לפני מספר שבועות התקיים בגני חוגה פסטיבל "פסטיקאר", סוג של הפנינג חצי רשמי ראשוני לרכבים משופרים כאן בארץ הקודש. עם זאת, למרות יציאה חלקית מהמחשכים, עדיין החיים של חולי המכוניות המשודרגות בלבנט לא פשוטים כשבאופן רשמי אפילו פילטר פתוח ושינוי קל במידת הצמיגים נחשבת כאן לשינוי מבנה לא חוקי.
בעולם המצב שונה מאוד מאשר כאן אצלנו וניתן לשדרג, לשפר ולשפצר את המכונית שלך כאוות נפשך, כל עוד היא עומדת בתקנות בטיחות בסיסיות.
ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, ארצות הברית, היא המֶכה של המשפרים ואכן גם בתחום זה בהחלט מאפשרת שדרוגים ללא גבולות.
ואם ארצות הברית היא המכה של המשפרים, תערוכת SEMA בלאס וגאס היא לא פחות מהכעבה עצמה, אליה עולים לרגל פעם בשנה.
המכה של המשפרים
התערוכה, המתקיימת זה יובל שנים מאז 1963, נפתחה שלשום (ג', 5.11.13) בלאס וגאס ותמשך עד יום שישי (כולל). בשונה משאר תערוכות הרכב, SEMA אינה מתמקדת בדגמים חדשים או בפיתוחים ובאבות טיפוס של יצרניות הרכב, אלא באביזרים, בגזרת האפטר-מרקט וביצירות על גלגלים פרי מוחן הקודח של סדנאות הרכב בארה"ב.
בניגוד לתערוכות הרכב בעולם לאחרונה, כאן לא מתעסקים בנתוני פליטת מזהמים נמוכים או בהנעה ירוקה, אלא בכוח, הרבה כוח, של מנועים סופר משופרים, עתירי הספק ובהרבה וואטים המדליקים מערכות סטריאו אימתניות.
גן עדן לחובבי המראה המיוחד
לא מדובר בגרסה משודרגת לחנות האביזרים השכונתית המוכרת כמה ספוילרים ואביזרי קישוט, אלא ביצירות אמנות של ממש המציגות את איכויות הקצה בכל הקשור לשיפורים, לרסטורציה ולעבודות צבע.
בכל פעם שחשבת שראית הכל והמכונית שמולך מציגה שיאים של השקעה ומחשבה מטורפת, מגיע הדוכן הבא שמותח עוד יותר את הגבולות.
במשך שנים התמקדה התערוכה בתוצרת אמריקאית בלבד שכללה מכוניות חדשות שעברו שדרוג מקיף או ביצירת גרסאות הוט-רוד למכוניות מהיסטורית הרכב של דטרויט, כשמנועי ביג-בלוק וסמול-בלוק עתירי נפח היו הלב הפועם במרבית המכוניות.
בשנים האחרונות, לאחר שיצרניות הרכב הגדולות בעיקר מארצות הברית ומהמזרח הבינו את הפוטנציאל האדיר הגלום בתערוכה, גם הן הצטרפו לחגיגה ומשקיעות ממון רב בהכנה ובהסבה של מכוניות מליין הדגמים של החברה לגרסאות מיוחדות ומטורפות למדי בהתאם לרוח האירוע.
כמה שיותר גדול ככה יותר טובכמה דגמים בולטים
כשההיצע כל כך עצום וכולל אלפי מכוניות בתצוגה, מאות סדנאות שיפורים, עשרות יצרני בוטיק ומכוניות מתוצרת מותגי הרכב המרכזיים, באירוע המתקיים ב-4 מתחמי ענק לאורך הסטריפ בלאס וגאס, קשה עד בלתי אפשרי להחליט מי הן המכוניות המשמעותיות והמרשימות ביותר ולכן קיבצנו עבורכם כמה שהצליחו למשוך את תשומת ליבנו.
