(יצרן) (צילום: ספורט 5)
(יצרן) | צילום: ספורט 5

הדור השני של ג'נסיס G80 חוגג כ-4 שנים וחצי מאז שהוצג, כאשר בסוף השנה שעברה עברה מתיחת פנים קלה וכעת היא הגיעה לישראל. החידוש כולל עדכון עיצוב קל יחסית מבחוץ אך תא הנוסעים זכה לעיצוב שכזה המזכיר את ה-GV80 הגדול עם לוח מחוונים ומסך מולטימדיה השוכנים בכפיפה אחת עם מסך בגודל "27, זאת לצד פאנל בקרת אקלים חדש והגה בעיצוב עדכני. מחירה של ג'נסיס G80 המחודשת עומד על 489,000 שקל, התייקרות של 40 אלף שקל לעומת הדגם היוצא ברמת הגימור המקבילה. מה השתנה?

יחידת הנעה
יחידת ההנעה נותרה כמעט ללא שינוי – מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ליטר המספק 300 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ואילו כעת ההנעה כפולה ולא אחורית כבדגם היוצא. ההאצה ל-100 קמ"ש נותרה זהה ואורכת 6.0 שניות, אך צריכת הדלק פחות טובה ועומדת על 10.2 ק"מ לליטר, הפחתה של 1.5 ק"מ לכל ליטר.

אבזור ובטיחות
ה-G80 המחודשת תשווק רק ברמת הגימור Luxury, כאשר בעבר הוצעה גם רמת כניסה בשם "אקסקלוסיב". ה"לאקשרי" המחודשת כוללת כאמור את מסך המגע והמחוונים בגודל "27, זאת לצד מערכת חניה אוטומטית ושליטה מרחוק, כמו כן דיפוני הפנים הוחלפו מעץ לאלומיניום ומערכת השמע המשודרגת הוחלפה לכזו של "בנג & אולפסן" במקום זו של "לקסיקון" (לשתיהן 18 רמקולים).

זאת לצד האבזור המוכר הכולל מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם זיכרונות, חימום, אוורור ועיסוי, הגה מחומם, גג פנורמי, וילונות בחלונות האחוריים, וילון חשמלי אחורי, בקרת אקלים תלת-אזורית, תא מטען חשמלי, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, חישוקי "19 ועוד, אך לצד זאת היא נפרדה מסגירת הוואקום בדלתות ומהמתלים האדפטיביים.

בבטיחות נמצא את כל המערכות המקובלות, 10 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת עם תצוגה בלוח המחוונים והתערבות למניעת תאונה, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף, התרעת תחילת תנועה של רכב לפנים, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת שכחת ילדים ונוספה בלימה אוטונומית בתמרוני חניה גם לפנים, אך באופן מפתיע התרעת עייפות וזיהוי תמרורים ירדו מהמפרט.