משחק הסופרבול (Super Bowl) הגדול של ארצות-הברית מתקרב, ואם יש דבר אחד שכבר ידוע על לוח הפרסומות שישובצו במהלכו, זה שאף פרסומת לחברת קנאביס לא תופיע שם. זאת למרות שפרסומות לנושאים אחרים השנויים במחלוקת – כמו אלכוהול והימורים – כן תהיינה חלק מלוח השידורים.
משבצות פרסום במהלך אירוע הסופרבול נחשבות לנוצצות וליקרות ביותר בטלוויזיה האמריקאית כולה. פעם בשנה, מתקיים משחק הגמר של עונת ה-NFL (ליגת הפוטבול האמריקאית), באירוע הנצפה ביותר על-ידי אזרחי ארצות-הברית, ולכן גם נושא הפרסומות המופיעות במהלך האירוע עתיר הרייטינג זוכה לדיון נרחב בפני עצמו. לקראת הסופרבול, עובדים הפרסומאים שעות נוספות ומספקים לא פעם פרסומות מוצלחות במיוחד. רשימת הפרסומות שתופענה בסופרבול 2022, שיתקיים ממש בעוד מספר ימים (ב-14 בפברואר), כבר דלפה לתקשורת.
קנאביס – עדיין מחוץ לרשימה
השנה, כאמור, ניתן יהיה לצפות בפרסומות שעד לפני מספר שנים היו "בגדר טאבו", כמו משקאות משכרים, סוכנויות הימורים חוקיות ואפילו מטבעות קריפטו. הנושא של קנאביס, עם זאת, עדיין נותר מחוץ לקונצנזוס. על אף שבמספר הולך וגדל של מדינות בארצות-הברית כבר קיימת לגליזציה מלאה לשימוש בקנאביס לצרכי פנאי, במרבית המדינות עדיין מוגדר הצמח כחוקי לשימוש רפואי בלבד, או כבלתי חוקי לכל שימוש שהוא. גם על-פי החוקים הפדרליים של ארצות-הברית, מוגדר עדיין הקנאביס כסם מסוכן.
גם במקומות בהם מותר הקנאביס לשימוש, הוא חוקי כמובן רק לגילאי 21 ומעלה, וכך גם הפרסומות לצמח ולמוצריו אמורות להיות מיועדות רק לאנשים בוגרים. זאת על אף שנראה כי חברות רבות עוברות על החוק הזה בלי קושי מיוחד. ניתן, אפוא, לתהות מדוע מאפשרת ה-NFL פרסום של אלכוהול והימורים, שכן גם הם מוצרים המיועדים לבגירים בלבד. השאלה מתבקשת במיוחד לאור העובדה שהנהלת הליגה עצמה הודיעה שתעניק מימון של מיליון דולר למחקר בנושא השפעת הקנאביס על כאב של ספורטאים. התשובה לכך היא לא ברורה, והנהלת הליגה זוכה כמעט מדי שנה לביקורות על האופן בו היא בוחרת אילו פרסומות ראויות בעיניה להיות מוצגות במהלך המשחק ואילו אינן.
בכל אופן, הסופרבול הוא אירוע שנתי. אם לפני שנים ספורות לא היינו חולמים אפילו להעלות על דעתנו כי באירוע הטלוויזיוני הגדול ביותר של השנה נדבר על האפשרות של פרסום לחברות קנאביס, הרי שעכשיו הרעיון הזה נראה מציאותי הרבה יותר. ומי יודע, אולי בסופרבול 2023 כבר נראה, לצד פרסומות לבירה ולוויסקי אמריקאי, גם פרסומת לצמח הירוק שהופך ללגיטימי יותר ויותר בעיני אמריקאים רבים, ואנשים ברחבי העולם בכלל.