קנאביס רפואי ניתן לרכוש רק דרך בתי מרקחת מורשים, אבל כבר אין שום צורך להגיע לאותם בתי מרקחת באופן פיזי. שופינג online הוא חלק משגרת הקניות של כולנו, לא רק בתחום הביגוד והמזון, אלא כיום גם בכל הנוגע לקנאביס רפואי.
כדי להבין איך זה עובד, כמה חייבים להזמין, לאילו יישובים בארץ מגיע המשלוח ואת כל שאר הפרטים החיוניים אודות השירות החשוב הזה, הזמנו לשיחה את סלים חורי, רוקח אחראי בסניף רשת סופר-פארם בקניון טבריה, שיענה על כל השאלות שכדאי לדעת להן את התשובה:
כיצד עובדת הזמנת קנאביס רפואי עד הבית?
"ככלל, הזמנת קנאביס רפואי במשלוח עד הבית היא תהליך שמתחיל בשיחה טלפונית למספר טלפון ייעודי המיועד להזמנות. במהלך השיחה יקבל המטופל את כל מה שצריך לדעת על אופן ביצוע ההזמנה והמשלוחים ועל הפרטים האישיים, והמסמכים שהוא צריך לשלוח למערכת: תעודת זהות, מרשם בתוקף ורישיון קנאביס רפואי. כמו כן, במידת הצורך יידרש המטופל לחתום על ייפוי כוח המאפשר לבצע את ההזמנה על כל שלביה ולקבל את המשלוח עד הבית. לאחר שהמסמכים שנשלחו נקלטים, ההזמנה תטופל על ידי בית המרקחת הרלוונטי בהתאם לשיקולי מלאי וזמינות שילוח, כך שהמשלוח ייצא מהר ככל האפשר. ההזמנה מגיעה לבית המרקחת ומשם מתחיל הטיפול בה.
לפני ביצוע ההזמנה בפועל, יש לערוך שיחת ייעוץ בין המטופל לרוקח, בהתאם לצרכי המטופל, המלצת הרופא וסוג הטיפול, אשר בסיומה יותאמו לו הזנים בהתאם לצרכיו הרפואיים, ואשר קיימים במלאי וניתן להזמינם. לצורך השלמת ההזמנה, בדרך כלל יידרש המטופל למסור את אמצעי התשלום אתו הוא מעוניין לבצע את ההזמנה. עם השלמת ההזמנה יקבל המטופל עדכון על מועד הגעת המשלוח, אשר לרוב תלויים במועד ובשעה שבה בוצעה ההזמנה. "
כיצד מתבצעת קבלת המשלוח הביתה והאם יש משהו חשוב שצריך להכין מראש?
"בעת קבלת המשלוח הביתה המטופל חייב להימצא בכתובת שרשומה ברישיון ורק הוא בעצמו יכול לקבל (כרגע ללא אפשרות למשנע) את המשלוח לביתו, כאשר במעמד המסירה הוא חותם על דף מסירה, ומקבל את המשלוח רק אחרי שהוא הציג לשליח תעודת זהות וחתם על תעודת השילוח".
האם ישנן הגבלות הנוגעות לכמות מינימלית להזמנה או לאזורי שילוח מסוימים?
"יש לבדוק נתונים אלה במסגרת שיחת הטלפון הראשונית מול בית המרקחת. אצלנו בסופר-פארם למשל, הפריסה הארצית של שירותי המשלוחים היא לכל הארץ ללא יוצא מן הכלל. ".
היכן ניתן לבדוק את מלאי הזנים והמוצרים שזמינים לרכישה בכל עת?
"בדרך כלל המלאי הרלוונטי נמסר לכל מטופל בעת ההזמנה, אבל קל מאד למצוא את המלאי של כל בתי המרקחת בארץ באתר האינטרנט של בית המרקחת הרלוונטי. הדרך הטובה ביותר לבחון את נושא המלאי היא בשיחה מול הרוקח, שלא רק יעזור למטופל למצוא את הזן הנכון, אלא גם יכול לעזור לו להתמודד עם חוסרים שלעתים קורים, לרבות על ידי הזמנה מיוחדת של מוצר שלא קיים במלאי."
האם ישנו תהליך מקדים שצריך לבצע לפני הזמנת האספקה החודשית בפעם הראשונה?
"באופן עקרוני אין למטופל שום חובה לעבור תהליך מקדים של ייעוץ לפני ההזמנה הראשונה, ולכן התשובה לשאלה היא לא. עם זאת, ייעוץ רוקחי, בעיקר כזה שניתן למטופל חדש שעדיין לא התחיל לקבל את האספקה החודשית שלו, הוא תהליך חשוב מאוד שבדרך כלל קורה במעמד השיחה הראשונה של המטופל עם הצוות שלנו. כמובן שמדובר בהמלצה בלבד ולא בתהליך פורמלי מלא שכל מטופל חייב לעבור."