מדינת ניו יורק פועלת לחינוך האוכלוסיה לשימוש ראוי ובטוח בקנאביס, וברשתות החברתיות מונעים זאת. כעת, פונים נציגי רשויות הקנאביס במדינה אל "טיקטוק" ומבקשים: "הסירו את מגבלות הפרסום בנושא הקנאביס".
לגליזציה של צמח הקנאביס כבר אושרה בניו יורק, ובקרוב תחל מכירת מוצרי קנאביס ברחבי המדינה באופן חוקי. על אף ההכרה בסגולותיו של הצמח ובזכות הציבור לבחור להשתמש בו, מכירים בניו יורק גם בסיכונים שבשימוש בלתי אחראי בקנאביס, ובעיקר בקרב צעירים. לכן, המשרד לניהול נושא הקנאביס בניו יורק פתח לפני כחודשיים בקמפיין חינוכי שנועד לעודד צריכת קנאביס בטוחה ואחראית בקרב האזרחים.
באופן טבעי, ברור כי הקמפיין מיועד בראש ובראשונה לצעירים, שכן מדובר באוכלוסייה שנוטה יותר לנטילת סיכונים ולהתנהגות פחות אחראית. בנוסף, מדובר בבני הגיל שבאופן טבעי יש להם פחות ניסיון חיים ויתכן מאוד שגם פחות היכרות עם צמח הקנאביס. לכן, קיוו בניו יורק לקדם את הקמפיין, בין השאר, באמצעות הרשת החברתית שמושכת צעירים מתחת לגיל 25 יותר מכל רשת חברתית אחרת – "טיקטוק". אבל הקמפיין הפרסומי נתקל בבעיה: פרסום בנושא קנאביס אינו עובר את תקנות הרשת החברתית, וזו פסלה את הקמפיין לחלוטין.
לפני שלושה ימים (חמישי), בציוץ ברשת חברתית אחרת, פרסם המשרד לניהול נושא הקנאביס בניו יורק כי הועברה פניה רשמית מטעמו אל הנהלת טיקטוק, בבקשה לאפשר את הפרסום של הקמפיין החינוכי באמצעות הרשת החברתית הפופולרית.
NEW: We're running our Cannabis Conversation public education ads on billboards, on subways, on TV, and all over social media.
— NYS Office of Cannabis Management (@nys_cannabis) May 26, 2022
But not on TikTok, which rejected our ads.
So we sent them a letter demanding they allow cannabis education ads on their platform. pic.twitter.com/Wi1sTY0BqO
בממשלת ניו יורק מבינים כי קמפיין לעידוד צריכה נכונה, אחראית ובטוחה הוא קריטי להצלחת הלגליזציה במדינה. השימוש ברשתות חברתיות לטובת הקמפיין יוכל להגדיל באופן משמעותי את נתח האוכלוסיה אליה יגיעו הפרסומים. האיסור על שימוש כלשהו במילה "קנאביס" בקמפיין פרסומי קיים גם ברשתות פייסבוק ואינסטגרם, אולם בימינו טיקטוק היא הרשת החברתית המצליחה ביותר בקרב צעירים, ולכן בה מתמקדת הפניה של ממשלת ניו יורק.