ג'נסיס, מותג הפרימיום שהושק תחת מטריית יונדאי עם שלוחות באירופה וגם בישראל כידוע, חשף את רכב הכביש-שטח GV70 בסוף השנה שעברה כמתחרה לדגמים כמו וולוו XC60 או לקסוס NX. כעת, בתערוכת הרכב בגאונזגו (סין), השיקה חטיבת הפרמיום רשמית את הגרסה החשמלית של הקרוסאובר האסטרטגי שהינו האח הקטן של ה-GV80 והרכב השלישי, המחושמל במשפחה הזו שעתיד להגדיל את הכנסותיה כמעט בכל נקודות השיווק שלו.
מבחינה אסתטית, קשה להבחין בין גרסת מנוע הבערה לרכב הידידותי לסביבה. לדגם המחושמל יש גריל מחוסם ומלוטש מעט בעיצובו בגלל השינויים בהזרמת האוויר המסתיר את שקע הטעינה, וכן חסרים לו יציאות מסורתיות של מערכת הפליטה מאחור כמובן. בפנים נעשה שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, אם כי הוא שומר על כל המערכות המתקדמות של ה-GV70 ובכלל זה רמת הגימור המוקפדת ובקרות הבטיחות המתקדמות.
טכנולוגית, כל תאגיד יונדאי-קיה מנצל מערכות חשמליות די זהות, כך שגם ה-GV70 החדש מצויד מכללים שתמצאו באיוניק-5 ובעתיד גם בקיה EV6. הגרעין הוא שני מנועים חשמליים, הנעה כפולה ביחד, המפתחים 217 כ"ס ו-37 קג"מ, אולם כאשר כשמצב Boost מופעל ההספק עולה זמנית ל-490 כ"ס ומומנט של 71 קג"מ. בתנאים אלו, כך אומרים ג'נסיס, ה-GV70 מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בלבד.
מערכת הטעינה של ה-GV70 מסוגלת לקבל מתח של עד 350 קילוואט, ולדברי ג'נסיס ניתן להזרים לסוללה 80% בפרק זמן של פחות מ-20 דקות - בכפוף להמצא תשתית אולטרא מהירה. טווח הנסיעה המרבי, לפי המדדים של החברה הוא איפשהו בין 450-500 קילומטרים עד התרוקנות.
בארה"ב מעריכים כי תג המחיר שלו יהיה גבוה בשיעור של 15-20% ביחס לדגם מנוע הבערה (מחירו בארה"ב כ-43 אלף דולר), ובארץ מתחיל ב-340 אלף שקל לגרסאות הבסיסיות. הרכב יגיע לישראל באמצע שנת 2022.