עזבו אתכם מהמשחק, הפרסומות הרבה יותר מעניינות | צילום: Dilip Vishwanat, GettyImages IL כבכל שנה, גם השנה העונה של ליגת הספורט הפופולרית בארה"ב, הNFL, הגיעה בסוף השבוע הראשון של חודש פברואר לאירוע השיא שלה.
הסופרבול האמריקאי, שהתקיים אתמול בטמפרטורות מתחת לאפס באצטדיון מטלייף בניו ג'רזי והסתיים בניצחון של סיאטל סיהוקס שמחצה את דנוור ברונקוס בתוצאה 43-8, הוא הרבה יותר מעוד אירוע ספורט בשידור ישיר בטלוויזיה. אמנם ישראלים רבים עדיין מתקשים להבין בדיוק מהם חוקי המשחק, אבל בעבור האמריקאים מדובר בספורט הלאומי ומעבר לצופים שזכו לשים יד על כרטיס לכיסא באצטדיון, מעל למאה מיליון אמריקאים נצמדים לטלוויזיות כדי לצפות בשידור החי שמזה שנים נחשב לשידור עם נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר, אפילו בעידן הרב ערוצי.
כשיש כל כך הרבה צופים, כצפוי, המחיר של כל ספוט פרסומת בן 30 שניות מוערך במיליוני דולרים והפרסומות שמשודרות במהלך הסופרבול הפכו מזמן מעוד מקבץ פרסומות מייגע לאירוע בפני עצמו שצופים רבים מחכים לו.
הסיבה לכך היא שמשרדי הפרסום הבינו את הצורך למנוע מהצופים לזפזפ בעת מקבץ הפרסומות וטובי המוחות הקריאטיביים משקיעים חודשים ארוכים בהפקת פרסומות ייחודיות המשודרות לראשונה או באופן בלעדי במהלך הסופרבול.
אמנם תעשיית הרכב האמריקאית לא משיקה מכוניות במיוחד לכבוד הסופרבול, אבל אחוז מכובד מהפרסומות במהלך הערב הן פרסומות רכב, כיאה לאומה החיה על גלגלים.
יגואר הבריטית ממשיכה להיצמד לתדמית הקשוחה, העצבנית והלא נחמדה שהיא מטפחת בזמן האחרון ומציגה את ה-F טייפ קופה המרהיבה בפרסומת בה מככבים בן קינגסלי, טום הידלסטון ומארק סטרונג, שחקנים שגילמו "רשעים" ידועים בסרטים רבים.
הפרסומת מתרכזת בעובדה המעניינת שמשום מה בסרטים הוליוודיים את הרשעים תמיד מגלמים שחקנים בריטיים – אולי בגלל שהם יותר חדים, יותר מדויקים, מצוידים ביותר סטייל ומונעים על ידי כוח – בדיוק כמו המכוניות הבריטית עם סמל החתול האצילי.
אין ספק שהדרך שקיה עשתה בשנים האחרונות מיצרנית של רכבים בסיסיים ביותר ליצרנית רכב עם ליין מוצרים מרהיב ואיכותי מאוד מרשימה, אבל עדיין לרוב הלקוחות קשה לחשוב על קיה בהקשר של מכונית יוקרה. כדי לנסות לפתור את הבעיה הזאת ולהפוך את מכונית הדגל שלה, ה-K900, ללגיטימית יותר בקרב לקוחות הפרימיום, בחברה הקוריאנית גייסו את לורנס פישבורן בתפקידו כמורפיוס מטרילוגיית מטריקס שמציע לבני זוג שממתינים ששירותי החניה יחזירו להם את הרכב בסיום בילוי לנסות לקחת את המפתח האדום במקום את זה הכחול שהם מכירים. הם לוקחים את הצ'אנס ובהמשך יש גם מכוניות מעופפות באוויר ושירת אופרה קולנית
רשת מגרשי הרכב CarMax הפיקה שתי גרסאות לפרסומת הסופרבול שלה. הראשונה – שבלונית ואמריקאית להחריד וכוללת איש שקונה רכב משומש וזוכה לשלל מחיאות כפיים משלל דמויות אמריקאיות טיפוסיות והשניה – זהה לחלוטין לאותו סרטון, רק שאת האנשים מחליפים גורי כלבים חמודים המצליחים להפוך את הפרסומת מדביקה למדליקה.
טויוטה פרסמה במשחק את דגם ההיילנדר –מעין שילוב בין רכב פנאי למיניוואן המותאם בול לסוקר-מאם האמריקאית. לצורך כך היא גייסה את שחקן הקולנוע טרי קרוז, שכידוע היה בעברו כוכב פוטבול, ואת החבובות שהאוטובוס הצבעוני שלהן נתקע בצד הדרך והן נאלצות לתפוס טרמפ לחץ בטויוטה המרווחת של קרוז ולוקחות אותו למסע צבעוני ברחבי אמריקה.
קרייזלר ממשיכה בעקביות בליין הסופר פטריוטי שלה ואחרי הפרסומות עם הזמר אמינם והשחקן קלינט איסטווד בסופרבולים הקודמים, לכבוד הגמר ב-2014 היא גייסה את בוב דילן לסרטון אפי באורך 2 דקות שעושה הרבה כבוד לדטרויט ומנסה לבלום את העליה בפופולריות של מכוניות מיובאות, תחת הסלוגן "מיובא מאמריקה".