מותג הספורט החדש של אופל/ווקסהול בריטניה, Gse, המוקדש לדגמים מחושמלים בעלי ביצועים גבוהים מתרחב ומעמיק את שורותיו הצעירות. אחרי גרסת האסטרה החמה, ה-225 Astra GSe ההיברידית פלאג-אין, כעת מגיע זמנו של רכב הכביש שטח המשפחתי גרנדלנד לקבל טיפול דומה, ואולי לפתוח את החטיבה לקהלים מניבים יותר נוכח הביקושים הגדולים לרכבי SUV בכל יבשת אירופה.
הגרנדלנד זמין כידוע במספר במנועים כולל פלאג-אין, אולם מפרט ה-GSe שהושק לאחרונה משלב פתרון זה עם גרסה דינמית ומהוקצעת, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה טכנית. מערכת ההנעה היא החזקה ביותר שלו עד כה עם 300 כ"ס, המשלבת את ה-1.6 טורבו ותיבת ההילוכים האוטומטית 8-מהירויות עם שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, ובכך מציעה מערכת הנעה כפולה עם וויסות כוח בין שני הקצוות.
בקונפיגורציה כזו, הגרנדלנד Gse מסוגל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.1 שניות ולהעפיל עד מהירות מרבית של 235 קמ"ש, מול צריכה ממוצעת במחזור ה-Wltp התקני של 1.3 ליטר/100 ק"מ, לצד פליטת מזהמים נמוכה השווה ל-29 -31 גרם לק"מ של CO2. טווח הנסיעה של הסוללה הוא כ-50 קילומטרים עד התרוקנות לכל היותר. המהירות המקסימלית עם הסוללה והנעה חשמלית מוגבלת ל-135 קמ"ש, אם כי בקצבים כאלו היא תתרוקן במהירות גבוהה.
חיצונית אין הרבה הבדלים אבל הקישוטים והסמלים משנים במידת מה את הנראות, וגם הכיול של החטיבה תורם לבידול מעשי. מבחינת עיצוב, גרסת ה-GSe בולטת בגלגלי 19 אינץ' דו-גוונים ואלמנטים חיצוניים באותו הצבע ולא הרבה מעבר לכך. ואולם בין התכונות החדשות צויד הרכב בהגה כוח עם כיול ספציפי, בולמים ספורטיבים עם קפיצי קוני FSD וחבילה אווירודינמית עם מפזר אחורי חדש.
תא הנוסעים מתאפיין גם במושבי ספורט AGR מצופים בעור ובאלקנטרה ותוספות ייחודיות לגרסה זו במערכת התפריטים. זאת ועוד, על פי בקשה, ניתן יהיה לערבב קצת את התמה הדו-גוונית עם מוטיב שחור על מכסה המנוע כדי לתת לו מראה קצת יותר אגרסיבי ומעניין.
"בעקבות חשיפת ה- Astra GSe, ה-New Grandland GSe Plug-in Hybrid הוא תוספת פנטסטית למותג המשנה החדש לביצועים מחושמלים, כאשר אנו פועלים להצעת קו חשמלי מלא עד 2028. עם סגנון חד יותר, שיפור ההתנהגות ומערכת הנעה מחושמלת המספקת ביצועים מהמנים, ה-New Grandland GSe יציע הנאה רבה יותר מהנהיגה תוך שמירה על הרבגוניות שה-Grandland ידוע בו", כך אומר ג'יימס טיילור, מנהל מותג ווקסהול באנגליה.
אופל תדרוש עבור הדגם הספורטיבי בסביבות 45-50 אלף יורו באירופה. מהיבואנית דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי כל דגמי ה-Gse, כולל אסטרה וגרנדלנד יגיעו לארץ באמצע שנת 2023. את הגרנדלנד המחודש בגרסתו הרגילה נראה בישראל ברבעון הראשון של השנה הבאה.