אליפות הפורמולה 1 בעונה הבאה אוצרת לא רק תקנות חדשות והוספת מסלולים, אלא גם תממש כמה העברות מסקרנות של נהגים צעירים שצמאים להזדמנויות. המהלך האסטרטגי שמבטיח (אולי) את השינוי הגדול ביותר על הגריד כרוך בהחתמת ג'ורג' ראסל בקבוצת מרצדס, פרסום שאושר רשמית לפני שבועות אחדים. את מושבו במרצדס בחמש השנים האחרונות, יאבד כידוע מנצח הגרנד פרי האחרון בטורקיה ולטרי בוטאס הפיני שגויס לאלפא רומיאו וימלא את הוואקום שיותיר קימי רייקונן אחרי פרישתו. זוהי אגב הקבוצה היחידה שטרם הכריזה על צמד הנהגים לשנה הבאה משום שעתידו של אנטוניו ג'יובאנצי לוט בערפל (ישנם דיווחים שהאיטלקי בן ה-27 אף עשוי לעזוב את סבב ה-F1).
הנחיתה של ראסל (23) בקבוצה הגרמנית, בוגר אקדמיית פיתוח הנהגים של מרצדס, הספיקה לעורר את דעתם של צופים ואנשי מקצוע מובילים, שרבים מהם משוכנעים שהרעב של ראסל להצלחה עלול להכניס את לואיס המילטון לקשיים ולייצר חיכוכים שעשויים לגרום להפרות משמעת בתוך הקבוצה (ואולי אף לבעיות טקטיות). שיתוף פעולה שנרקם בין שני נהגים חזקים מותנה הסכמות ובגרות על המסלול ומחוצה לו, כפי שנזכר פרננדו אלונסו, כיום נהג קבוצת אלפין שבשנת 2007 חבר אל לואיס המילטון בקבוצת מקלארן, שם התגלעו בין השניים מחלוקות שגלשו לפסים לא נעימים.
אלונסו בן ה-40, שזכה פעמיים באליפות העולם עם קבוצת רנו, אמר כי 2022 מסתמנת כאיום על מעמדו האיתן של המילטון, שכן הוא מעולם לא איבד את מנהיגותו מול בוטאס ועם ראסל זה כבר "סיפור אחר" הוא מעיר. כשנשאל על העתיד שיחכה לראסל במרצדס, אמר אלונסו: "הוא בהחלט הוכיח בכמה הזדמנויות מהם כישרונו ומהירותו. למשל, הוא התבקש על ידי מרצדס להשתתף בגרנד פרי בחריין (במקום המילטון שנדבק בקורונה) וכמעט סיים אותו עם נצחון. כתוצאה מכך, אפשר להסיק, על פניו, שזה יהיה הרבה יותר תובעני עבור לואיס להתמודד מול ראסל מאשר עם וולטרי. בכל מקרה, התפקיד של מרצדס הוא לספק לו מכונית תחרותית. ואני בטוח שהוא מוכן. זה בהחלט יהיה מעניין לראות אותו".
מנהל קבוצת ווליאמס ג'וס קאפיטו מקיים מגעים שקטים עם מקבילו במרצדס, טוטו וולף במסגרת ההכנות של ראסל לעונה הבאה במרצדס. וולף הבטיח לקאפיטו שאין להם שום כוונה להפריע לעבודה של ראסל ולמחויבות המקצועית לקבוצת וויליאמס והכול נעשה בשקיפות. "במהלך הסתיו נשתף פעולה לאט אבל בטוח יותר מבלי לסכן או להתערב באליפות הנוכחית", אמר וולף. "עדיין לא ממש התחלנו. ובכל מקרה עלינו לכבד שג'ורג עדיין נהג וויליאמס וצריך לעשות כמיטב יכולתו עבור וויליאמס באליפות היצרנים. הוא עשה עבודה טובה עד כה". קאפיטו הגיב: "עדיין אין מעורבות גדולה של הנהגים לפיתוח השנה הבאה, כך שזו לא שאלה שאנחנו באמת שואלים את עצמנו. זה לא על סדר היום מבחינתנו. הוא עושה את העבודה שלו, מכין את עצמו למירוץ הבא וכך הוא נערך גם אל שאר העונה".
ראסל אומר לכלי התקשורת בצרפת שהתרומה הגדולה ביותר של ווילאמס לקריירה שלו במשך שלוש השנים האחרונות היא הפיכתו לנהג פחות פזיז והרבה יותר שקול בפן המנטלי: " מצד אחד, קל לנהל ניצחונות. אתה חוגג אותם. אבל ההתמודדות עם רגעים קשים, נחותים, או טעויות היא הקושי האמיתי בפורמולה 1. הם הרגיזו אותי. היום אני מאופק יותר כאדם וכנהג. בשנת 2019 הקבוצה הייתה ברגע קשה, תמיד אחרונה. אולם העבודה הקשה במפעל ובמסלול השתלמה ואנו גאים בכך. אני אעזוב את ווליאמס מרוצה".
ראסל מדורג כיום במקום ה-15 בטבלת הנהגים עם 16 נקודות, כשלפניו יוקי טסונודה מאלפא טאורי עם 18 נקודות. בדירוג היצרנים נמצאת וויליאמס במקום ה-8 עם 23 נקודות. הסבב חוזר לפעילות ביום שישי הקרוב, ה-22 באוקטובר עם הזנקת האימונים בגרנד פרי האמריקני באוסטין, טקסס (Circuit of The Americas). הדירוג (שבת) והמירוץ (ראשון), ישיר בספורט 5.