קצת יותר משנה חלפה מאז הגעת הדור השלישי של אאודי RS3: עם 400 כוחות סוס, מערכת הנעה משוכללת לכל הגלגלים וצליל חמשת הצילינדרים המנסר, הוא הצליח, שוב לשלב את המיטב של הסדרה הספורטיבית היוקרתית ולאתגר את ב.מ.וו ומרצדס. זו בהחלט חבילה נחשקת ואפילו יעילה יותר מבעבר, אבל למי שעדיין מרגיש שחסר לו הגרוש ללירה, תוצג סדרה מיוחדת שתגיע ב-2023, ה-RS3 Performance Edition. המחיר הוא 82,700 יורו בגרמניה, ועל הנייר אאודי גובה הרבה כסף בלי יותר מדי שינויים לכאורה: הסוסים מתוגברים מ-400 ל-407 והמומנט מיוצב על 51 קג"מ. עם זאת, המהדורה המיוחדת הזו כוילה עם כמה שיפורים קטנים למקצוענים שבכם.
אאודי השיקה אותה לפני כמה ימים לפורום מצומצם של עיתונאים על מסלול מונטה בלנקו בספרד, כך שהפרטים אודותיה לא חסרים; המספר המובלט של אאודי הוא 300, שהוא גם מספר היחידות שתיוצרנה עבור השוק האירופי (בגרסאות הספורטבק והסדאן) וגם המהירות המרבית בקילומטרים לשעה, עשר יותר מה-RS3 הרגילה (עם RS בחבילה דינמית פלוס). טכנאי החברה עם סיוע מחטיבת המירוצים הגדילו את לחץ הגדישה מ-1.5 ל-1.6 באר, מה שהופך את העברת הכוח לכביש לקצת יותר אגרסיבית: כעת שיא המומנט של מנוע ה-2.5 ל' זמין בין 2,250 ל-5,700 סל"ד, כלומר הכוח מתקבל נמוך יותר על הרצועה ולשמור על מומנטום, בעיקר הם אומרים בחלק האמצעי של הטורים. תיבת ה-7-מהיריות מאיצה אותה ל-100 קמ"ש ב-3.8 ש' ועם מערכת חלוקת מומנט מחודדת האיזון טוב יותר מהדגם הרגיל.
השינויים ממשיכים קרוב יותר לאספלט. מהדורת ה-RS3 Performance Edition זוכה לשדרוג בהתנהגות וביכולת שלה לשנות כיוון ולשמר על רמת בטחון גבוהה מאוד; זרועות מתלים תחתונות קשיחות יותר, מוטות נגד גלגול, בולמי זעזועים בשליטה אלקטרונית המתכווננים לשלוש הגדרות שונות לפי מצבי נהיגה או העדפות אישיות וצמיגים לא רגילים שנבחרו עבורה בקפידה. אלה משלימים את החבילה עם סדרת Pirelli Trofeo R ובלמים קרמיים מקרבון. על המסלול, ה-RS3, כך הם טוענים, היא מפלצת צייתנית.
מספר פרטים אסתטיים ייחודיים מבדילים אותה מה-RS3 התקנית: עיצובי גלגלי הסגסוגת בגודל 19 אינץ' בגימור אפור כהה מט, קליפרים בלמים כחולים, חריצים שחורים וכיתוב 300. עוד בפנים, החידוש החשוב ביותר נוגע למושבי מעטפת סיבי הפחמן, שהם גם סטנדרטיים בגרסה הזו: אלה מגיעים עם כיוונים ידניים ועיצוב מתוחכם, עם משענת ראש משולבת ובטנת אלקנטרה. אאודי אומרים שהמושבים החדשים מציעים תמיכה עדיפה לגב ולרגליים ביחס ל-RS3 הרגילה. עוד בציוד התקני לוח מחוונים עם מסכים ותמות של הגרסה המיוחדת, מנופי החלפת הילוכים מאלומיניום וכפתור RS Mode על ההגה למעבר מהיר בין הגדרות הכיול וכל הצעצועים הרגילים.
קשה לדעת אם מי מ-300 היחידות האלה עשויה להגיע ארצה. אולי בהזמנה מיוחדת ובתנאי שמישהו ירים טלפון בזמן למרכזי השירות. מכל מקום, ה-RS3 מתומחרת בארץ ב-473 אלף שקל ואנחנו יכולים רק לדמיין כמה ידרשו תמורת גרסה נדירה ומיוחדת שלה.