על 64 קמ"ש.
בכל מקרה, בכל הנוגע לסחיבה של מטענים כבדים, אין ל-BelAZ מתחרים וה-75710 מסוגלת לשנע לא פחות מ-496 טון בארגז האדיר שלה.
ניתן להניח שרובכם לא שמעתם אף פעם על משאיות BelAz, אבל בעולם משאיות הענק מדובר במותג בעל שם שכבר פעמיים, ב-2005 עם משאית המסוגלת להוביל מטען של 320 טון וב-2007 עם משאית המסוגלת לשנע 360 טון, העלה את הרף וזכה להופיע בספר השיאים של גינס.
עם זאת, השיא של BelAZ שרד רק שנה אחת ובשנת 2008 המותג הבלארוסי איבד את הבכורה בתחום כשחברת קאטרפילר האמריקאית הציגה משאית ענק עם יכולת נשיאה של 400 טונות.
לאוניד טרוקנוב, האיש שמאחורי ה-75710 החדשה, כבר הגיש את כל המסמכים לנציגי ספר השיאים ובקרוב ניתן לצפות שהחברה הבלארוסית תתמקם שוב במקום הראשון בקטגורית המשקלים הכבדים בתקווה ש-496 טונות בארגז יאפשרו לה להחזיק בשיא להרבה זמן.
>> האיש שבנה העתק של משאית הצעצוע שאהב בגודל מלא
יכולת העמסה של 496 טונות