גם בימים בהם ניתן למצוא כל מידע רלוונטי, מפרטים ותצלומים של כל כלי רכב הנמכר בארץ ובעולם במרחק של כמה הקלקות ומבלי לזוז מהבית, מסתבר שבניגוד לחלק לא מבוטל מהמוצרים שרבים מאיתנו התרגלו כבר לרכוש ברשת בלי להניד עפעף, עדיין הרוב הגדול של רוכשי המכוניות לא מוותר על הסיור המסורתי בסוכנויות הרכב לפני ההחלטה לרכוש רכב זה או אחר.
לא ברור אם מדובר בסתם הרגל ישן או בצורך בלתי נשלט ללטף את חיטובי הפח של מי שתהיה הפרטנרית כמעט הכי צמודה של הקונה בשנים הבאות, אבל מעבר לעלות הגבוהה של היבואנים להחזיק אולם תצוגה שכזה הכולל מלאי של כל קשת הדגמים הרלוונטיים, כיום, כשיש לכל יצרן בהיצע יותר ויותר דגמים שונים, אולם שכזה מצריך שטח גדול מאוד – וזה כבר משאב יקר, במיוחד במרכזי ערים גדולות. זו הסיבה העיקרית שמרבית אולמי התצוגה בעולם ממוקמים באזורי תעשיה הרחק ממרכזי המטרופולין ההומים.
אמנם מרבית האנשים התרגלו להסדר הזה אבל, כמו שכל איש שיווק ישמח לספר לכם, מותג שיש לו נוכחות ואולמות תצוגה במרכזי הערים יכול לזכות לעניין בקרב לקוחות פוטנציאלים מזדמנים שיכולים להגדיל את היקפי המכירות בצורה משמעותית.
וכאן נכנסו לפעולה המוחות היצירתיים של אנשי אודי מאינגולשטאט שהגו פורמט חדש ומהפכני לאולמות תצוגה בלב מטרופולינים גדולים וצפופים.
אולם ראשון שכזה הנקרא "עיר אודי" נפתח השבוע במרכז לונדון, בסמוך לכיכר פיקדילי. בשנים הקרובות אודי מתכוונת להקים עוד כ-20 אולמות תצוגה דומים במרכזי המטרופולינים הגדולים בעולם.
כל מגוון הדגמים בגודל מלא בחלל מצומצם
אולמות התצוגה החדשנים הללו יסתפקו בחלל קטן יחסית אך יוכלו להציג בגודל מלא בפני הלקוחות הפוטנציאלים את כל מערך הדגמים והגרסאות השונות שיש למותג להציע.
מדובר בתצוגה וירטואלית שתוקרן על מסכי HD איכותיים ביותר שיתפסו את השטח של כל קירות אולם התצוגה ויאפשרו ללקוחות לראות כל דגם שיחשקו בו, מכל זווית אפשרית ובצורה הריאליסטית ביותר, בגודל 1 ל-1.
יתרה מזה ההדמיה המשוכללת תאפשר לסוכן המכירות (האנושי) להציג בפני הלקוחות את המכונית הרלוונטית בכל צבע הקיים בקטלוג ועם כל מפרט התוספות האפשרי - מחישוקים שונים ועד לצבעי ריפוד וסוגי תפירה בתא הנוסעים. למעשה, למרות שמדובר בתצוגה וירטואלית, היא תאפשר לסוכנים להציג בפני הלקוחות את המכונית במפרט שמתאים להם באופן המוחשי ביותר.
בנוסף, מערכת ההדמיה המשוכללת תאפשר לסוכנים להסביר באופן ברור במיוחד על כל מערכות הרכב המיוחד והיתרונות שלהן בשימוש היומיומי.
כאמור, מדובר בפתרון שמיועד למרכזי ערים בהם כל פיסת קרקע נד"לנית היא יקרה מפז ובמקומות האחרים אודי מתכוונת להמשיך להתמקד באולמות תצוגה בסגנון המוכר המאפשר ללקוחות לבדוק את המכונית בדרכים "מקצועיות" ופופולריות כמו פתיחה וסגירה חוזרת ונשנית של הדלתות, נקישה על הפלסטיקים של הדשבורד ובעיטה בצמיגים.
"הקונספט שמאחורי "עיר אודי" משלב את הטוב ביותר של שני העולמות – מחד הצגת מוצר בצורה דיגיטלית המאפשרת יצירת התאמה מלאה למה שהלקוח מחפש ומאידך קשר אישי עם נציג מכירות מיומן שיודע לזהות את הנקודות שמעניינות כל לקוח ולהתמקד בהן", אומר פיטר שווארצנבאואר, חבר במועצת המנהלים של אודי. "הפורמט הקמעונאי החדש הזה מביא אותנו הרבה יותר קרוב לסביבה הטבעית של הלקוחות שלנו".
>> נשמע כחלום אבל לגמרי מציאות: אודי R8 ו-RS5 במבחן
פתרון למקומות בהם לא ניתן להקים אולמות תצוגה גדולים