מגיע להם. איזבו בסוף השבוע הלך לעולמו, בגיל 76, פרדיננד אלכסנדר פורשה, האבא של אחד האייקונים המוטוריים החשובים בהיסטוריה – פורשה 911.
פרדיננד אלכסנדר היה נכדו של מייסד החברה וכילד בילה את מרבית זמנו במשרדי ההנדסה וסדנאות הפיתוח של סבא שלו. כשבגר למד בבית ספר יוקרתי לעיצוב ועם סיום לימודיו, כצפוי, החל לעבוד בחברה המשפחתית.
למרות היחוס, פורשה הצעיר היה נחוש בדעתו להוכיח את כישרונו והחל לשקוד על פרויקט לעיצוב מחליפה מודרנית ל-356 שתהיה ספורטיבית באופיה, מודרנית ובה בעת שימושית.
לאחר כמה שרטוטים ראשוניים שזכו לאהדת ההנהלה הוא פיסל מודל פלסטלינה שנבחר מבין כמה הצעות של מעצבים נוספים והפך ב-1963 למכונית נוסעת שהוצגה בתערוכת פרנקפורט – הפורשה 911.
העיצוב זכה לתגובות נלהבות ביותר בעולם הרכב ועד מהרה הפכה ה-911 לאחת ממכוניות הספורט האהובות והמבוקשות בקרב חובבי הרכב וגם היום, בדורה השביעי ו-49 שנים לאחר שנחשפה לראשונה, ה911 היא מכונית הספורט הנחשקת בעולם וכוללת את אותם קווי עיצוב אייקוניים של המכונית המקורית מלפני כמעט חצי מאה.
אלכסנדר פורשה עמד במשך כמה שנים בראש מחלקת העיצוב הפנימית של החברה ובין יצירותיו ניתן למנות גם את מכונית המרוץ פורשה 904 GTS שנחשבת עד היום לאחת המכוניות היפות בהיסטוריה. בראשית שנות השבעים הפכה פורשה מחברה בבעלות משפחתית לחברה ציבורית הנסחרת בבורסה ואלכסנדר, עם שאר בני המשפחה, עזבו את עמדות הניהול בחברה אך נשארו חברים במועצת המנהלים שלה.
מגיע להם. איזבובשנת 1972 הוא הקים את "סטודיו לעיצוב פורשה" ובעשורים שלאחר מכן עיצב מוצרים ממותגים כמו שעונים, משקפיים, מכשירי כתיבה ועוד ועסק גם בעיצוב תעשייתי ועיצוב של מוצרים בני קיימא רבים.
פורשה שמר על קשרים טובים עם הנהלת החברה החדשה ואף שלא היה חתום על העיצובים של המכוניות שימש כיועץ מיוחד בתחום אשר תרם רבות לקו העיצובי של מכוניות הספורט של פורשה במשך עשרות שנים ואף ידע לתרום מכישרונו כדי לנתב את החברה לפריחה אחרי כמה משברים קשים.
מתיאס מולר, נשיא פורשה הנוכחי, פרסם בעקבות מותו של אלכסנדר פורשה הודעה לעיתונות: "אנחנו אבלים על מותו של מי שהיה שותף שלנו במשך כל כך הרבה שנים ולמעשה, כיוצר של הפורשה 911, קבע את ה-DNA של החברה שלנו ליצור מכוניות ספורט עד עצם היום הזה".
מגיע להם. איזבו