עולם הטיפוח, על אף היחסים המורכבים שהוא מנהל עם מודל היופי, דווקא מהווה בשנים האחרונות פלטפורמה יעילה להעצמה נשית מהרבה בחינות. קל להרגיש שאנחנו בתקופה נהדרת בכל מה שנוגע לחתירה המתמשכת לשוויון בין המינים, אבל עם כל הכבוד לגירל-פאוור האולטימטיבי של וונדר-וומן שלנו (שאגב, קיבלה גם היא שכר די תמוה כפי שמתברר היום), מבט זריז לעבר סוגיות בסיסיות ויומיומיות מבהיר היטב שיש עוד הרבה עבודה  לעשות.

עובדה ידועה ומכעיסה היא שמוצרים מקטגוריית "טיפוח אישי" נוטים להיות יקרים יותר כשהם מכוונים לנשים לעומת גברים, אפילו כשהם זהים למדי. שימו לב להבדלים בין מחירי סכיני הגילוח והדאודרנטים שמתאפיינים בצבעוניות ורדרדה לעומת אלה שלרוב יייראו כחולים ורציניים יותר. וזה בלי לדבר בכלל על מחירי הטמפונים והתחבושות, מוצרים שעדיין מוגדרים "מותרות" מסיבה מסוימת. בשנים האחרונות הושם זרקור על התופעה, המכונה מעבר לים "המס הוורוד", ונראה שהמודעות הגוברת לתרגיל המלוכלך הזה בהחלט התחילה להשפיע על תוויות המחיר. אולם כעת מחקר חדש, שמתמקד במוצר נפוץ אך מדובר פחות, מזכיר כי המס הוורוד חי ונושם.

A post shared by Putting a stop to Sexism❌ (@endingsexism2k17) on


כ-50 מיליון גברים ו-30 מיליון נשים בארצות הברית סובלים מאלופסיה אנדרוגנטית, שמוכרת לציבור הרחב כאחת המילים המבאסות ביותר שקיימות: התקרחות. טיפול הנגד הרווח הוא באמצעות תכשירים המכילים מינוקסידיל, שתורם לצמיחת שיער מחודשת. עכשיו מסתבר שאם את סובלת מהתקרחות, כאילו זה לא עניין מתסכל מספיק בפני עצמו - גם הארנק שלך עלול להתקרח יותר מזה של הגבר שעומד לידך בתור. בדו"ח המחקר שנערך ופורסם על ידי JAMA Dermatology, מדווח על פער של לא פחות מ-40 % בין מחירי התכשירים המיועדים לנשים לעומת אלה שמיועדים לגברים.

"אין סיבה רציונלית טובה להבדלים במחיר", מאשר הדרמטולוג הניו- יורקי ניל סדיק למגגזין Allure. "אין מנוס מלחשוב שמדובר בהחלטה שיווקית של רשתות הפארם, או בכזו שמבוססת אסטרטגית על מגדר". המוצר המרכזי שנבדק בכ-21 רשתות שיווק שונות הוא "רוגיין", כנראה הפופולרי בתחומו שמשווק גם בארץ. מהחברה נמסר כי באתר הרשמי שלהם נמכר התכשיר באותו מחיר לגברים ולנשים, ושמדובר בתמחור של הרשתות המשווקות. בדיקה קצרה ברשת מעלה שזה אכן המצב על המדפים האינטרנטיים, ובאופן מפתיע, באתרים הישראליים ניתן אפילו לאתר פערי מחירים לטובת המין היפה. איך אומרים? נסתפק בתיקו.

 

A post shared by ��BIANCA RENEE TODAY �� (@mzbiancarenee) on

A post shared by Miami Hair Doctor (@miamihairdoctor) on

A post shared by Tokiwa интернет-магазин (@tokiwashopping) on