צילום: יצרן (צילום: ספורט 5)
צילום: יצרן | צילום: ספורט 5
עוד
עוד "אחת" במהדורה מוגבלת | צילום: ספורט 5

בואו נדבר דוגרי. ההודעה לעיתונות של מקלארן כללה לא פחות מ-29 דפים! (האמת, קצת יותר, אבל ניקינו את כל אנשי הקשר והרקע על החברה) שמתארים את יצירת הפאר החדשה, אבל ביננו, אנחנו קודם רוצים למה היא מסוגלת – אז חסכנו לכם את כל הסופרלטיבים האין-סופיים, ניתן רקע קצר וניגע בדברים המעניינים באמת.

הכירו את מקלארן W1, ממשיכת שושלת ה"1" המפוארת שהתחילה עם ה-F1 אי-שם לפני 32 שנים ב-1992 ונמשכה 8 שנים ו-106 יחידות בלבד והמשיכה עם ה-P1 שיוצרה במשך שנתיים בלבד וכ-375 יחידות. אין צורך להכביר במילים, המספרים מדברים בעד עצמם כשכל מכונית הופכת נדירה כבר ברגע שעזבה את שערי המפעל, וכזו בדיוק תהיה גם ה-W1 עם 399 יחידות בלבד, כשכולן כבר נמכרו, במחיר בסיס של 2 מיליון פאונד, לפני תוספות והתאמה אישית. ברכותינו ללקוחות המאושרים.

לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!

המקלארן החזקה ביותר בהיסטוריה (צילום: ספורט 5)
המקלארן החזקה ביותר בהיסטוריה | צילום: ספורט 5

ונעבור ללב המכונית שבהתאם לרוח התקופה הוא היברידי. ראשית, מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המספק 928 כ"ס ומגיע עד ל-9,200 סל"ד ויחד עם מנוע חשמלי (374 כ"ס וסוללה בגודל של כ-1.4 קוט"ש) ההספק המשולב עומד על 1,275 כ"ס ונתון מומנט אדיר של 136.6 קג"מ. על הקשר בין המנוע לגלגלים אחראית תיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים, כאשר ההילוך האחורי חשמלי.

ורגע של "רצינות" – תוכלו לנהוג במקלארן W1 שלכם על חשמל בלבד למרחק של 2 ק"מ. זה אולי יעיל כדי לחמוק בשקט מהשכונה המנומנמת מבלי להעיר את השכנים, אבל אנחנו בספק אם מי מבעלי המקלארן הזו יעשו בכך שימוש.

כל האורווה המרשימה הזו שוכנת בתוך עיצוב מרשים לא פחות, עם דלתות שחף, שלדת קרבון ושפע של חלקי קרבון נוספים, שמביאים אותה למשקל זעום ממש של 1,399 ק"ג בלבד. המשמעות היא יחס הספק משקל של קצת יותר מ-911 כ"ס לטון. וכדי לסבר את האוזן, דמיינו את הפיקנטו שלכם עם 900 כ"ס. אגב, כבר אמרנו שההנעה אחורית?

תא נהג שממוקד, ובכן, בנהג (צילום: ספורט 5)
תא נהג שממוקד, ובכן, בנהג | צילום: ספורט 5

ל-100 קמ"ש תגיעו בתוך 2.7 שניות, ול-200 קמ"ש תגיעו ב-5.8 שניות, בדיוק שנייה אחרי שהקופרה פורמנטור VZ של השכן תגיע ל-100 קמ"ש. רגע, יש גם 300 קמ"ש, אבל עכשיו היא ממש עגלה עם 12.7 שניות והיא אפילו תמשיך עד 350 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. וכמה היא מהירה? במקלארן טוענים כי ה-W1 מהירה ב-3 שניות מהמקלארן סנה במסלול המעגלי Nardo.

ובכל זאת, כדי שלא תמריאו, דאגו ב-W1 ללא מעט רכיבים אווירודינמיים, כאשר מכונית העל מסוגלת להנמיך את חלקה הקדמי ב-37 מ"מ ואת חלקה האחורי ב-17 מ"מ, כמו גם כנף אחורית אשר נמתחת לאחור עד 30 ס"מ, כל זאת כדי ליצור כוח הצמדה של עד 1,000 ק"ג.

כוח הצמדה של 1,000 ק
כוח הצמדה של 1,000 ק"ג | צילום: ספורט 5

ומה עם לעצור? בלמים קרמיים כמובן, עם שכבה כפולה, דיסקים קדמיים ואחוריים בגודל 390 מ"מ עם קליפר 6 בוכנות ו-4 בוכנות בהתאמה, אלו שוכנים בתוך חישוקי 19" מלפנים ו-"20 מאחור, עטופים צמיגי פירלי P זירו טרופאו RS כדי שתוכלו לבלום מ-200 קמ"ש לעצירה מוחלטת בתוך 100 מטר, ומ-100 קמ"ש ב-29 מטר.

עכשיו, ברשותכם נפסיק עם המלל ולא נרחיב על כמויות הטכנולוגיה שיש כאן, שרובה הגיעה מעולמות הפורמולה 1, ופשוט נלך לרייר על התמונות.