עכשיו זה סופי: המיאטה הבאה והאלפא ספיידר יחלקו פלטפורמה קצת יותר מחצי שנה אחרי שהפתיעו את עולם הרכב והודיעו על הצהרת כוונות לקראת שיתוף פעולה בבניית מכונית ספורט חדשה, אלפא רומיאו ומאזדה חתמו בסוף השבוע על ההסכם הסופי והפרויקט יצא לדרך.
כפי שכבר דיווחנו לכם בעבר צמד היצרניות יפתחו ביחד פלטפורמה למכונית ספורט פתוחה דו-מושבית עם הנעה אחורית ויציגו במהלך 2015 שתי מכוניות רודסטר עממיות - אחת של מאזדה שתהיה דור המשך לשלושת הדורות הסופר מוצלחים של ה-MX-5 מיאטה ושנייה של אלפא רומיאו שתחזיר, אחרי 20 שנה, את הספיידר הקלאסית עם מרכב קומפקטי והנעה אחורית.
בניגוד לשיתוף הפעולה בין טויוטה לסובארו בפרויקט ה-GT86/BRZ שהוביל למעשה לייצור של שתי תאומות כמעט סיאמיות, הכוונה של אלפא ומאזדה היא לייצר שתי מכוניות שונות ובעלות חזות עצמאית לחלוטין. יתרה מזאת על פי פרטי ההסכם שמתפרסמים כעת מסתבר כי גם המנועים בהם יצוידו כל אחת מהמכוניות יהיו אחרים ויתבססו על מנועים בפיתוח של כל אחד מהמותגים – סקייאקטיב במקרה של מאזדה ומולטיאייר במקרה של אלפא.
עם זאת השלדה, מערך המתלים, ההגה וככל הנראה גם מערכת העברת הכוח, מהגיר ועד לדיפרנציאל מוגבל ההחלקה, יהיו זהים לחלוטין. מה שמעניין עוד במיוחד לגלות הוא שלמרות שהספיידר אמורה לסמל יותר מכל את החזרה של אלפא למקורות האיטלקיים בפועל הייצור של צמד המכוניות יעשה זו לצד זו, על אותו פס ייצור במפעל מאזדה בהירושימה.
חוזרים למתכון האיטלקי הקלאסי בדור חדש לספיידר שייוצר ביפןבשלב זה לא בדיוק ברור איזה חלק או שותפות יהיה לכל אחד מצוותי הפיתוח של צמד היצרניות בפרויקט.
הפרויקט המשותף יאפשר לאלפא להוסיף להיצע הדגמים המוגבל שלה דגם נחשק, מענג במיוחד לנהיגה ונגיש – מבלי להיכנס לעלויות פיתוח של פלטפורמה שרלוונטית למעשה רק לדגם אחד.
מאזדה אמנם שולטת בנישה אבל השאיפות הגדולות שלה מחד להציג דור חדש לחלוטין למיאטה שיכלול דיאטה משמעותית, משקל כולל של פחות מטון ואולי אפילו תצורת מרכב של מנוע קדמי-מרכזי (כמו במאזדה RX-8 והונדה S2000 למשל) ולא מתיחת פנים נרחבת כמו במקרה של הדור השני, ה-NB, שהתבסס ברובו על הפלטפורמה והמכלולים של המיאטה הראשונה ומאידך המחסור במזומנים בעידן שאחרי הפרידה מפורד, הביאו אותה לקפוץ על ההצעה שהגיעה מקברנטי קונצרן פיאט לשותפות עסקית.
>> מי צריך חלק עליון? – כל מכוניות הטופלס הנמכרות בישראל
איך יראה הדור הבא של הרודסטר המצליחה בעולם?