ההצלחה של סקודה בסגמנטים לא עממיים עם הסופרב והייטי גרמה לבעל הבית, קונצרן פולקסווגן, להאמין ביכולת של המותג הצ'כי להתפתח למחוזות נוספים ולתת לחברה אור ירוק בפיתוח דגמים נוספים שיחזקו את התדמית של סקודה כמותג רב גוני עם נגיעות בפרימיום.
בהתאם לכך מקורות בחברה מדווחים על לא פחות משני רכבי פנאי-שטח חדשים הצפויים בשנים הקרובות להיחשף כשאחד יהיה בגודל בינוני ויתבסס על פלטפורמת ה-MQB ואמור להתחרות בדגמים כמו יונדאי ix35, קיה ספורטאז', פורד קוגה ואחרים - גם מבית - כמו פולקסווגן טיגואן.
רכב הפנאי השני יהיה גדול יותר, אמור להציג גם יכולת שטח מסוימת ויתבסס על הפלטפורמה של הפולקסווגן טוארג או במילים אחרות סקודה ופורשה קאיין יחלקו את אותה הפלטפורמה.
מן הסתם, הסקודה צפויה להיות מפוארת וספורטיבית פחות מהקאיין אך בהחלט יש כוונה להציג איכויות פרימיום בתמחור אטרקטיבי ממש כמו שהתמחור של הסופרב נמוך אל מול מחיריהן של משפחתיות המנהלים האחרות של קונצרן פולקסווגן.
סופרב - מבוססת על הפולקסווגן פאסאט אך עולה עליה במרבית הסעיפים | צילום: wikimedia.orgבנוסף, כפי שכבר נודע, בחברה הצ'כית מתכננים גרסת 7 מושבים לייטי הקטן ויתכן כי בנוסף יתווסף בעתיד גם מיניוואן בינוני שיבוסס על הטוראן.
קשה להאמין שסקודה, שרק לפני שני עשורים נמצאה על סף פשיטת רגל עם ליין דגמים מיושן אחרי נפילת הגוש המזרחי, הצליחה למחוק את התדמית הבעייתית של המותג ולהפוך ליצרנית לגיטימית שזוכה להצלחה לא מבוטלת בלא מעט שווקים מבוססים. בחודש פברואר האחרון, למשל, הציגה החברה זינוק של 13.1 אחוז בהיקפי המכירות מסביב לעולם ומכרה לא פחות מ-72 אלף כלי רכב חדשים ובסך הכל 14 מיליון כלי רכב מאז הקמתה.
סקודה תופסת בימים אלה נתח שוק עולמי של כאחוז וחצי ובחברה מצפים שבנוסף להתחזקות בנישות הפרימיום ירשם גם זינוק משמעותי בסגמנטים העממיים עם אוקטביה ופאביה חדשות, עם הראפיד שתתן לחברה נוכחות בקטגורית התת משפחתיות ועם הסיטיגו (תאומת הפולקסווגן אפ!) שתיתן לחברה נוכחות ראשונה בנישת הקטנטנות.
האם בקרוב נראה טוארג צ'כי במחיר מוזל? (עיבוד מחשב - אילוסטרציה)