על אף שיצרני הרכב מעוניינים שנחשוב שהמוצרים שהם מוכרים לנו נמצאים בחוד החנית הטכנולוגי ומציגים את המילה האחרונה המתקדמת ביותר, אין מנוס מלציין שלמרות מסכים של מערכות המולטימדיה בדשבורד וכמה מערכות בטיחות אלקטרוניות שהפכו בשנים האחרונות לנפוצים לא רק ברכבי יוקרה, בפועל המכוניות שאנו נוסעים בהן היום לא שונות באופן מהותי מהמכוניות הראשונות בייצור סדרתי מלפני מאה שנה.
אמנם איכות הנסיעה, הביצועים והאבזור השתפרו ללא הכר אך עדיין הרוב המוחלט של כלי הרכב עושים שימוש במנועים ובמערכות היגוי ובלימה שנראו ברכבים כבר בראשית המאה העשרים.
הניסיונות הראשוניים שנעשים רק בשנים האחרונות בתחום ההנעה החשמלית מוכיחים זאת היטב וזה עוד בטרם שבכלל הזכרנו ציפיות (שנראו היטב בסרטי המדע בדיוני כבר באמצע המאה העשרים) לכלי תחבורה אישי שיוכל לבד מלנוע על פני הקרקע גם לעופף באוויר ולשוט על פני המים.
אמנם מעת לעת אנו חוזים בכל מיני ניסיונות לייצור כלי כלאיים שכאלה אך הם מגיעים תמיד מאנשים פרטיים או מחברות קטנות ולא מצידם של יצרני הרכב שמרווחים מיליארדים ויכולים להשקיע את הסכומים הנדרשים כדי להפוך את החלום למציאות הגיונית לשימוש יומיומי.
" על המים במהירות של מעל ל-50 קמ"שוגם "לטוס
בעוד שמכוניות מעופפות עושות רק לאחרונה צעדים ראשונים בעולם האמיתי (ונראות בעיקר כמו מטוס עם כנפיים מתקפלות), כלי רכב אמפיביים המסוגלים לנוע על היבשה ובמים קיימים כבר עשרות שנים אך מעולם לא הצליחו להפוך ליותר מגימיק שולי מסיבות רבות.
אמנם, בניגוד לרודסטר הספורטיבית-אמפיבית ולכלי הייחודי ששילב בין טרקטורון לאופנוע ים, משאיות וכל מיני רכבים צבאיים אמפביים בהחלט כבר קיימים לא מעט שנים אבל נראה שעם ה-Humdinga וה- Phibian ב- Gibbs לקחו את היכולת המשולבות של הכלים הללו כמה צעדים קדימה עם אפשרות לנוע על הכביש תוך הצגת יכולות דינמיות ומהירויות שלא נופלות מאלו של שום כלי רכב במימדים הללו ומאידך גם לטוס על המים במהירות של כ-50 קמ"ש, הרבה יותר ממקסימום 15 הקמ"ש שהכלים האמפיביים הקיימים כיום בשווקים מאפשרים.
בחברה מאמינים שלצמד הדגמים החדשים יש פוטנציאל מעבר לשוק הצבאי, שבדרך כלל נחשב ללקוח הגדול ביותר של כלים מסוג זה, ולטענתם מאחר שהרכבים מציגים יכולת מלאה ללא פשרות ביבשה ובמים הם מתאימים לכוחות חילוץ באזורים מוכי אסון כמו צונאמי ולכוחות רפואיים במקומות בהם גם בשגרה נדרשת יכולת עבירות גבוהה ומעבר בנהרות ובמכשולי מים.
אורכו של ה-Humdinga עומד על 6.6 מטרים הוא מסוגל לסחוב 7 נוסעים ומטען של 750 ק"ג לכל מקום בזכות מנוע טורבו דיזל, הנעה לכל הגלגלים עם נעילת דיפרנציאלים והילוך כוח וכמובן יכולת להיכנס למים שבעת תנועה בהם הגלגלים מתקפלים בעזרת מנגנון הידראולי והתנועה מתבצעת בעזרת הנעת סילון מים (ולא פרופלורים), המאפשרת לנוע במהירות גבוהה גם במים רדודים מבלי חשש שהפרופלורים יתקעו במכשול והכי חשוב - מבלי לסכן אנשים שיכולים להיות מתחת לפני המים.
לאחרונה Gibbs חתמה חוזה ארוך טווח עם חברה מסינגפור שמאמינה שדווקא באזור זה של הגלובוס יש למוצרים האמפיביים סיכויי הצלחה לא מבוטלים.
הגלגלים מתקפלים כלפי מעלה אחרי הכניסה למים