הראפר האמריקאי וויקליף ז'אן הוא קודם כל איש של מוזיקה, אבל בראיון מיוחד שהעניק השבוע למגזין פורבס הוא מתמקד כמעט לחלוטין בקשר שלו לעולם הקנאביס. וויקליף ידוע במערכת היחסים האיתנה שלו עם הצמח, כצרכן וגם כמטופל רפואי. למעשה, כך (כמטופל) הגיע הראפר בן ה-53 אל השימוש בצמח מלכתחילה. אבל כבעל ליין פרטי משלו של מוצרי קנאביס, הוא חושב על הקהל הרחב ועל הצרכים שלו, ומאמין שלא צריך סיבה מיוחדת כדי ליהנות קנאביס.
"יש אנשים שרוצים כוס משקה אחרי העבודה", אומר אומר, "ויש כאלה שרוצים ג'וינט. כל עוד אתה נוהג באחריות, תהנה". הראפר הוותיק מסביר בריאיון שהקנאביס עוזר לו להירגע, להוריד קצב ולהאט את המחשבות שמתרוצצות בראש, ובנוסף מסייע לו להרגיש יצירתי יותר. הרוגע המנטלי הזה, כך הוא טוען, מסייע לו גם בעבודה שלו ככותב ויוצר. הקנאביס גורם לו להרגיש יצירתי יותר.
בשנת 2020 הקים וויקליף ז'אן את מותג הקנאביס שלו, בשותפות עם חברת Cali Life. המותג החדש נקרא Boom Bap. "לא סתם קמתי יום אחד והחלטתי להקים מותג", הוא מתאר. "קודם כל עבדתי הרבה כדי ללמוד על הצמח ועל רכיביו במשך שנים, ממש את המדע שמאחוריהם. אחרי זה, ביליתי זמן רב בלמידת השוק, כי לא רציתי שהמותג יהיה עוד להיט רגע. צירפתי מספר חברות חלוציות בתחום ובניתי את זה יחד איתן".
באופן לא מפתיע, וויקליף תומך בגלוי בלגליזציה של קנאביס בארצות הברית (בניגוד ללגליזציה המקומית שכבר אושרה ב-22 מדינות, ברמה הפדרלית השימוש בצמח עדיין בלתי חוקי). "הרבה מהדעות השליליות על קנאביס מגיעות בגלל האיסור ארוך השנים על מכירת הצמח. מגיעה לאנשים הזכות לבחור ולקנות קנאביס באיכות גבוהה. זה יגרום לכל עיר ועיר לביטחון גדול יותר, ויביא להפצת מוצרים טובים ואמינים יותר שנבדקו במעבדה".
אבל לפני היותו מותג קנאביס מהלך, וויקליף ז'אן הוא ראפר וותיק ומוכר. הוא התפרסם בשנות ה-90 כחלק מהרכב ההיפ הופ האגדי פוג'יז לצד פראז ולורן היל, ומשלהי שנות ה-90 הוא מתחזק קריירת סולו ענפה במהלכה פרסם יותר מעשרה אלבומים. ב-21 וב-22 באפריל, לרגל יום הקנאביס שנערך יום לפני כן, עמד וויקליף בראש שורה ארוכה של אומנים שהופיעו בפסטיבל The Grass is Greener (בעברית: "הדשא/הגראס ירוק יותר") – שילוב אידיאלי בין מוזיקה לקנאביס, ואירוע שכלל גם תחרות איכות בין מגדלי קנאביס שונים מארצות הברית. "קנאביס והיפ הופ היו בגדר תרבויות-נגד במשך הרבה מאוד זמן", אומר וויקליף. "ועכשיו יש לך מנהלי קרנות גדולים באירועי קנאביס המשלבים את תרבות ההיפ הופ ונהנים משניהם ביחד. מקומות בהם אפשר לעשן ג'וינט ולשמוע היפ הופ, ובכך גם לסגור מעגל, אני חושב".