ב.מ.וו שחשפה רק בחודש מאי האחרון את הטארגה המרהיבה ״סקיי-טופ״ כמכונית קונספט, מורידה אותה לייצור בכמות מצומצמת במיוחד ותג מחיר שמרחיק אותה מהישג ידם של רבים. גם לאלפין יש יומרות להביא לייצור, בתוספת שינויים קלים, את פרשנותה לקרוסאובר משפחתי-ספורטיבי בדמות הקונספט A390_β וזה נפלא, אך גם הפעם הדבר לא צפוי לבשר טובות לחשבון הבנק שלכם.
למסלול המירוצים ולאסוף מהחוגים
חושבים שכל הקרוסאוברים נראים אותו הדבר? גדולים, מסורבלים ועמוסים בחיפויי פלסטיק בניסיון לייצר מראה ״קשוח״, ובכן באלפין חושבים אחרת כשהם משיקים את ה-A390_β שהיא בעצם הצצה קונספטואלית לעבר דגם חשמלי חדש, שני במספר של אלפין, שעתיד לעלות אל רצפת הייצור בשנה הבאה ולנסות לקחת את כל הדברים הטובים שאהבנו ב-A110 הספורטיבית, ולהביא אותה אל חיי המשפחה.
חיצונית תמצאו פסי תאורה מלפנים ומאחור אשר יוצרים את חתימת האור החדשה של אלפין, ולהם מתווסף אלמנט עיצובי בהשראת ״אוסף של משולשים״. בחלקה האחורי החזון החשמלי נעלם לרגע ואת מקומו תופסת יומרה ספורטיבית בדמות סנפירי כריש, אורות חירום אנכיים ודיפיוזר אחורי ענק. צללית הצד חושפת חישוקי ענק מוארים בגודל ״22 מלפנים ו-״23 מאחור שסביר להניח שלא ימצאו את דרכם אל גרסת הייצור.
ואם באלמנטים עיצוביים שלא יעשו את דרכם אל הגרסה הסדרתית עסקינן, תא הנוסעים של האלפין הוגדר כ-״קונספטואלי במכוון״, כלומר מקום בו מעצבי החברה הרשו לעצמם להתפרע באופן מיוחד. זה מתבטא כבר במושבי המכונית המתכווננים בהתאם לשני מצבי נהיגה מובחנים ועשויים מסיבי פחמן עם משענות ראש בהדפסה תלת-מימדית, וממשיך אל גלגל ההגה הקריסטלי שעוצב בהשראת רכבי פורמולה 1. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי המורכב משלוש מסגרות זכוכית והפרדה מלפנים בין אזור הנהג לנוסע - זה קרוסאובר משפחתי, זוכרים?
באשר ליחידת ההנעה המוטמעת ברצפת המכונית תאלצו להתאזר בסבלנות לגרסת הייצור, אך באלפין ציינו כי ה-A390 יתבסס על פלטפורמת AmpR Medium של קבוצת רנו-ניסאן, המשרתת כבר היום את ליין הדגמים החשמלי מתוצרתם. עוד נחשף כי האלפין צפויה לעשות שימוש בשלושה מנועים חשמליים, שניים על הציר האחורי ואחד מלפנים, מה שיאפשר הנעה כפולה לא קבועה ופיזור מומנט דינמי.
אנשי אלפין הוסיפו כי הקונספט שיוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב בפריז השבוע יהיה נאמן ב-85% לגרסה הסדרתית, ולנו נותר רק לחכות ולראות כיצד נראה החזון המשפחתי של המותג כשהוא יירד מפס הייצור הישר אל אולמות התצוגה.
למסלול המירוצים ולאסוף מהחוגים
חושבים שכל הקרוסאוברים נראים אותו הדבר? גדולים, מסורבלים ועמוסים בחיפויי פלסטיק בניסיון לייצר מראה ״קשוח״, ובכן באלפין חושבים אחרת כשהם משיקים את ה-A390_β שהיא בעצם הצצה קונספטואלית לעבר דגם חשמלי חדש, שני במספר של אלפין, שעתיד לעלות אל רצפת הייצור בשנה הבאה ולנסות לקחת את כל הדברים הטובים שאהבנו ב-A110 הספורטיבית, ולהביא אותה אל חיי המשפחה.
