ממש כמו כולנו, בשנים האחרונות גם הכוכבים הגדולים התחילו להפנים שאם הם רוצים באמת להצליח, הם חייבים להיות מולטי טאסקינג. בעולם שלנו, כבר לא מספיק להיות מאוד מוכשר ומוערך בתחום, ובמיוחד כשלעולם הזה הגיעה הקורונה והשתיקה את תעשיית הבידור. היום כבר כולם יודעים שמפרסום ולהיטים ביוטיוב אי אפשר לבנות חומה ובטח שלא אחוזה בגבעות הוליווד, ולכן אין מנוס ולצרף לטייטל גם את שם התואר "יזם".
באופן טבעי, מרבית הסלבס שהחליטו ליזום ולהתפרס על פני תחומים נוספים בחרו בתחום האופנה, הביוטי והלייף סטייל, כמו למשל קניה ווסט, ריהאנה וגווינת' פאלטרו. אבל לאחרונה התבשרנו על יותר ויותר כוכבים שבחרו להשקיע את שמם וכספם דווקא בתחום הקנאביס. מה זה אומר עליהם? שהם עם היד על הדופק. ומה זה אומר עלינו? ששוק הקנאביס הולך להשתלט על חיינו, ובגדול.
המודעות לגבי היתרונות הרפואיים והקוסמטיים של הקנאביס הולכת וגדלה, ובמקומות בהם הקנאביס הרפואי חוקי, יש כבר מי שיודע לתרגם אותם לכסף. וכמובן שאפשר לסמוך על הכוכבים שיתחברו לאנשים הנכונים וישקיעו במקומות הרווחים. אבל לפחות עבור חלקם לא מדובר בהשקעה כלכלית נטו, כי אם כזו שמאחוריה עומדת אג'נדה ברורה: לנטרל מהקנאביס את השם הרע שיצא לו ולהנגיש אותו לכל מי שצריך, בצורה הכי נוחה ויעילה שאפשר, וכמובן שבתוספת הרבה סטייל.
הנה כמה מהאומנים שהצטרפו לטרנד:
סנופ דוג
נפתח עם השם הכי פחות מפתיע ברשימה הזו. כבר בלהיטיו הראשונים, אי אז בשנות ה-90, סנופ דוג נהג לשיר הלל למריחואנה. אבל אולי בגלל זה היה לנו קשה לדמיין אותו כאיש עסקים. למרות זאת, הוא הוכיח לנו שהוא יודע לראות את הנולד והקים ב-2016 את חברת Leafs by Snoop. החברה מוכרת שלל מוצרי מרחיאונה, כמו שמנים, פרחים ואפילו מוצרי מזון.
וופי גולדברג
וזה כנראה השם הכי מפתיע ברשימה, אבל מה שעוד יותר מפתיע זו העובדה שהשחקנית הוותיקה היתה מהראשונים שזיהו את פוטנציאל הקנאביס, וכבר ב-2016 הפכה למייסדת שותפה בחברה Whoopi & Maya, שמשתמשת בקנאביס רפואי בתכשירים המיועדים להקלה על כאבי מחזור. גולדברג מספרת שהיא קיבלה את ההשראה לחברה אחרי "חיים שלמים של מחזורים קשים, כמו גם העובדה שהדבר היחיד שהקל עלי היה קנאביס".
ג'יי זי
באוקטובר האחרון פורסם כי הראפר ג'יי זי משיק מותג קנאביס משלו, תחת השם "מונוגרמה" ובשיתוף חברת גידול מקליפורניה בשם "קליווה". שיתוף הפעולה ביניהם התחיל עוד ב-2019, אז פורסם שג'יי זי משמש כאסטרטג המפקח על הכיוון היצירתי של המותג. לדבריו, ב"מונוגרמה" הוא הולך "להגדיר מחדש את משמעות הקנאביס עבור הצרכנים כיום", כך שיש למה לצפות
ויז קאליפה
ב-2014 הראפר נעצר בגלל החזקת 0.5 גרם מריחואנה, אבל הוא ממש לא נתן לזה לגדוע את הרומן שלו עם קנאביס – ואפילו להיפך. מיד אחר כך הוא השיק זן חדש של קנאביס, הנושא את שמו: קאליפה קוש. יש לו גם ליין הכולל מרצ'נדייז שכולם על טהרת הירוק-הירוק הזה, כמו חולצות וכובעים עם הדפסי עלי קנאביס, ציפיות לכריות וכיסויים לניידים. ב-2018 הוא אפילו יצר משחק סימולציה תחת השם Weed Farm ("חוות הוויד" בתרגום חופשי), שבה המשתתפים לומדים כיצד לשתול, לגדל ולקצור קנאביס. סוג של ידע כללי שאף פעם לא יכול להזיק.
מרתה סטיוארט
הנה עוד שם שלא ציפינו לפגוש ברשימה הזו, אבל חכו, זה עדיין לא החלק הכי הזוי: מסתבר שמי שהכיר לכוהנת הלייף סטייל את נפלאות הקנאביס הוא אדון סנופ דוג בכבודו ובעצמו. השניים ישבו זה לצד זו בתוכנית אירוח ב-2015. "במהלך הצילומים הוא עישן איזה 10 ג'וינטים שמנים. אני שאפתי את כל העשן הזה וזה עשה לי טוב", היא משתפת באופן מפתיע. ככה גמלה בליבה ההחלטה להקים את חברת Blissed Out, בשיתוף עם Canopy Growth. החברה מייצרת מוצרים מבוססי CBD שעוזרים להירגע, ובהם שמנים וסוכריות ג'לי.
סת' רוגן
רוגן והשותף שלו לכתיבת תסריטים, אוון גולדברג, הכירו בשיעורי הכנה לבר מצווה ומאז הם יצרו יחד כמה מהקומדיות הכי מטורפות של השנים האחרונות, ובהן "פיינאפל אקספרס" ו"סופרבאד - חרמן על הזמן". כעת הם שותפים גם בחברת Houseplant, המתמחה בזני פרחים מיובשים שמהם עושים קפסולות ג'ל רכות וג'וינטים שמגיעים מגולגלים. נכון לעכשיו את המוצרים שלהם ניתן להשיג רק בקנדה.
צ'לסי הנדלר
האחרונה שנכנסה לעסקי הקנאביס היא הקומיקאית צ'לסי הנדלר, שממש בשבוע שעבר השיקה ערכת מוצרי קנאביס, לכבוד השבעתו של הנשיא החדש, ג'ו ביידן. הערכה, שעונה לשם "אמריקה חזרה", כוללת פחית מי טוניק מועשרים ב-THC ו-CBD, שוקולד עם קנאביס של חברת Garden Society, ג'וינטים מגולגלים של Pure Beauty מלוס אנג'לס ומסכות קורונה מעוצבות. כל הנפלאות מלאות השיק הללו יעלו ביחד 85 דולרים, כשכל ההכנסות יעברו לעמותה העוזרת לאוכלוסיות שנפגעו ממלחמות הסמים.