View this post on Instagram
נלי רובינשטיין בת ה-27 נולדה בניו יורק וחיה על תפר שנמצא איפשהו בין התפוח הגדול להרצליה. הצעירה שלמדה עיצוב אופנה במילאנו ופתחה עסק לבגדי ים, בסוף מצאה את הקו האופנתי שלה בכלל בברנינג מן. היום, היא מלבישה את מיטב האמנים האלקטרוניים שאתם מכירים, מוכרת בגדים לחנויות בוטיק הכי שוות בטולום והפכה את המרתף בבית הוריה לסטודיו עשיר בביגוד עם סגנון שאתם מכירים מצוין.
לקראת פורים הקרוב, סביר להניח שגם אתם ניסיתם לאתר את הקו האופנתי הזה- פרוות, נוצות ונורות לד הם רק רשימה חלקית של התופעה. איך השתלט קו האופנה הברנרי על חיי הלילה המקומיים ואיך קרה שאנחנו כבר לא מחפשים למה להתחפש אלא איך להתחפש? רובינשטיין מספקות תשובות.
"בכל מה שקשור לעיצוב אופנה התחלתי עוד כשהייתי חיילת. זיהיתי את הביקוש לבגדי ים קטנים, בעיקר חוטיני. זה היה משהו שקשה להשיג והחלטתי לנסות. תמיד רציתי להיות הבוס של עצמי ולא לעבוד בשביל אף אחד זה הרגיש לי מגניב, אז הקמתי מותג בוטיק של בגדי ים וקראתי לו Bikinelly. זה התחיל בייבוא והתגלגל לייצור בברזיל. אחרי שנה וחצי החלטתי לייצר אותם בעצמי. אחרי 5 שנים מדהימות הרגשתי שאני לא מצליחה להוציא את האמנות שבי, לבטא אותה בבגד ים שחייב להיות פרקטי. במקביל התחלתי לייצר בגדים לא קונבנציונליים בשביל עצמי. ההשראה הגיעה מכל מיני פסטיבלים ברחבי העולם בהם חגגתי לאורך השנים. הברנינג מן היה המשמעותי ביותר".
View this post on Instagram
מה קורה לך שם?
"הפעם הראשונה שלי שם הייתה ב-2015. היא הייתה מטורפת ובעיקר הבנתי שיש איזושהי נישה. בפעם השנייה שלי ב-2016 כבר הגעתי מוכנה יותר ובשלה יותר, החלטתי להכין בגדים לכל החבר'ה שלי. האירוע הזה היה בשבילי התעוררות. ההתנתקות הזאת בתוך החופש של העיר הזמנית שנמצאת פשוט בשום מקום, מהווה חוויית שחרור אלטרנטיבית שגרמה לי להתחבר באמת אל תוך עצמי. אל מעייני נפשי".
תסבירי.
"אתה שוכח שיש מציאות שם בחוץ, בכאן ועכשיו. שם, הבנתי שאני הולכת להקים עסק לביגוד סביב הסטייל הנישתי הזה, סטייל שעוד יתפתח ובאמת בעל פוטנציאל להשתלט על העולם. חשבתי שהדרך להשתלט עליו היא באמצעות כובעים. צדקתי. 'כובעי הקפטן' שיצרתי תחת המותג החדש שבניתי, Alpha Art, החלו להתגלגל בקרב בליינים ואמנים שונים והופ! פתאום מזמינים אותי למסיבות כדי ליצור תחפושות או אקססוריז שישתלבו באירועים. ככה החלה ההתפשטות".
יותר כמו התפוצצות. הסטייל ה"נישתי" הזה הפך לחלק אינטגרלי מארון הבגדים של הבליין הממוצע. יודעת להסביר למה?
"הסטייל הזה של 'הבעה רדיקלית' מאפשר למי שלובש אותו לצעוק 'חוסר שגרתיות!'. איפשהו, כשאנחנו יוצאים לבלות, זה בדיוק מה שאנחנו מחפשים – לשבור שגרה. הבגדים האלה הם עטיפה מושלמת למה שאנחנו רוצים לחוות, הם פריט משלים. פה, עדיין יש אנשים ששופטים אותך. בברנינג מן לא. כשאני יוצרת את הבגדים האלה אני מפליגה בדמיון בדיוק למקום הזה שבורח מכל ציניות אפשרית וכך אני מצליחה לבטא בדיוק את שאני מרגישה. האירוע הזה פשוט אחראי על הכל. הפסטיבל הזה הוא לא רק אירוע מוזיקלי – קהילתי, הוא באמת מרכז השראה שלם. הסטייל שנוצר שם הוא גילוי מחדש של זירת האופנה".