חיצונית תמצאו פסי תאורה מלפנים ומאחור אשר יוצרים את חתימת האור החדשה של אלפין, ולהם מתווסף אלמנט עיצובי בהשראת ״אוסף של משולשים״. בחלקה האחורי החזון החשמלי נעלם לרגע ואת מקומו תופסת יומרה ספורטיבית בדמות סנפירי כריש, אורות חירום אנכיים ודיפיוזר אחורי ענק. צללית הצד חושפת חישוקי ענק מוארים בגודל ״22 מלפנים ו-״23 מאחור שסביר להניח שלא ימצאו את דרכם אל גרסת הייצור.
ואם באלמנטים עיצוביים שלא יעשו את דרכם אל הגרסה הסדרתית עסקינן, תא הנוסעים של האלפין הוגדר כ-״קונספטואלי במכוון״, כלומר מקום בו מעצבי החברה הרשו לעצמם להתפרע באופן מיוחד. זה מתבטא כבר במושבי המכונית המתכווננים בהתאם לשני מצבי נהיגה מובחנים ועשויים מסיבי פחמן עם משענות ראש בהדפסה תלת-מימדית, וממשיך אל גלגל ההגה הקריסטלי שעוצב בהשראת רכבי פורמולה 1. יש גם לוח מחוונים דיגיטלי המורכב משלוש מסגרות זכוכית והפרדה מלפנים בין אזור הנהג לנוסע - זה קרוסאובר משפחתי, זוכרים?
באשר ליחידת ההנעה המוטמעת ברצפת המכונית תאלצו להתאזר בסבלנות לגרסת הייצור, אך באלפין ציינו כי ה-A390 יתבסס על פלטפורמת AmpR Medium של קבוצת רנו-ניסאן, המשרתת כבר היום את ליין הדגמים החשמלי מתוצרתם. עוד נחשף כי האלפין צפויה לעשות שימוש בשלושה מנועים חשמליים, שניים על הציר האחורי ואחד מלפנים, מה שיאפשר הנעה כפולה לא קבועה ופיזור מומנט דינמי.
אנשי אלפין הוסיפו כי הקונספט שיוצג באופן רשמי בתערוכת הרכב בפריז השבוע יהיה נאמן ב-85% לגרסה הסדרתית, ולנו נותר רק לחכות ולראות כיצד נראה החזון המשפחתי של המותג כשהוא יירד מפס הייצור הישר אל אולמות התצוגה.
ההמתנה משתלמת (או שלא)
בחודש מאי השנה, חשפה ב.מ.וו במסגרת תערוכת הרכב ״קונקורס ד׳אלגנס״ קונספט דו-מושבי מרהיב תחת המיתוג ״סקיי-טופ״ (Skytop) המבוסס על ה-M8 קומפטישיין קבריולט. עוד כשהוצגה, נראתה הסקיי-טופ בעבור רבים מוכנה לייצור סדרתי ורמיזותיה של ב.מ.וו כי בכוונתה לייצר אותה בכמויות מוגבלות תרמה גם היא להתעניינות מצד קהל הלקוחות הפוטנציאליים. כעת, אישרה ב.מ.וו באופן סופי שהדגם הייחודי עתיד לעלות לייצור במהדורה מוגבלת של 50 יחידות בלבד.
עיצוב המכונית ייצא אל כבישי העולם כמעט ללא שינויים מהותיים. כך לדוגמה, החזית המחודדת המדגישה פנסי לד דקיקים וקווים חדים המתמשכים לאורך צידי המרכב נותרו בדיוק כשהיו. כדי לחסוך עוד קצת במשקל גג בתצורת ״טארגה״ העטוף בדיפון עור בגוון חום ניתן לפירוק ידנית, ולאחסון פשוט באזור ייעודי בתא המטען. הצביעה הכסופה שהוצמדה אל גרסת הקונספט, עשתה את דרכה גם אל גרסת הייצור והיא מסתמנת כאפשרות היחידה שמוצעת לרוכשי המכונית.
רגע לפני שתצללו אל חלל הנוסעים יהיה עליכם ללחוץ על כפתור הממוקם בקצה המוזהב של חלונות הצד, אשר בא כתחליף לידיות הדלתות המסורתיות. תא הנוסעים לעומת כל הפאר העתידני שהוזכר עד כה, מציג עיצוב קלאסי המוכר לנו מיתר ליין הדגמים של ב.מ.וו. הוא עטוף גם הוא כולו בחיפויי עור בגוון חום עשיר, ומאובזר בין היתר בבורר הילוכים קריסטלי ובמסכי מולטימדיה המריצים את ממשק ההפעלה החדיש ביותר של המותג.
