פרארי ממשיכה לחלוק כבוד להסטוריה של המותג עם מכוניות מחווה נדירות. סדרת Icona שהושקה בשנת 2018 עם ה-Monza SP1 ו-SP2 (חד מושבית ודו-מושבית) בהשראת דגמי הברקטה של פרארי משנות ה-50 סימנה רק את תחילת הדרך עבור מעגל לקוחות ייחודי, מקורב מאוד לבכירים במרנאלו. היבט זה, יחד עם תג מחיר דמיוני וביצועים חסרי פשרות מאפיינים את דגמי איקונה אליהם חובר כעת הדגם החדש, ה-SP3 דייטונה שהוצג בסוף השבוע בווילה קורה בפירנצה. פרארי תייצר רק 599 יחידות שלו וכולן כבר הוזמנו מראש, במחיר של 2 מיליון יורו ליחידה.
ההומאז' למורשת פרארי מתחיל בתחנת הכוח, עם תריסר צילינדרים המבוססת על מנוע ה-812 קומפטציונה שהינו המנוע החזק ביותר שפרארי אי פעם ייצרה, אך בהבדל אחד משמעותי: מיקום המנוע הועתק למרכז-אחור כדי לייעל את פעילותו וחלוקת המשקל. ה-V12 בנפח 6.5 ליטר מחלץ 840 כ"ס (10 כ"ס יותר מ-812) ו-68 קג"מ, כאשר תיבת 7 הילוכים דו-מצמדית אחראית על התזמורת הווקאלית שלו שמטפסת עד 9,500 סל"ד. תשומת לב מיוחדת הוקדשה להפחתת המשקל וגמישות המנוע באמצעות תרכובות טיטניום ושימוש בחומר חדש לייצור הבוכנות להפחתת החיכוך תחת עומסי חום קיצוניים. פרארי מציינים כי הישגים אלה הניבו בין היתר 2.85 שניות בתאוצה אל 100 קמ"ש, 7.4 שניות ל-200 קמ"ש ומהירות מרבית העולה על 340 קמ"ש. כמובן שיש לה אינספור טכנולוגיות אחיזה, משיכה ויציבות תרומת חטיבת הפורמולה 1.
העיצוב של ה-Daytona SP3 רווי גלים וחריצים, וקל לזהות את ההשפעה של ה-LaFerrari על גוף המרכב למרות שהיא מעט קטנה יותר ממנה (אורך 4.66 מ'). מעצב העל של פרארי, פלאביו מאנזוני, מציין שהצורה "משחקת תפקיד חשוב יותר בסדרת איקונה", מה שגם נותן לו ולצוות המעצבים הרבה חופש. הוא מדגיש שלא דגם ספציפי אחד, אלא סדרה של דגמים איקוניים היו מקורות ההשפעה. "כאמור, ה-SP1 וה-SP2 היו ה-Barchettas, ה-SP3 היו אבות הטיפוס הספורטיביים משנות ה-60, כמו ה-330 P3 וה-P4, ה-312 P, 512 S ו-M וה-350 CanAm. המירוץ האגדי בו תפסה פרארי את שלושת המקומות הראשונים ב-24 השעות של דייטונה היה אירוע חשוב אליו מתייחס שם המכונית", כך הוא אומר.
התפאורה הפנימית מינימליסטית וחדורת מוטיב קרבי, גם כן בהשראת פרארי 330 P3 / P4. הסביבה של הנהג מנסה למזג נוחות ועידון שמקנים לרכב דו-פרצופיות מסוימת עם גישה למסלול וגישה לכביש הציבורי באמצעות מושבי ספורט ומערכות בקרה משוכללות בעלות מראה תכליתי, אולם אין כאן אווירה יוקרתית מושקעת כמו בדגמי ה-GT המפוארים ביותר של פרארי.
כשנשאל האם הלקוחות צריכים לעמוד בדרישות מיוחדות כדי לרכוש את הדייטונה SP3, מנהל השיווק והמסחר אנריקו גליירה אומר שהם פנו לכל הבעלים הקודמים של Monza SP1 ו-SP2 כדי לקבל אינדקציה לרמת הביקוש; המשמעות המידית היא שכל 599 העותקים המתוכננים לעלות לייצור נמכרו על הנייר כאמור, מה שמתורגם אל חלק חשוב ממחזור המכירות של פרארי שמגלגלת לכיס 2 מיליון יורו (לא כולל מיסים) למכונית, וזה גם מדגים את חשיבותה של סדרת איקונה מהצד היצירתי של פרארי וכן מהצד הכלכלי.