מאזדה 3 החדשה רק הוצגה וכבר זוכה לגרסה משודרגת לתערוכה הכוללת מנוע 2.5 ליטר, גיר עם יחסי העברה מקוצרים, חישוקי 20', מערכת מתלי קוילאוברים, קליפרי בלימה של ברמבו, צביעה מיוחדת ומערכת אגזוז קולנית.
ה-3 החדשה כבר זכתה לגרסה משודרגתבארץ, הסול של קיה זוכה להצלחה בעיקר בקרב לקוחות בני הגיל השלישי, אך בארצות הברית שחקנית הנשמה מקוריאה נחשבת כבחירה קולית של צעירים ובהתאם לכך זוכה לשלל גרסאות קוליות לקהל הצעיר, חובב המוזיקה והעיצוב. כאן הדגש הוא על הלוק ועל מערכות הסאונד ולא על הביצועים המטורפים. בין יתר הגרסאות לסול הוצגו בתערוכה 5 גרסאות משודרגות עם מערכות סאונד מטורפות עם הרבה הרבה וואטים, רמקולים עם באסים מפוצצים ומסכים שטוחים.
קיל סול מוזיקאלית במיוחדהחדירה הסופר מוצלחת של יונדאי לשוק האמריקאי היא כבר עובדה מוגמרת, אבל בשנים האחרונות קברניטי הקונצרן הקוריאני מנסים למצב את המותג ככזה המציע מעבר לתחבורה בסיסית ואמינה במחיר הוגן.
היונדאי ג'נסיס קופה הוא אחד הדגמים שתורמים ליצירת אפקט נחשקות למותג וגרסת 1,000 כ"ס שנבנתה במיוחד לתערוכה בעזרת 4 סדנאות רכב אמריקאיות בהחלט מעניקה נוכחות מרשימה למותג הקוריאני בוגאס.
טויוטה כבר לא צריכה להוכיח כלום באמריקה, אבל לנוכח המתחרות הקוריאניות הנושפות בעורפה גם מותג הרכב הגדול בעולם לא מזלזל בתערוכת המשפרים הססגונית ובין שלל דגמים של טויוטה שזכו לשדרוג (ובמיוחד אין סוף גרסאות שיפורים שונות ומשונות ל-GT86 הנקראת בארצות הברית FR-S ומשווקת תחת מותג סיאון) לכדה את עיננו דווקא טויוטה קאמרי משמימה שזכתה למהפך רציני שכלל השתלת מנוע וי 8 ביג בלוק בנפח 5.9 ליטרים המפיק 680 כ"ס. טויוטה עם מנוע של מכונית נסקאר
כיאה לתערוכה בארץ הדוד סם, כצפוי צמד המכוניות שזכו להכי הרבה גרסאות הזויות יותר או פחות, כאלו המתמקדות במראה החיצוני וכאלו המייחסות חשיבות בעיקר לביצועים היו הקמארו של של שברולט והמוסטנג של פורד.
הקאמרו בגרסת הגג הפתוח שלפניכם נבנתה על ידי סדנת שיפורים באילינוי ומעבר לצביעה המיוחדת כוללת גם חישוקי 22' בעיצוב בהזמנה מיוחדת, קיט מרכב מיוחד ומנוע בנפח 6.2 ליטרים עם מגדש על ו-630 כ"ס.
הרבה גרסאות של קמארווכמובן, אי אפשר בלי רכב אמריקאי קלאסי ישן ומשופר שעבר בניה מחדש והפך למפלצת על גלגלים. בגזרה הזו ההיצע של SEMA הוא ממש אין סופי ובאופן רנדומלי כמעט בחרנו בטנדר פורד F100 משנות החמישים. מעבר למרכב מושלם שנראה כאילו הרגע התגלגל לראשונה מפס היצור, היציבה סופר, סופר נמוכה, מערך המתלים המשודרג ומנוע שלבי קוברה בנפח 5.4 ליטרים עם 550 כ"ס היישר ממוסטנג שלבי בהחלט מעוררים חשק.
טנדר מה-50' עם מנוע של מוסטנג שלבי>> שיפורי רכב: פצצה מתקתקת או תחביב לגיטימי?
אין סוף מציגים ומכוניות