מהדורה אחרונה בהחלט
הטרנספורטר, הוואן של פולקסווגן שהוצג לראשונה לפני 63 שנים ויוצר מאז במפעלים שונים ברחבי העולם ביותר מעשרה מיליון יחידות הוא ללא ספק אחד הרכבים האייקונים ביותר של היצרן הגרמני.
מסתבר שבעוד שכאן בארץ, כמו גם באירופה ורוב מדינות העולם, אפשר לרכוש בימים אלה את הטרנספורטר מהדור החמישי (המכונה T5) המיוצר במפעל בהאנובר שגרמניה ומציע שפע טכנולוגיות מודרנית, הדור השני, המכונה T2, וזה המזוהה יותר מכל עם תופעת ילדי הפרחים בשנות ה-60 וה-70, ממשיך להיות מיוצר במפעלי פולקסווגון בסאו ברנרדו בסמוך לסאו פאולו בברזיל עד עצם היום הזה.
רדיאטור גדול שנוסף מלפנים הוא שינוי העיצוב היחידי אל מול הדגם המקורי
כפי שדיווחנו לכם כאן בעבר, פולקסווגן הכריזה לאחרונה כי בעקבות שינוי צפוי בתקנות משרד התחבורה הברזילאי שתחייבנה מינימום של שתי כריות אוויר ומערכת ABS בכל רכב חדש היא תאלץ לסגור את השאלטר על פס הייצור של ה-T2 שזכה בדרום אמריקה לאורך השנים להצלחה לא מבוטלת כמוביל נוסעים זול ואמין.
לאור בקשות המעריצים הרבים של הוואן האייקוני ומתוך הבנה שלא ניתן לסיים כך 56 שנות יצור של הטרנספורטר בברזיל, בפולקסווגן החליטו לצאת במהדורה מוגבלת ואחרונה בהחלט שתקרא "Kombi Last Edition" שתכלול 600 עותקים ממוספרים.
הגרסה תלבש ניחוחות רטרו עם צביעה דו גוונית בתכלת ולבן, חישוקי הגלגל מברזל, הטאסות הקלאסיות ודפנות הצמיגים יהיו לבנים כמיטב מסורת הרטרו ומדבקות עם המספר 56 המציינות את מספר השנים בהם מיוצר הטרנספורטר בברזיל יעטרו את הכנפיים ודלת המטען האחורית.
תא הנוסעים יכיל שלוש שורות מושבים לתשעה נוסעים עם ריפודי פסים בכחול ולבן באווירה נוסטלגית, וילונות הצללה קלאסיים לחלונות אבל גם מערכת שמע עוצמתית ומודרנית עם חיבור USB.
מבחינת המפרט הטכני אין שינוי והטרנספורטר במהדורה המיוחדת יצויד באותה יחידת הנעה שהותקנה בדגם מאז 2006 וכוללת מנוע 1.4 ליטרים מקורר מים המפיק 78 כ"ס המותקן כבימים עברו באחורי הרכב וגיר ידני.
בדיוק כמו בשנות ה-60זה אולי לא נשמע לכם הספק מרשים במיוחד לוואן שיכול להסיע תשעה נוסעים אך יש לזכור שהוא חזק בלא פחות מ- 54 כ"ס ממנוע 1.1 ליטר עם קירור אוויר שהניע את הדגם בתחילת הדרך.
המהדורה המוגבלת תיוצר כאמור ב-600 עותקים בלבד ובשונה מהמיתוג בעשורים האחרונים של הטרנספורטר T2 בדרום אמריקה כמוביל נוסעים זול וספרטני, בשילוב המראה והאבזור הייחודי, המהדורה המוגבלת תוצע למעריצים וחובבי הרטרו במחיר לא נמוך בכלל של כ-35 אלף דולרים.
>> הקאמבק של הסבנטיז – הישראלים שמאוהבים במכוניות העממיות של שנות ה-70
יש סיבה להתחיל להתגעגע?