וידאו וקריינות: כפיר כשריאן
כפי שפורסם לאחרונה, יבואנית מותג צ'רי לישראל קרסו מוטורס השלימה בחודש יולי תהליך הסדרה של תקינה אירופית לשלושה דגמים חדשים של המותג הסיני, שהנה בימים אלו נפרקים בנמל אילת, וזאת אחרי המתנה ממושכת וחודשים של הכנות מצד הצותיים המקומיים מאחורי הקלעים. מהלכים דומים אגב, במקביל מתרחשים גם באוסטרליה, שם החלו לבצע מבחנים לדגמים אלה כדי לבחון את עמידותם לצרכי השוק האוסטרלי והאקלים התובעני באזור.
נזכיר כי לפני קרוב ל-20 שנה ניסתה צ'רי, מהגדולות שביצרניות הרכב במזרח הרחוק מאז 1960, לה שיתופי פעולה עם יגואר לנד רובר, לחדור לשוק הישראלי אך מהלך זה לא צלח בשל בעיות רגולטוריות ומחלוקות בין יבואנים קטנים וגדולים. רק בשנים האחרונות עם הפלישה הסינית למערב ביצעה את הרפורמות הנדרשות וכעת, כמו רבים מיצרני הרכב מסין פוזלת לאזורים מניבים ופונה לקהל עם כלי רכב אסטרטגיים מקבוצת ה-SUV. היקף המכירות של צ'רי בסין הסתכם בשנה הקודמת ב-700 אלף יחידות ונתח השוק שלה מוערך ב-4%.
אחד הדגמים החדישים ביותר שלה, שיש בו מעט יותר "השראה אירופית" ואודותיו הפרטים לא מלאים לגמרי, הוא רכב כביש שטח, מעוצב כדמוי קופה בשם אומודה-5 - קרואסאובר משפחתי מסגמנט C באורך 4.4 מ' ורוחב של 1.83 מ', גובה 1.58 מ' ובסיס גלגלים של 2.63 מ'. לדגם יהיו מנועי בנזין שונים' גרסת פלאג-אין, תיבת 7-מהירויות דו-מצמדית או תיבה רציפה (תלוי בשילובי המנוע) ונחשב לדגם המודרני ביותר של החברה עד היום, בכלל זה עם מערכות בטיחות מתקדמות ונהיגה אוטונומית בדרגה 2.5.
שני הדגמים שיצטרפו אליו הינם קרוסאוברים שגרתיים, שלמעשה מדורגים קצת נמוך ממנו ברמה הטכנולוגית והצורנית; הראשון בהם הוא ה-טיגו 7-פרו, רכב כביש שטח קלאסי משפחתי, חמישה מקומות עם מנוע בנזין 1600 סמ"ק ו-200 כ"ס מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית. דגם זה נשען על בסיס גלגלים של 2.67 מ' ואורכו 4.5 מ', כלומר בערך במידותיו של יונדאי טוסון. בתא הנוסעים שלו מערכת מדיה 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא, תקרה פנורמית ומעטפת הגנה מתקדמת.
הרכב הגדול ביותר, והשימושי ביותר של צ'רי בישראל יהיה טיגו 8 פרו; כאן כבר מדובר על SUV מרווח עם שלוש שורות ושבעה מושבים על בסיס גלגלים של 2.71 מ' (בפרופורציות קרוב לסקודה קודיאק למשל). הוא כולל מגוון מערכות בטיחות חכמות, לוח מחוונים דיגיטלי, מצלמות 360 מעלות, חיישנים היקפיים, בקרת אקלים תלת אזורית ועוד.
בדומה לדגמים האחרים שמגיעיה ארצה, גם טיגו פרו-8 מצויד במנועי בנזין (שימלאו את עיקר השורות בישראל בפעימה הראשונה), מנועים היברידיים וגרסת פלאג אין. המנועים מוצמדים אל תיבות שונות - אוטומטית, רציפה או דו מצמדית. דגם ה-PHEV שעומד בקצה העליון מפיק 320 כוחות סוס ונעזר בסוללת 20 קווטש כדי לחלץ טווח נסיעה חשמלי של כ-90 קילומטרים לפי מדדי היצרן.
כל המחירים, החבילות והנתונים המלאים יפורסמו במועד ההשקה שנקבע על ידי קרסו מוטורס, שכרגע מתוכנן לחלון שבין אוקטובר לחודש דצמבר הקרוב.