הצלמים שמתעדים את הפעילות בנורבורגרינג מדווחים: שיא מסלול חדש | צילום: נעם וינד הוא הוקם לפני יותר מ-80 שנה אך המערכה על זמני ההקפה המהירים בו עדיין נמשכת, בשנים האחרונות אפילו ביתר שאת. הייתכן כי אתמול נקבע שיא מסלול חדש ומדהים ברינג?
בשלב זה עוד אין אישור רשמי לכך אך שמועות המגיעות מכיוונם של צלמים המתעדים בדרך קבע את ההתרחשות על מסלול הנורובורגרינג שבגרמניה מדווחות על כך שמכונית העל החדשה של מקלארן- ה-P1 שהשבוע התפרסמו נתוני הביצועים המדהימים שלה הכוללים האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 2.8 שניות, ל-200 קמ"ש בתוך 6.8 שניות ול-300 קמ"ש בתוך 16.5. הצליחה לסיים את התוואי המאתגר של הגיהינום הירוק הנמתח על פני 20.8 ק"מ וכולל לא פחות מ-154 פניות בתוך בסך הכל -6 דקות ו-47 שניות.
האם מקלארן קבעה אתמול שיא מדהים בגיהינום הירוק?
המסלול הנדיר באורכו שנחנך בשנת 1927 ואירח במשך שנים מאות מרוצי מכוניות בינלאומיים מסוגים שונים כולל את סבב הפורמולה 1 נודע בתוואי לא פשוט כלל שהוביל לא פעם לתאונות קשות וגבה קורבנות רבים.
בשנת 1976 במהלך מרוץ הפורמולה 1 שנערך במקום ניקי לאודה, אחד הנהגים הבולטים של אותה התקופה, התרסק עם מכוניתו ונלכד ברכב שהתלקח. בשל אורכו של המסלול צוותי החילוץ לא הצליחו להגיע במהירות לנהג הלכוד שחולץ לבסוף על ידי נהגי מרוץ עמיתים שעצרו את רכבם וחילצו את לאודה במצב קשה מהמכונית הבוערת.
המקרה הזה גרם להחלטה להפסיק את קיום מרוצי הפורמולה במקום לאלתר, ובשנים שלאחר מכן מרבית הסבבים המרכזיים בעולם המוטורי בחרו גם להפסיק לקיים במסלול המסוכן הזה מרוצים.
אך המסלול לא נהרס והוחלט להפוך אותו למעין כביש אגרה עליו למעשה כל נהג יכול בתמורה לסכום נמוך יחסית לנהוג באופן עצמאי עם רכבו.
באופן מפתיע משהו, על אף שהמרוצים הופסקו נראה שהתהילה של המסלול רק עלתה עם הזמן ובשנים האחרונות קביעת זמן שיא חדש בהקפת המסלול הגרמני המפורסם הפכה לסוג של תו תקן ומקדם מכירות משמעותי בעבור דגמי הספורט של יצרניות רכב, לא רק מגרמניה, והוכחה ניצחת לרמה הספורטיבית הגבוהה ואיכויות הכיול של דגמי הקצה מתוצרתן.
הראשונה שהצליחה לרדת מ-7 דקות | צילום: אוטושנה לפני שניקי לאודה התרסק עם רכבו במהלך הגרנד פרי הגרמני הוא קבע במקצי הדירוג למרוץ של שנת 1975 שיא מסלול מדהים של שש דקות ו-58 שניות שלא נשבר במשך שנים רבות ולמעשה היה עד לאחרונה היחידי שהצליח להקיף את הרינג בפחות מ-7 דקות.
בספטמבר השנה נהג מבחן של פורשה הצליח לשבור את השיא בין היותר משלושה עשורים של לאודה ולקבוע במסלול שיא חדש למכונית עם רישוי לכביש כשהקיף עם הפורשה 918 ספיידר החדשה המצוידת במנוע וי 8 בנפח 4.6 ליטר ובצמד מנועי עזר חשמליים המפיקים ביחד 887 כ"ס את הרינג ב-6 דקות ו-57 שניות.
פורשה מצליחה לשבור את מחסום ה-7 דקות
השמועות מספרות על כך שעוד לפני שנקבע שיא זה נהגי המבחן של מקלארן הצליחו לדחוף את ההיפר-קאר הבריטית ולקבוע זמן שיא של 7 דקות ו-4 שניות (השיא הקודם נקבע ב-2011 ועמד על 7:11 ) אך מכיוון שבמקלארן היו בטוחים בעצמם וביכולת שלהם לשבור את מחסום השבע דקות החליטו בחברה שלא לפרסם את ההישג.
אחרי שפורשה הצליחה, כאמור, להקדים את מקלארן במותג העל הבריטי החלו להשקיע מאמצים יוצאי דופן לרדת מרף ה-7 דקות ולקבוע עם ה-P1 המצוידת ביחידת הנעה הכוללת מנוע וי 8 עם צמד מגדשי טורבו בנפח 3.8 ליטר ומנוע עזר חשמלי שביחד מפיקים 918 כ"ס וכעת נותר רק לראות האם הזמן המדהים, 10 שניות מהר יותר מההישג של פורשה מלפני חודש, שנטען שהושג אתמול באמת יזכה לאישור רשמי.
האם מקלארן הצליחה לקצץ מהשיא הטרי עוד 10 שניותמן הסתם את עיקר העניין ברינג מושכות כמובן מכוניות הסופר ספורט המטורפות ביותר אבל בעולם האמיתי זמני ההקפות של מכוניות במחירים ועם מנועים שפויים יותר רלוונטיות בהרבה לרוב הגדול של האנשים .
ובמגזר זה נקבע בנורבורגרינג בשבוע שעבר שיא מסלול חדש למכוניות עם הספק מנוע של לא יותר מ-250 כ"ס.
המלכה החדשה של נבחרת החלשות היא היפהפייה מבית אלפא רומיאו, ה- 4C, המציעה מרכב קופה מרהיב עם מנוע מרכזי בנפח של רק 1750 סמ"ק המפיק 240 כ"ס ומעביר דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים את הכוח לגלגלים האחוריים.
אלפא מציגה: גם יפה וגם אופה
האיטלקייה הנחשקת שאמורה לנחות גם בישראל בחודשים הקרובים הצליחה להקיף את הרינג בתוך 8 דקות ו-4 שניות. הישג שאמנם רחוק מאוד מזה של הפורשה 918 וככל הנראה גם של המקלארן P1 החדשות אבל בהחלט מרשים למדי ובחברה של כמה מכוניות חזקות בהרבה כמו אסטון מרטין DBS ואפילו למבורגיני גייארדו.
אלפא רומיאו 4C -שיא חדש בנבחרת החלשים
>> לעוף על המיליון: 903 כ"ס ותג מחיר של מיליון יורו - מקלארן P1 נחשפת