המעצב ששינה את פני המותג באולם התצוגה החדש של קיה בתל אביב יש כיום ליין שלם של מכוניות נאות למדי, אפילו יפות ממש. לייצר שורה של מכוניות שמצד אחד נראות מצוין ומשדרות איכות ומצד שני, נבדלות האחת מהשנייה (בשונה ממותגים כמו אודי, פולקסווגן וגם האחות התאומה יונדאי בהם כל ליין הדגמים נראה פחות או יותר אותו דבר) ובה בעת לשמור על זהות משפחתית, זה בכלל לא עניין של מה בכך בסגמנט "מיינסטרימי" עממי, וזה מרשים במיוחוד אם לרגע מפליגים פחות מעשור לאחור ונזכרים איזה מכוניות ניתן היה לפגוש באולם התצוגה של קיה באותם שנים.
האיש שאחראי לכך הוא פיטר שרייר, מעצב הרכב הגרמני שעבד בקוצרן פולקסווגן והתפרסם בזכות עיצובים כמו זה של החיפושית החדשה (בדור הקודם) והאודי TT האוונגרדיות. אך לאחר שהשמרנות בקונצרן הגרמני שיעממה אותו, החליט ב-2006 להיענות לאתגר ולהפוך למעצב הראשי של מותג קיה הקוריאני שכאמור עד אז לא הצטיין במיוחד במראה של דגמיו.
שרייר הכניס דם חדש למותג, יצר מכוניות כמו הספורטאז', האופטימה, K-7, ריו החדשה, סיד החדשה ואחרות שהביאו לקיה מ-2006 ועד היום לא פחות מ-16 פרסי עיצוב בתחרויות יוקרתיות שהפכו את שרייר לדמות נערצת במטה החברה בסיאול.
לכולם היה ברור, על אף שגם להתקדמות של דגמי יונדאי עליהם מבוססות המכוניות של קיה יש חלק בפריצה, שפיטר שרייר הוא האיש שאחראי לקפיצת המדרגה של החברה והוא למעשה זה שהפך את המותג למה שהוא היום.
כעת, על פי הדיווח של פורטל הרכב Automotive News, ההנהלה של קונצרן יונדאי-קיה החליטה לקדם את המעצב המוכשר לתפקיד אחד משלושת נשיאי הקונצרן הענק, זאת במקביל להמשך עבודתו כראש מחלקת העיצוב של קיה.
ניחוחות פרימיום במותג עממי | צילום: נעם וינדשרייר, בן ה-59 ממוצא גרמני, הוא למעשה הלא קוריאני הראשון להיכנס לתפקיד כל כך בכיר בקונצרן המייצר כ-6.5 מיליון רכבים בשנה. אנחנו בערוץ הרכב של mako עוקבים ומעריכים את עבודותיו כבר שנים ומאחלים לו הצלחה בתפקיד ומקווים שידע לתרום את הנגיעה המיוחדת שלו להמשך ההתקדמות של צמד המותגים ממולדת הגאנגנם סטייל.
>> זה רק נראה יקר – קיה אופטימה במבחן דרכים