יבואנית רכבי מזראטי לישראל קבוצת סמלת השיקה ביום חמישי האחרון את מכונית העל MC20, דגם ספורט-קופה דו מושבי עם מנוע אחורי-מרכזי. הרכב ישווק בישראל במחיר התחלתי של 1.8 מיליון שקלים ובמעמד החגיגי בתל אביב נמסר כי לקוח ישראלי אחד כבר מימש את ההזמנה וקנה עותק אחד תמורת 2.1 מיליון שקלים עם מספר תוספות מיוחדות, כולל צבע לבן מטאלי בשם Bianco Audace וחישוקים בלעדיים.
ה-MC20 היא ממשיכת דרכה של מזראטי MC12 (הספרות התייחסו למספר הצילינדרים שלה) וכמוה מתהדרת בביצועים של מכונית קצה מגולגלת במיטב היוקרה האיטלקית של היצרן ממודנה עם תרכובות קרבון בכל מקום ומשקל קליל לרכב בגודלה (ב. גלגלים 2.7 מ') של 1.5 טון. בקרביים שלה שוכן מנוע בנפח 3.0 ל' V6 בהספק מרבי של 630 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-74 קג"מ בין 3000 ל-5000 סל"ד בחיבור אל תיבת הילוכים דו מצמדית 8-מהירויות מתופעלת מגלגל ההגה. הכוח עובר לגלגלים האחוריים כמובן וזמן ההאצה ל-100 קמ"ש אורך 2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-8.7 שניות ועד מהירות מרבית של 325 קמ"ש.
ה-MC20, בניגוד לקודמתה שהייתה פיתוח משולב עם פרארי (על בסיס דגם אנזו) היא מכונית שכולה פרי מוחם הקודם של אנשי מזראטי, שהיום מקבלים גיבוי כלכלי וגם דחיפה מורלית מצד תאגיד סטלנטיס לבצע את מה שיודעים שם הכי טוב מכולם - מכוניות ספורט מהנות לנהיגה, ממוקדות ועם חזון מאחוריהן. השקתה נדחתה מספר פעמים מאז שנת 2020, בין היתר בשל שיקולי המגפה אך חלון זה אפשר להם לחדד אותה מעט וללטש את הפרטים האחרונים.
חלל הפנים שלה מאופיין בעיצוב מינמליסטי מוקדש לנהג עם מערכת ראשית 10 אינץ', מושבי ספורט מחופים אלקנטרה, ששה רמקולים, חיישני חניה, בקרת אקלים, מצלמת נסיעה לאחור ועם אינספור מערכות כיול לבקרת הנהיגה הסלקטיבית עם מערכת מתלים אדפטיבית. מזראטי אף לא וויתרו על כמה אביזרים נוספים ולכן תמצאו בה גם טעינה אינדוקטיבית לסלולרי ואפליקציות עם נקודת אינטרנט אלחוטי, בין השאר וכן מספר מערכות בטיחות חכמות.
"השנה אנו מציינים עשור של פעילות מזראטי בישראל ובאופן הסימבולי ביותר מציגים לראשונה בימים אלו בישראל את דגם הספורט הראשון של מזראטי בעשר השנים האחרונות. מותג מזראטי צומח בשנים האחרונות בעולם ומראה יכולות חדשניות במיוחד ברכבים האחרונים שהושקו ובאלו שעתידים לבוא", כך מסר שי פלדמן מנכ"ל מזראטי בסמלת.