(צילום: כפיר כשריאן, יצרן) (צילום: ספורט 5)
(צילום: כפיר כשריאן, יצרן) | צילום: ספורט 5

אחרי תקופה ממושכת של הכנות, משיקים היום (ג) קרסו מוטורס, יבואני רנו-ניסאן-דאצ'יה-אינפיניטי את מותג הרכב הסיני צ'רי (Chery). מותג זה, שהינו בבעלות ממשלתית, פעיל בתחום התחבורה מאז 1997, בעל שלוחות ב-80 נקודות ברחבי העולם ומסר מעל 10 מיליון כלי רכב עד כה. בשלב ראשון, תשווק היבואנית, כפי שפרסמנו בעבר שלושה רכבי כביש שטח: הקרוסאובר אומודה 5 (שמיוצג בארץ תחת הכותר FX), טיגו פרו-7 ומוביל הנוסעים לו שבעה מושבים טיגו פרו-8. כל הדגמים מוברגים על רצפה מודולארית בשם T1X שפותחה בשיתוף יגואר לנד רובר וחברת קורוס. 

הצ'רי FX, הוא קרואסאובר דמוי קופה, מודרני ומסוגנן, משפחתי מסגמנט C באורך 4.4 מ' ורוחב של 1.83 מ', גובה 1.58 מ' ובסיס גלגלים של 2.63 מ', עם תא מטען בנפח 378 ל'. הוא משווק בארץ עם מנוע בנזין טורבו בנפח 1.6 ל' המפיק 186 כ"ס ו-28 קג"מ מ-2000 סל"ד, ומוצמד אל תיבת הילוכים דו מצמדית שבע מהירויות והנעה קדמית. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות וצריכת הדלק הממוצעת שלו היא כ-10 ק"מ לליטר בנזין.

הוא נחלק בין שלוש רמות אבזור, כאשר התקנית ('קומפורט') כוללת מערכת מדיה 10.25 אינץ' עם אפל ואנדרויד, ששה רמקולים, הנעה חכמה, לוח מחוונים דיגיטלי, מצלמה אחורית, חישוקי 17 אינץ' ומערכות בטיחות רבות. דגמים בכירים יותר מגדילים חישוקים ל-18 אינץ', מעודכנים עם בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות 360 מעלות, חימום למושבים קדמיים (מיזוג בגרסה היקרה ביותר) ועוד הרבה.

ה-טיגו 7-פרו, רכב כביש שטח קלאסי משפחתי, חמישה מקומות שמולו מתחרים מבוססים כמו יונדאי טוסון ומיצובישי אאוטלנדר. דגם זה נשען על בסיס גלגלים של 2.67 מ' ואורכו 4.5 מ', רוחבו 1.84 מ', גובהו 1.7 מ' ונפח תא המטען 475 ל'. הוא מצויד במנוע זהה לדגם ה-FX עם 1.6 ל' טורבו בנזין 186 כ"ס ותיבת 7-מהירויות דו מצמדית. המיאוץ ל-100 קמ"ש אורך 8.2 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-11 ק"מ לליטר.

הוא  משווק בשתי רמות אבזור: 'קומפורט' ו-'נובל'. הגרסה הבסיסית מצוידת מערכת מדיה 10 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי למחצה 7 אינץ' (12 אינץ' בדגם הבכיר), מצלמה אחורית, שמשות אחוריות כהות, חיישני גשם, תאורה וכדומה. כמו ה-FX חמוש במגוון מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות של היצרן.

את תפקיד מוביל הנוסעים ימלא בשורות צ'רי וקרסו מוטורס דגם בשם טיגו 8 פרו; כאן כבר מדובר על SUV נדיב ממדים לו שלוש שורות ושבעה מושבים בסגנון סקודה קודיאק, על בסיס גלגלים של 2.71 מ', אורך כולל של 4.72 מ', רוחב 1.84 מ', גובה של 1.7 מ' ותא מטען עם 193 ל' מאחורי השורה השלישית. גם כאן, מדובר ברכב שמצויד במנוע משותף לשני האחים שלו; 1.6 ל' טורבו עם 186 כ"ס משודך אל תיבת 7-מהירויות דו מצמדית. הוא יאיץ ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-12 ק"מ לליטר בממוצע.

חבילות האבזור נחלקות בין 'לקשרי' הבסיסית לבין 'נובל' הבכירה. הוא מגיע בציוד התקני עם מערכת מדיה ראשית 12.3 אינץ', ששה רמקולים, שני חיבורי USB מלפנים ואחד מאחור, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ', מצלמות היקפיות 360 מעלות, מושב נהג חשמלי עם חימום גם לנוסע, מסילות גג, פתיחת דלת תא מטען חשמלית, שמשות אחוריות כהות ועוד. גרסת נובל מוסיפה בקרת אקלים נפרדת עם פתחי מיזוג לשורה השלישית, תפעול באמצעות פקודות קוליות, מערכת שמע עם שמונה רמקולים, כפתור לכוון מושב נוסע נשלט מהשורה השנייה, מיזוג למושבים הקדמיים, ריפודי כאמל ועוד.


המחירים בישראל:

צ'רי FX: החל ב-140 אלף שקל ועד 152 אלף שקל.

צ'רי טיגו פרו-7: החל ב-155 אלף שקל ועד 158 אלף שקל.

צ'רי טיגו פרו-8: החל ב-168 אלף שקלים ועד 180 אלף שקל.