היא נחשבת לקים קרדשיאן של עולם הביוטריות ואוחזת בחשבון אינסטגרם מרשים עם קרוב ל-19 מיליון עוקבים. הודה קטן משחקת אותה בגדול בזירה הקוסמטית ואם טרם שמעתן את השם שלה, כדאי שתרעננו את רשימת האושיות המשפיעות שלכן. בדומה לקרדשיאן (שגם הדמיון החיצוני לה ניכר כמובן), קטן בת ה-33 נחשבת לסיפור הצלחה שמייצג את מהפכת הרשתות החברתיות בכל הנוגע למינוף עסקי והכרה בינלאומית. יחד עם זאת, ההצלחה לא קרתה לה בין לילה, ולביוטרית שנולדה בטנסי למשפחה אמריקאית ממוצא עיראקי (ועברה לאחר מכן לדובאי) לקח זמן למצוא את הפרצה שלה לתהילה. היא מעידה שמגיל צעיר התעניינה בעולמות היופי וכי דווקא מחוזות הDIY הם שסיקרנו ומשכו אותה להיכנס לג'ונגל הרשתי.

 

A post shared by Huda Kattan (@hudabeauty) on Apr 9, 2017 at 6:16am PDT

 

בהתחלה היא התמחתה ברזי היוטיוב, אבל הפלטפורמה שבאמת הציתה את דמיונה הייתה אינסטגרם, ובשנת 2012 פתחה ברשת החברתית חשבון שעתיד לשנות את מסלול חייה ולגרום לה לעזוב את הקריירה שהחלה לפתח בתחום הפיננסים. בנוסף לחשבון האינסטוש, קטן השיקה בשנת 2013 קו ריסים מלאכותיים שהפך להצלחה מסחררת. כיום כולל קו האיפור שלה, "Huda beauty", גם מגוון של עפרונות שפתיים, שפתונים וצלליות ומוצרי הטיפוח שלה נחשבים למבוקשים במיוחד ברשתות- על כמו ספורה ובתי כלבו יוקרתיים כמו הרודס.

 

������ @wendy_online #hudabeautyliquidmatte in Medusa

A post shared by Huda Kattan (@hudabeauty) on Mar 24, 2017 at 5:00am PDT

 

קטן נחשבת למלכת הטיפוח באסכולת ה"עשי זאת בעצמך" ובאתר שלה ניתן למצוא אינספור רעיונות למוצרי טיפוח שניתן לרקוח בבית לצד טיפים למיצוי התועלת הקוסמטית של מוצרי מזון כמו בננה וסודה לשתייה. כך, בשנת 2016, קטן שברה את הרשת עם סרטון שתיעד אותה צובעת שיער עם ממרח נוטלה וחלב מרוכז.

 

������������ I can't believe this!! Hair coloring using Nutella by @abedallahitani Nice results, who would try this? #hudabeauty

A post shared by Huda Kattan (@hudabeauty) on Dec 15, 2016 at 2:11pm PST

 

בראיון לקוסמופוליטן אמרה כי על אף שהרשת החברתית מהווה את הבסיס הכי גדול להצלחת העסק שלה, היא יודעת שאם יום אחד היא תעלם מהסביבה או תהפוך לפחות דומיננטית, יהיה בכוחה להמשיך למנף את ההצלחה שלה גם שלא על בסיס הרשתות. את ההשוואה לקרדשיאן, שבשנה האחרונה נאלצה בעצמה להתמודד עם שאלות נוקבות לגבי נוכחותה האינסטגרמית, היא ממשיכה להדוף. אפילו עכשיו, כשיש לה "הודהמוג'יז" משלה בדומה ל"קימוג'י" של המלכה האם, הן גורמות לה לנוע בחוסר נוחות. "אני יכולה להבין למה משווים אותי לקרדשיאניות", אמרה בראיון לניו יורק טיימס, "אנחנו נשים שחיות בשנת 2017, עושות משהו עד הסוף וממנפות את התשוקה שלנו לעסקים. אבל אני לא יכולה לחכות לרגע הזה בו ההשוואות תפסקנה" .

 

A post shared by Huda Kattan (@hudabeauty) on Feb 12, 2017 at 1:55am PST