עכשיו אנחנו כבר יודעים - ניסאן ליף במקום הראשון היסטוריה! לראשונה, מכונית חשמלית זוכה בתואר מכונית השנה.
לפני זמן קצר הוכרזה ניסאן ליף כזוכה ה-47 בתחרות מכונית השנה באירופה הנערכת מאז שנת 1964 וזכייה בה נחשבת לאחד התארים היוקרתיים בעולם הרכב.
הליף זכתה בדירוג של 257 נקודות שהקנו לה את המקום הראשון מבין שבע המועמדות שעלו לשלב הגמר, תוך שהיא מקדימה ב-9 נקודות את הג'ולייטה של אלפא רומיאו שהגיעה למקום השני עם דירוג של 248 נקודות.
ההצבעה השנה הייתה מלאת מחלוקות ומבין צוות השופטים שכלל 59 עיתונאים וכתבי רכב ממגזינים ומעיתונים גדולים מ23 מדינות היו שמיקמו את הליף במקום הראשון בעוד אחרים מיקמו אותה במקומות נמוכים ואף במקום האחרון.
מאז שהוכרזו המועמדות סופיות לכולם היה ברור שאחת הטוענות הבולטות לכתר היא הניסאן ליף.
הליף מציעה פתרון חשמלי בגודל מלא, עיצוב מעניין, מרווח פנים לא רע ושלל טכנולוגיות ומערכות עזר לניהול תכנון הטעינה.
הממשפחתית החשמלית הראשונה בייצור סדרתי
בנימוקי הבחירה ציינו השופטים שהליף היא המכונית החשמלית הראשונה בגודל משפחתי שהגיעה לייצור סדרתי תוך שהיא מקדימה את השברולט וולט (שהתגלתה כלא לגמרי חשמלית) ואת קרובת משפחתה הרנו פלואנס ZE שצפויה להגיע לשווקים לקראת סוף 2011. השופטים סברו כי זכות הראשונים בדרך לעתיד חשמלי מקנה לה את הבכורה.
מתנגדי הליף טענו שעם כל הכבוד לשימוש באנרגיה חשמלית, המכלול שהליף מציעה בשלב זה הוא ראשוני מדי, יקר מדי ובראש ובראשונה לא יכול להפוך לתחליף למכוניות הרגילות משום שבעיית טווח הנסיעה המוגבל טרם נפתרה.
בתואר הסגנות זכתה כאמור הג'ולייטה שרבים תיארו אותה כאלפא רומיאו הטובה ביותר מזה תקופה ארוכה
היפיפייה של אלפא הסתפקה במקום השני
למקום השלישי עם 244 נקודות הגיע המיקרווואן המעניין והמקורי של אופל - המריבה, במקום הרביעי המיניוואן החדש של פורד הC-MAX עם 224 נקודות, סיטרואן עם הקונספט המקורי של צמד מכוניות על אותה פלטפורמה גרפה 175 נקודות שמיקמו את הC3 והDS3 במקום החמישי, שינוי האופי והמהפך של וולוו עם ה-S60 החדשה לא ריגשו את השופטים שהסתפקו ב145 נקודות ומקום שישי ולמקום האחרון בחבורת הגמר הגיע הדאסטר - הג'יפון של דאצ'יה שהציג קפיצת מדרגה משמעותית לחברה הרומנית וגם תג מחיר אטרקטיבי ביותר אך בדירוג הסופי הוא הסתפק ב132 נקודות ומקום שביעי.
צעד גדול לרומניה צעד קטן לעולם הרכב לתואר "מכונית השנה" נהוג לייחס חשיבות גדולה וזהו ככל הנראה התואר היוקרתי ביותר שמחולק בעולם מהרכב. עם זאת, אין מנוס מלהזכיר שלא מעט מהבחירות בעבר העלו תהיות באשר ליכולת של השופטים בתחרות לבחור מכונית משמעותית באמת בעבור עולם הרכב או מיצובו של היצרן שלה בעתיד.
על אף המאבק הצמוד והמחלוקות בין צוות השופטים השנה, דווקא הבחירה בליף היא לטעמנו, כאן בmako רכב, אחת הבחירות המוצלחות שעשו במוסד "מכונית השנה" בשנים האחרונות. אמנם הלב רצה בזכייה של הג'ולייטה היפיפייה אבל כחושבים בהגיון, אין ספק, ללא קשר לרמתה של החשמלית של ניסאן כמכונית, היא מבשרת את הבאות ומהווה סמן לעתיד עולם הרכב.
מספקת תחליף אמיתי למכונית רגילה?
>> הכירו את שבע המועמדות שעלו לשלב הגמר