פורשה נחשבת למותג רכבי הספורט המצליח והרווחי ביותר בעולם, מן הסתם לא מעט בזכות "פרות המזומנים" - רכבי היוקרה והפנאי קאיין, פנמרה ומקאן.
אבל ככל שההצלחה של דגמים אלה הופכת גדולה יותר כך גם נשמעת ביקורת הולכת וגוברת באשר לפגיעה שלהם ב-DNA של פורשה כיצרנית של רכבי ספורט. כעת, כך חושף מגזין הרכב הבריטי AUTOCAR על פי מקורות בשטוטגרט, בניסיון להתמודד עם הביקורת בפורשה מפתחים תחת הקוד 988 מכונית ספורט בעלת מנוע מרכזי אשר תמוצב מעל ה-911 ומתחת ל-918 ותספק תשובה הולמת לפרארי 458, ללמבורגיני הורקן ולמקלארן 650S.
בפורשה מתכננים מכונית ספורט בעלת מנוע מרכזי אשר תמוצב מעל ה-911 ומתחת ל-918 ותספק תשובה הולמת לפרארי
עוד ב-mako רכב
מבחן דרכים: פורשה מקאן
מבחן דרכים פורשה 911
מבחן השוואתי: ריינג' ספורט מול פורשה קאיין
אמנם מבחינת ביצועים גם היום יש לפורשה מכוניות כמו ה-911 טורבו S ו-GT3 שלא נופלת מהדגמים המובילים של יצרני האקזוטיקה, אך בפורשה הבינו שהצורך להצמד למראה האייקוני כמו גם למגבלת המנוע האחורי גורמת לחברה לאבד לקוחות שמחפשים משהו קצת יותר מרשים וקיצוני מעוד 911 אבל במחיר שפוי יותר מזה של ה-918 הסופר מתוחכמת, ביצועיסטית ויקרה.
לדברי המקורות, מגבלת הנפח של מנוע ה-6 צילינדרים בתצורת בוקסר המפורסם של היצרנית עומדת על כ-4.2 ליטר מאחר שמעבר לכך חלקי המנוע הפנימיים כבדים מדי לאיזון אולטימטיבי. על כן בימים אלה פורשה מתכננת מנוע חדש עם 8 צילינדרים בתצורת בוקסר ובנפח של 4.0 ליטר.
המנוע ימוקם במרכז הרכב ויהיה בעל מגדש טורבו ותפוקה משוערת של כ-600 כ"ס.
המנוע החדש למעשה יהיה בפסגת ההיצע של שורת מנועים חדשים שישולבו בדגמי פורשה השונים בשנים הבאות. למעשה מדובר ביחידות הנעה מודולריות (בדומה ל-ב.מ.וו) בנפח של כחצי ליטר לצילינדר ובתצורת בוקסר. כל המנועים יהיו מוגדשים והיחידה הבסיסית תכלול 4 צילינדרים ותניע את גרסת הבסיס של הבוקסטר הבאה שתראה אור ב-2017. גרסת ה-6 צילינדרים תשרת, כמובן, את ה-911 הבאה.
מקורות בפורשה מציינים שסדרת המנועים החדשה צפויה להיות מותקנת בכל דגמי הספורט השל החברה עד 2019 ולהציע הספקים גבוהים יותר ובה בעת נתוני צריכת דלק טובים יותר.
לדברי המקורות, ה-988 תעוצב בהשראת ה-918 ספיידר כשהמרכב יתבסס על חומרים קלי משקל כמו אלומיניום וקרבון מחוזק בפלסטיק שישולבו יחדיו בשיטת הדבקה שמגיעה מעולם התעופה. המכונית תוצע עם הנעה אחורית, כפולה מכנית או כפולה היברידית עם יחידת הנעה חשמלית לציר הקדמי, דבר שיחייב את פורשה לפתח שלוש מערכות מתלים קדמיות שונות.
עם זאת, יש לזכור שלאורך כל ההיסטוריה דגם הספורט היחיד של פורשה שבאמת הצליח הוא ה-911 וכמעט כל ניסיון ליצור מכונית ספורט בתצורה אחרת היה הרבה פחות מוצלח (מה-914, דרך ה-944 וה-928 ועד לקאיימן).
מצד אחד ניתן להעריך כבר עכשיו שה-988 תציג יכולות שלא יתקשו להסתכל בלבן של הפנסים ליצירות ממראנלו או מסנטה אגתה, אך השאלה המעניינת באמת היא האם ה-988 תצליח להיות נחשקת, מרגשת וכזו שתכבוש את לב הלקוחות כמו צמד האיטלקיות שהיא צפויה להתחרות בהן.