בימים "פרה היסטוריים" סוזוקי S-קרוס היה אחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר בישראל, אולם פריצת ה-SUV המקושט מדרום קוריאה הצליחה לקלקל לו את החגיגות ולגמד את הישגיו, על אף שעם מנוע הטורבו שהגיע במסגרת מתיחת הפנים שלו חל שיפור דרמטי בביצועים ובאיכות הנסיעה. אלה העניקו לו מרחב נשימה בתוך נהר של קרוסאוברים מסוגננים ומתומחרים באגרסיביות, מולם ניסה להתמודד בדרכו השמרנית, השקטה ועם רפטואר האמינות המוכח של היצרן.
אז מה חדש? ההופעה היא כנראה הבשורה המהותית ביותר, עם שינוי קיצוני של מבנה השבכה, בתי הפנסים וכל רוחב הזנב והסיומת של התקרה. אולם אם נשים בצד רגע את מקצה החידושים הקוסמטי, לא ה-מ-ו-ן השתנה בו; עם אורך של 4.3 מטר ובסיס גלגלים של 2.6 מטר, סוזוקי S-Cross החדש זהה לחלוטין לדגם היוצא עד למילימטר האחרון. גם הגובה והרוחב דומים וכך יתר הערכים שלו כולל תא המטען לו 430 ל' במבנה הצ'בק (שהינו לפחות שימושי יותר מרכב סדאן-4דלתות קלאסי). בנוסף לכך, מערכות ההנעה שסוזוקי מספקת ב-S-Cross החדש מוכרות כבר מהדגם היוצא, ולכן בשורה התחתונה דגם 2022 הוא מעין ליטוש של הדור הראשון (2013) עם כמה התאמות לעידן האקולוגי.
על אף שיתוף הפעולה עם טויוטה, וגישתה למנועים היברידיים מלאים, המנוע היחיד שסוזוקי מדווחת אודותיו הוא ה-1.4 ל' טורבו בוסטר-ג'ט מיילד הייבריד (מתון), המספק 129 כ"ס ו-24 קג"מ, וכמו בעבר נתמך על ידי מתנע-גנרטור לחסכון בדלק הגם מסייע לו (בקטנה) בזמן האצה. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית, אם כי סוזוקי תצמיד ל-S-Cross גם תיבת שישה הילוכים אוטומטית. ניתן לשלב את שתי התיבות עם הנעת AllGrip לכל הגלגלים, אולם גרסת ההנעה הקדמית עם תיבת הילוכים ידנית היא המהירה בין השניים - ומסייעת ל-S-Cross להגיע ל-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות. הצריכה הממוצעת של הגרסה הידנית היא בסביבות 17 ק"מ לליטר בנזין, בעוד הדגם האוטומטי זולל מעט יותר.
סוזוקי תשווק את ה-S-Cross החדש בשלושה מפרטים. האבזור הסטנדרטי של הגרסה הבסיסית נראה על פניו סביר אם כי האווירה הכללית כרוכה בקווים המאופקים של היצרן וחסר בה מעט צבע. כך למשל, תמצאו בו בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת מדיה חדשה לגמרי עם צג בגודל 7 אינץ' התומכת גם באפל ואנדרויד, פנסי LED ופנסי LED אחוריים. חבילה נרחבת של מערכות בטיחות זמינה גם כן, כולל מניעת סטייה מנתיב, אזהרת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים. גרסתו הבכירה מוסיפה, בין היתר, כניסה ללא מפתח, בקרת אקלים אוטומטית, חימום מושבים ומערכות הבטיחות מורחבות דוגמת פיקוח על שטח נסתר במראות הצד והתרעה על תנועה צולבת מאחור. לגרסה העליונה היקרה ביותר (חבילה "יוקרתית") יש גם ריפודי עור למחצה, מסך מוגדל אל 9 אינץ', חישוקי סגסוגת 17 אינץ' ומצלמה של 360 מעלות.
סוזוקי תחל לשווק את ה-S-Cross החדש באירופה בסוף חודש דצמבר. בישראל נראה אותו במחצית השניה של 2022, כך נמסר ל'עולם הרכב' מהיבואנית מכשירי תנועה.