בשנים האחרונות אחד הטרנדים החמים ביותר בעולם האלכוהול הוא דווקא משקאות ללא אלכוהול, ספציפית בירות. נתוני המכירות ב-2018 מתפוצצים, וחברות רבות מתכננות להגדיל את היצע המוצרים שלהם עד ל-20%. למה זה בעצם קורה?
לטרנד העולמי יש מספר סיבות, אחת מהן היא כמובן שיגעון הבריאות שסוחף את כולם. בירה ללא אלכוהול עשויה מרכיבים טבעיים בלבד ובעלת ערך קלורי נמוך שמייצרת חווית שתייה בריאה יותר מבלי להתפשר על טעם או סטייל.
זווית בריאותית נוספת היא שהמשקה מושלם לצריכה לאחר אימון גופני - הוא עוזר בתהליך ההתאוששות ע"י חידוש מאגרי אנרגיה ונוזלים לגוף. לכן זה לא מפתיע שספורטאים ברחבי העולם אימצו את את הטרנד והפכו אותו "למשקה של אחרי".
גם לכם זה מרגיש שסוגיית נהג התורן פשוט נפתרה הרגע? בירות ללא האלכוהול מאפשרות לשבת, וליהנות עם החבר'ה מבלי להרגיש בהבדל. חוץ מהאלמנט הבריאותי, היתרון הבולט הוא שאפשר לשתות אותה במהלך יום העבודה או ארוחת הצהריים ולהישאר צלולים וקול לגמרי.
לפי נתוני המכירות, ב-2018 נמזגו כמעט 2 מיליארד ליטרים של בירה ללא אלכוהול ברחבי העולם. שזה כ-5 אחוז יותר מהשנה שקדמה לה. אם מסתכלים על הנתונים של ה-5 שנים האחרונות הבירות ללא אלכוהול קפצו ב-40%, עליה מטאורית לחלוטין.
ומה עם ישראל? לאחרונה היינקן השיקה בישראל את "היינקן 0.0", בבירה שפותחה בצורה ייחודית ששומרת על טעמי הבירה המקוריים. התוצאה מהתהליך היא אותו הטעם שלמדנו להכיר ולאהוב - רק בלי אלכוהול. אז אל תתפלאו אם תראו בתקופה הקרובה איזו הריונית שיושבת על הבר או נהג בכביש המהיר עם הבקבוק הירוק ביד.