בנובמבר החולף ציינה יוניון מוטורס 30 שנות שיווק רכבי טויוטה בישראל. תחילת הפעילות החלה באופן רשמי ב-1991 עם חניכת אולם התצוגה הראשון בתל אביב (רחוב המלאכה) ולאחר מכן המשיכה בפריסה ארצית שנמשכת עד היום עם למעלה מ-33 שלוחות ויותר מ-1500 עובדים בחסותם. אשתקד פתחה גם את סוכנות "סגול" בכרמיאל שמוגדרת במגזר העסקי לגדולה מסוגה על שטח של 6000 מטרים רבועים.
עם כניסתם לישראל, זמן לא רב אחרי סיום מלחמת המפרץ, תלו יוניון מוטורס את תקוותם במכונית המשפחתית הנמכרת בעולם, טויוטה קורולה. הקורולה המקורית הוצגה ב-1966 ונמכרה ב-50 מ' יחידות בכל העולם, וכיום בדור ה-12 שלה מופצת ב-150 מדינות. באופן דומה, אך בממדים קטנים יותר, היא זו שהפכה למנוע הצמיחה העיקרי של היבואנית בארץ מול נכסים "לאומיים" כמו סובארו לאונה ומיצובישי לנסר, וכן מול מתחרים אירופיים מצד אופל, רנו, סיטרואן ועוד שהיו דומיננטים בכבישי הארץ טרום הפלישה הקוריאנית באמצע שנות ה-90.
בפילוח נתוני המכירות, עולים כמה נתונים מעניינים שמצליחים לשקף כיצד נבנו היסודות להצלחתם. כך למשל נמסר כי מרגע עלייתם התגלגלו לכבישים 500 אלף מכוניות של היצרן - מחציתן מסדרת הקורולה, או 300 אלף יחידות משנתונים מגוונים. עוד בנתונים, טויוטה יאריס נמסרה ל-60 אלף לקוחות, ראב 4 הגיע ל-35 אלף נהגים, ה-C-HR נמכר ביותר מ-25 אלף יחידות. בתחום רכבי ה-4X4 טויוטה לנד קרוזר נמכר ב-27 אלף יחידות וטנדר העבודה היילקס עם 40 אלף מסירות.
הפעילות של טויוטה בישראל לבשה גוון אקולוגי מאז שהחלו לשווק את הפריוס ההיברידית, ובהתאם להנחיות היצרן הוגדלו המשאבים לקידום חשיבה ידידותית לסביבה. כיום, כמעט כל דגם של היצרן הנמכר בישראל צויד סוללה ומנוע חשמלי קטן המסייעים לשמירה על צריכת דלק מבוקרת והפחתה בזיהום האוויר. בתחום זה, רשמה יוניון הישג מרשים עם 150 אלף מכירות מאז שנת 2004, שנת השיווק הראשונה של הפריוס. ביבואנית מעריכים כי שנת 2021 תסתיים עם שיא מכירות עבור המותג - 41 אלף יחידות, או גידול של 14% ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019. מתוך נתון זה, 82% הם כלי רכב היברידיים.
למרות המוניטין של טויוטה גם בתחום רכבי הספורט ומירוצי המכוניות (ראלי, GT ובעבר גם פורמולה 1 בין השנים 2002-2009 כולל עם נהגים כמו ראלף שומאכר), היבואנית בארץ גיששה בזהירות סביב רמת הביקוש לרכבי כביש דינמיים. בערך כשנתיים לאחר תחילת מכירות הקורולה נעשה ניסיון לשווק בארץ את גם טויוטה סליקה, מכונית קופה 4-מושבים שתומחרה במחיר כמעט כפול ממשפחתית סטנדרטית גדולה דוגמת סובארו לגאסי (כ-65-70 אלף שקל בזמנו). מספר הסליקות שנמכרו על פני שנתיים מוערך בכמה עשרות עותקים ולא רבות מהן שרדו. בהמשך, נעשה ניסיון לשווק בארץ גם את טויוטה MR-2 הדו-מושבית שנמכרה ביחידות בודדות ובשנות ה-2000 התגלגלה אלינו טויוטה יאריס טי-ספורט המחוצפת, אם כי היכולות שלה היו מתונות בהשוואה לרכבי הספורט הטהורים מצרפת וגרמניה. בפעימה האחרונה, הגיעה אלינו כאמור טויוטה GT-86, תאומת סובארו BRZ שגם היא זכתה להצלחה מועטה.
טויוטה של 2021 אמנם ממשיכה לחזק את היתרונות שלה בתחום ההנעה החלופית, אך החברה הבטיחה, ומקיימת את החזון של נשיאה (אקיו טויודה) שלא "לעשות יותר מכוניות משעממות". לפני כמה שנים מיסדה את חטיבת רכבי הספורט גאזו-ריסיינג שפונה גם לאדם הפרטי, ומשם יצאו מחדש דגמים כמו טויוטה סופרה החדשה ובשנה הקודמת הוצגה גם יאריס GR שקוצרת מחמאות מקיר לקיר ברחבי אירופה. האם נראה בארץ את רכבי GR? לפחות כרגע התשובה שלילית. כפי שנמסר ל'עולם הרכב' בכמה הזדמנויות, הטיפול בדגמים אלה כרוך בהקמה של מערכת נפרדת לחלוטין ונכון להיום, ולאור הצרכים של השוק הישראלי, אין לכך הצדקה כלכלית.