כאמור, מתחת למכסה המנוע תמצאו את יחידת ההנעה המוכרת מה-M8 קומפטישיין קבריולט בנפח 4.4 ליטר V8 טווין-טורבו ובהספק 625 כ״ס, המועברים לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת שמונה הילוכים הילוכים אוטומטית ומאיצה את המכונית ל-100 קמ״ש תוך 3.3 שניות בלבד.
כל 50 היחידות שהוקצו למשלוח הראשון נמכרו מראש ולפי שעה לא ברור אם בכוונת המותג לפתוח גל הזמנות נוסף. יתרה מזאת, ואולי כדי להעלות את מידת הנחשקות שלה בקרב הטהרנים, ב.מ.וו לא חשפה את תג המחיר ממנו יאלצו להיפרד רוכשי הסקיי-טופ, שעל-פי הערכות מסתכם בלמעלה מ-2 מיליון שקל לפני מיסים.
בחודש מאי השנה, חשפה ב.מ.וו במסגרת תערוכת הרכב ״קונקורס ד׳אלגנס״ קונספט דו-מושבי מרהיב תחת המיתוג ״סקיי-טופ״ (Skytop) המבוסס על ה-M8 קומפטישיין קבריולט. עוד כשהוצגה, נראתה הסקיי-טופ בעבור רבים מוכנה לייצור סדרתי ורמיזותיה של ב.מ.וו כי בכוונתה לייצר אותה בכמויות מוגבלות תרמה גם היא להתעניינות מצד קהל הלקוחות הפוטנציאליים. כעת, אישרה ב.מ.וו באופן סופי שהדגם הייחודי עתיד לעלות לייצור במהדורה מוגבלת של 50 יחידות בלבד.
עיצוב המכונית ייצא אל כבישי העולם כמעט ללא שינויים מהותיים. כך לדוגמה, החזית המחודדת המדגישה פנסי לד דקיקים וקווים חדים המתמשכים לאורך צידי המרכב נותרו בדיוק כשהיו. כדי לחסוך עוד קצת במשקל גג בתצורת ״טארגה״ העטוף בדיפון עור בגוון חום ניתן לפירוק ידנית, ולאחסון פשוט באזור ייעודי בתא המטען. הצביעה הכסופה שהוצמדה אל גרסת הקונספט, עשתה את דרכה גם אל גרסת הייצור והיא מסתמנת כאפשרות היחידה שמוצעת לרוכשי המכונית.
רגע לפני שתצללו אל חלל הנוסעים יהיה עליכם ללחוץ על כפתור הממוקם בקצה המוזהב של חלונות הצד, אשר בא כתחליף לידיות הדלתות המסורתיות. תא הנוסעים לעומת כל הפאר העתידני שהוזכר עד כה, מציג עיצוב קלאסי המוכר לנו מיתר ליין הדגמים של ב.מ.וו. הוא עטוף גם הוא כולו בחיפויי עור בגוון חום עשיר, ומאובזר בין היתר בבורר הילוכים קריסטלי ובמסכי מולטימדיה המריצים את ממשק ההפעלה החדיש ביותר של המותג.
כאמור, מתחת למכסה המנוע תמצאו את יחידת ההנעה המוכרת מה-M8 קומפטישיין קבריולט בנפח 4.4 ליטר V8 טווין-טורבו ובהספק 625 כ״ס, המועברים לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת שמונה הילוכים הילוכים אוטומטית ומאיצה את המכונית ל-100 קמ״ש תוך 3.3 שניות בלבד.
כל 50 היחידות שהוקצו למשלוח הראשון נמכרו מראש ולפי שעה לא ברור אם בכוונת המותג לפתוח גל הזמנות נוסף. יתרה מזאת, ואולי כדי להעלות את מידת הנחשקות שלה בקרב הטהרנים, ב.מ.וו לא חשפה את תג המחיר ממנו יאלצו להיפרד רוכשי הסקיי-טופ, שעל-פי הערכות מסתכם בלמעלה מ-2 מיליון שקל לפני מיסים.
לא רוצים לפספס שום דבר? הצטרפו למאות החברים שלנו בערוץ ה-WhatsApp הרשמי ותקבלו גם אתם את כל העדכונים, החדשות והמבחנים לפני כולם, וגם תוכן ייחודי! לחצו על הלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו גם ללחוץ על הפעמון!