בדיוק כמו ב.מ.וו סדרה 3, אאודי A4, היריבה המיתולוגית שלה היא מכונית שהטיפול בה מחייב משנה זהירות. מאז שהוצגה ב-1994 שמרה על הופעה מעונבת, שמרנית וצפויה שהפכו לסימני ההיכר הבולטים שלה - וגם לסוד הצלחתה. הדור החמישי שהוצג ב-2015 זכה למקבץ עדכונים אבל זו הפעם הראשונה שאנו מדווחים על דור חדש ומהפכני שיוצג ב-2022/2023.
על פי פרסומים בגרמניה, מכונית הפרימיום החדשה תצויד במספר גרסאות מחושמלות, כולל פלאג-אין היברידיות וחשמליות ספורטיביות עם חבילות S וחבילות מוקצנות יותר של חטיבת RS. לראשונה, בשל האילוצים של התקנת הסוללות מוקדשות עבורה שתי פלטפורמות שונות: ארכיטקטורת ה-MLB המוכרת בגרסה משופרת יותר, וכן ארכיטקטורת המכוניות החשמליות החדשה, PPE.
מידות ה-A4 החדשה כמעט ולא צפויים להשתנות בהשוואה לדגם הנוכחי, שאורכו 4.72 מ' רוחבו 1.84 מ' וגובהו 1.4 מ'. החשמול של הסדרה יתפרש על פני כל מגוון הדגמים, כולל כאמור גרסת ה-RS4 הספורטיבית ביותר, שעד כה הייתה זמינה רק עם מנוע בעירה קלאסי. ה-RS4 הבאה תמשיך להיות חמושה במנוע בנזין רגיל, אך זה יקבל תמיכה חשמלית מסוימת ועם עליה בהספק המרבי.
טסלה על הכוונת. עוד נאמר כי A4 חשמלית לחלוטין נמצאת בפיתוח כדי לאתגר את טסלה מודל 3 וה- ב.מ.וו i4 החדשה. ה-A4 e-tron, המפותחת על רצפת ה-PPE, במשותף על ידי אאודי ופורשה עבור מכוניות חשמליות איכותיות וספורטיביות במיוחד תהווה עבור טסלה והבווארים מבחן רציני. ה-A4 e-tron תחלוק את הבסיס עם ה-A6 e-tron הגדולה יותר שהוכרזה לפני מספר חודשים, אך בה בעת תהיה מובחנת עם שבכה סגורה ואלמנטים עיצוביים מקוריים יותר שחלקם נובעים במכונית הקונספט אאודי גרנספיר (בתמונה). ל-A4 e-tron תהיה גם דלת תא מטען בסגנון האצ'בק שיחזק את מרכב הסטיישן.
כוח? ה-A4 e-tron תוצע עם הנעה אחורית (חד מנועי) או הנעה לכל הגלגלים בטכנולוגיית קוואטרו, דו-מנועי, בהספקים שונים. פסגת ההיצע הוא דגם RS חשמלי עם 470 כ"ס ו-62 קג"מ שיספק לה ביצועים חורכי אספלט. בנוסף לכך, הדור הבא של ה-A4 בגרסתו החשמלית המלאה אמור לאפשר טווח של עד 700 קילומטרים עד התרוקנות לפי מחזור WLTP וטעינה מהירה במתח של 270 קילוואט (כלומר כ-80% בפחות מ-20 דקות בתשתית ציבורית מהירה).