צילומים מרהיבים הממחישים את המהירות הפסיכית לפני כחודש דיווחנו לכם כאן על שמועות עיקשות שהגיעו מכיוונם של צלמים חובבים המתעדים את ההתרחשויות על מסלול נורבורגרינג בגרמניה שטענו שמכונית ההיפר-ספורט הבריטית החדשה, המקלארן P1, הצליחה להקיף את המסלול המפורסם בעולם הנמתח על פני 20.8 ק"מ וכולל לא פחות מ-154 פניות בפחות מ-7 דקות.
רף 7 הדקות נחשב במשך שנים למחסום בלתי עביר, אך מאז שיצרניות הרכב החלו ליחס חשיבות עצומה לזמני ההקפה של המסלול האייקוני לדגמי הספורט שלהן והחלו להשקיע בכך משאבים אדירים נרשמה כל העת התקרבות מתמדת לרף הנכסף.
שלוש מכוניות על קיצוניות וביצועיסטיות המשלבות בין מנועי בנזין למנוע עזר חשמליים ומשחררות לגלגלים כ -900 כ"ס הוצגו לאחרונה על ידי פורשה, מקלארן ופרארי וכפי שניתן היה לצפות עד מהרה הן נשלחו לגיהינום הירוק במטרה להקיף שוב ושוב את המסלול ולא לנוח עד שיביאו כבוד הביתה.
בפורשה, שהציגה את ה-918 קצת לפני שהוצגו ה-P1 הבריטית וה"לה פרארי" האיטלקיה, החלו מיד בניסויים במסלול הביתי ובספטמבר הצליחו לנתץ את הרף הבלתי עביר ולעצור את השעונים על זמן של 6 דקות ו-57 שניות, הישג שכמובן הציב אתגר גדול יותר למקלארן שבדיוק החלה את הניסויים שלה ברינג ולפרארי שצפויה לעשות זאת בקרוב.
הצלמים כזכור דיווחו על שיא מדהים, המקצץ 10 שניות מההישג של פורשה, אך כעת כנראה מסתבר שאמנם מקלארן הצליחה לרדת מרף 7 הדקות אך בניגוד לשמועות הראשוניות ה-P1 ממש לא השפילה את ה-918 ובמקרה הטוב הצליחה להשוות את זמן ההקפה שלה.
נהג המבחן של מקלארן, כריס גודווין, לומד את המסלול ברגלמאחר שככל הנראה אין למקלארן מספר מנצח לנופף בו בחברה החליטו לחגוג את ההישג, המרשים שלעצמו, עם סרטון אפי יפהפה שמציג צילומים מרהיבים משלל זוויות המתעדים את הגיהינום הירוק, את ההקפה המהירה וממחישים איך מרגישים מגובה האספלט בקוקפיט של רכב שנע על הכביש במהירות של מטוס.