View this post on Instagram
והסטייל הזה, יוצא לדרך ארוכה או משמש כטרנד חולף?
"ממש לא חולף. מדובר באיזושהי תנועתיות גלית מסוימת של אנשים שמגלים צורת ביטוי חדשה למה שהם רוצים לחוות. זה נכון שאופנה וחיי לילה נעים על קווים של ups and downs, טרנדים והייפ שנוטה להיעלם, אבל הסיפור פה הוא שונה - יש כאן חיבור בין שני עולמות. חיבור שנוצר מתוך הליך טבעי של בני אדם שנודדים בעולם ועוברים ממקום למקום. אנשים מגיעים למקום שמציע להם לשמוע את האמנים האלקטרוניים הטובים בעולם ובעולם שבו הכל גלוי, נוצרת חשיפה ועניין רב בקרב ציבור שלא היה קשור לעולם התוכן הזה. בסוף, הם רוצים לקחת בו חלק, גם בביגוד. העולם הזה מדבר על ערכים מסוימים של קבלה, זרימה וחופש. אין לזה תחליף".
את חושבת שהקו האופנתי הזה מדבר לכולם?
"חד משמעית כן, היום אפילו למותגים כמו H&M וזארה יש כבר יציאות בסגנון הזה".
האם באמת מדובר בעולם סטיילינג שלם שעתיד להשתלט על כל העולם? סביר להניח שגם הבעלים של זארה עצמו, אמאנסיו אורטגה, עוד לא החליט. דבר אחד בטוח, הקו האופנתי הזה נמצא במגמת עלייה ומתפשט בקרב בלייני ישראל כמו נגיף קורונה בשיט תענוגות למזרח הרחוק. פורים הקרב ובא יהיה ככל הנראה ההתפוצצות הגדולה ביותר שידענו עד כה בתחום.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
כובעי קפטן, גלימות, פרוות ונורות לד הם רק ההתחלה, נלי מפרטת לעומק: "יש המון אירועים מדהימים בפורים הקרוב, אתה תמצא שם תחפושות אינדיאניים שמדברות על שבטיות, וכאלה אנימליסטיות שיעטפו את האנשים בפרוות ונוצות. פאייטים ומנצנצים ישטפו את פניהם של החוגגים, והמון נורות לד שהפכו לדבר הכי חם במסיבה".
יכולה להגדיר את האנשים שפונים אליך כדי שתלבישי אותם לא בכובע מיוחד או בטי-שירט מגניבה, אלא בנורות בוהקות?
"אלה אנשים שנוטים להתרגש לקראת אירוע מסוים, לרוב הם יודעים בדיוק מה הם רוצים – תשומת לב. יש כאלה גם יותר סולידיים אבל שלא מוותרים על ההזדמנות להיות מעניינים ומיוחדים. בסוף, מי שבא אליי לסטודיו ונעמד מול המראה לרקע המוזיקה שמתנגנת לו באוזן, קורה לו משהו. תמיד יש את אלה שרוצים להתחפש למשהו מוגדר, אבל מי שמגיע לפה מבין שהוא עומד לצאת למסיבת חייו עם הסטייל הכי מגניב שהוא הצליח להעלות על הדעת. בדיוק כמו זה שהוא ראה באיזה קליפ ברנרי ביוטיוב".
גם פה האינטרנט והרשתות החברתיות שינו את כללי המשחק?
"אי אפשר להסביר את זה. שלב החשיפה כבר עבר, היום אתה כבר רואה דוגמניות שזיהו את הקו הזה ומאמצות אותו. יש לי המון שבאות אליי ורוצות גם, כולם בתוך זה. האינסטגרם עושה את שלו והיופי הוא שגם מי שלא באמת שייך לנישה הזאת רוצה לקחת שם חלק קטן, לנסות ולהתנסות".
View this post on Instagram
כמעצבת, זה עולם שאת מייחלת לו?
"בהתחלה היה חשוב לי מאוד לשמור על עצמי כאנדרגראונד, אין מה לעשות – זה יותר סקסי, אבל זהו. העולם הזה כבר לא מחתרתי, הוא יצא החוצה והחליט להיחשף. כאן, במרתף של הבית של ההורים, אני מצליחה לשמור על הזהות האמיתית שלו כמה שאפשר. בסוף, אני מאמינה שלמותג הזה יהיו כמה חנויות ברחבי העולם. עד אז, אני חייבת להספיק את כל ההזמנות כדי לצאת למסיבה אחת לפחות".