View this post on Instagram

A post shared by Eli Matana║אלי מתנה (@elimatana) on


אלי מתנה חגג השנה יום הולדת 30, ו-20 שנה של עבודה. במועדונים עצמם הוא נמצא כבר מגיל 14, ואת התקלוטים הוא החל בגיל 10 במסיבות כיתה, ללא תשלום. מדי פעם הוא היה מקבל טיפ של 100 שקל, איתם הוא בעצם קנה את הציוד הראשון שלו. באותה התקופה לא עניין אותו באמת התשלום ולכן לא ניסה לגבות כסף על עבודתו. תוך זמן קצר פרסם מודעה בדפי זהב "דיג'יי למסיבות ואירועים" והחל לתקלט.

עם הזמן הצליח להגיע למפיק איתי פז, שלקח אותו תחת חסותו ונתן לו עבודה בתור יחצן ובו זמנית העלה אותו לתקלט במסיבות בחינם. בגיל 17 מתנה כבר הפך לשם דבר במסיבות בארץ, והבין שעליו להתחיל לגבות כסף. הבעיה הייתה שבאותה תקופה אנשים לא מיהרו כל כך לשלם לדיג'ייז, ובמיוחד אם הם קטינים. מתנה טוען שעד שהצליח להוציא כסף ממפיקים "יצאה לו הנשמה". בצבא הוא התגייס למשטרה צבאית עד שהצליח להתחמק לטענתו, כי זה עמד במטרת העל שלו להיות דיג'יי מצליח ("הפכתי שולחן על הקב"ן וברחתי הביתה"). ל-ATISUTO, חברת הדיג'ייז שבה הוא עובד, הגיע כשעוד הייתה חברה קטנה. היום הם מחזיקים בסגל שלהם 10 דיג'ייז שאחראים להרים בעיקר בחתונות אבל גם אירועי חברה יוקרתיות. 

חוץ מחתונות ואירועי חברה, מתנה מתקלט כמעט באופן קבוע בפנג'ויה, ולא פעם הוא מסיים שם לפנות בוקר ונוסע לחתונה. אבל אחד מהדברים שהדיג'יי הוותיק הכי אוהב לעשות הוא לחמם את הדיג'ייז הגדולים שמגיעים להופיע בארץ. עד כה הוא הספיק להיות המופע הפותח של דיג'ייז כמו דמיטרי וגאס ומייק לייק (שדורגו השנה במקום הראשון לפי DJMAG), alok, NERVO ועוד. האחרון ברשימה הוא דון דיאבלו, שמדורג כיום מספר 6 בעולם. "זו אמנות של ממש לחמם הופעה", טוען מתנה. "לפני האירוע אתה מקבל מההפקה רשימה של שירים שאסור לך לנגן, ובעצם מה שקורה הוא שאתה נשאר עם מספר מועט של טראקים שאתה יכול לנגן". 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Eli Matana║אלי מתנה (@elimatana) on

איך היה עם דיאבלו?
"את האמת, לא יצא לי להיפגש איתו, אבל היו אחרים שכן. NERVO נגיד, כשהיו פה הזמינו אותי לעמדה שלהן, הציגו אותי במיקרופון, היה ממש כיף. עם דיאבלו היה איזה קטע מוזר, בזמן שחיממתי אותו הוא העלה סטורי שהוא יושב באוטו ומתלונן שאני מתקלט חזק מדי ושלא נותנים לו לנגן, משהו בסגנון".

לא ניסית לברר?
"אחרי חצי שעה הוא כבר מחק, ולא כל כך היה לי את מי לשאול. ואני עדיין לא יודע על מה מדובר".

מה היחסים שלך עם הפאנג'ויה?
"חולה על זה, זו מסיבת המיינסטרים הכי הטובה בארץ. הקהל בא להישבר והוא מאוד פתוח בראש. אם אני מנגן יותר דברים שאני אישית יותר אוהב, כמו האוס, הם עפים על זה". 

מה הדבר הכי קיצוני שיצא לך לראות שם?
"ראיתי אנשים מזדיינים במרפסת, וזה לא הרגיש שהפריע להם שכולם מסתכלים עליהם מלמטה".

יצא לך לחוות משהו בסגנון בעצמך?
"בוא נגיד רק שלא כל מה שנראה כמו רוקסטאר, הוא באמת כזה. קורה כל הזמן שבחורות ניגשות לעמדה כשאני מתקלט. הן מצלמות ומתייגות בסטורי ונשיקות ועפות עליי, אבל בשניה שאני יורד מהעמדה- אף אחת לא מסתכלת עליי, אף אחת לא מכירה אותי ואף אחת לא מזהה אותי. לפחות מזל שיש את התיעוד בסטורי".

 
 
 
View this post on Instagram
 
 

By: @guysidi12 @funjoyaofficial @atisuto.co.il

A post shared by Eli Matana║אלי מתנה (@elimatana) on

אז סתם אנשים מגזימים בקנאה.
"יש סטיגמה מטורפת, לא אגיד לך שכולם רגועים ושקטים אבל אני גם באופי יותר רגוע. אני יותר בן אדם של זוגיות". 

איך זה מסתדר עם העבודה?
"האמת שבת הזוג הקודמת שלי שהייתי איתה במשך 5 שנים, ממש חיה את העולם הזה. הייתה באה איתי למסיבות, מביאה לי מוזיקה, ממש חווה את זה איתי ביחד".

אבל בטוח היו כאלה שהפריע להן.
"בכלל לא. קיבלו אותי ככה, כמו שאני. היו איתי באש ובמים". 

למרות שרוב העבודה היא בחתונות, מתנה מקפיד להמשיך לתקלט גם במועדונים ומסיבות בתל אביב. לא רוצה לאבד את החוש. אולי החתונות זה החלק שמפרנס יותר את הדיג'ייז, אבל בסוף הם תמיד ירגישו רעב למסיבה אמיתית. "שישי האחרון תקלטתי בשלוותה ובקרוב אני אמור להיות בהייקו, אבל כנראה שזה יתבטל כי מטיסים אותי להפלגה". 

הפלגה?
"כן, אירוע של מיקרוסופט. אני טס לברצלונה משם מורידים אותי לים, מנגן בהפלגה כל הדרך לאיטליה, אני יורד באיטליה ומשם טס בחזרה לישראל, לפגישות עם זוגות לפני אירוע".

קשוח המעבר הזה. ממסיבה על ספינה של מיקרוסופט לבחירת שיר חופה.
"לגמרי. אני מצד אחד יכול לתקלט ב-3 בבוקר מול 15 אנשים שכבר גמורים באולם אירועים, וכמה שעות אחר כך אני כבר על העמדה בפאנג'ויה מול 14 אלף איש. זה עולם אחר לגמרי".

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Eli Matana║אלי מתנה (@elimatana) on

מה הכי הזוי שקרה לך בחתונה?
"הייתה לי חתונה שמישהו מת. הסבא של הכלה נפטר באמצע החתונה ולא רצו לגלות לה".

איך אתה גילית את זה?
כשהגיעו לטפל בו, ניגשו אליי וצעקו עליי להנמיך את המוזיקה, אני כמובן התעלמתי כי לא הבנתי מה הם רוצים. אחרי 3-4 אנשים כבר הבנתי שקורה משהו, הנמכתי טיפה. ואז ניגש אליי מישהו שהסביר לי שהסבא מקבל טיפול".

וואו. איך הכלה לא שמה לב?
"בכל פעם שהנמכתי הכלה פנתה אליי מהרחבה וצועקת 'תגביר אלי תגביר!'. זה המשיך ככה, עד שמישהו עלה לי לעמדה וצעק עליי שאני חייב לכבות את המוזיקה עכשיו".

מה עשית?
"אמרתי לו 'שומע? קח את האוזניות פה סוגרים את המוזיקה, תכבה'. הוא נכנס להלם וירד מהעמדה. באותה נקודה כבר רוב האורחים הבינו שסבא שלה במצב לא טוב. החברים הקיפו אותה ודאגו שלא תצא מהרחבה כל האירוע בזמן שמטפלים בסבא שלה 10 מטר משם מאחורי הפרגוד".

מניח שהיא גילתה בסוף.
"זו סיטואציה לא פשוטה אבל גילו לה רק יום אחרי, לא רצו להרוס לה את כל החתונה. עשו לה את הכי שמח שיש, וזה מדהים לדעתי שנתנו לה ליהנות במקסימום. זו רק אחת מהסיטואציות שדיג'יי צריך להתמודד איתן. צריך לזרום ולהבין איך להתנהל".