במרצדס מסרבים להכיר בעובדות, בתבוסה ולפחות ראשיה מתגלים כאנשים שמעדיפים לעסוק בהשמצות במקום בספורטיביות והגינות. עדיין כואבים את ההפסד למקס וורשטאפן אחרי הגמר המרתק של אליפות הפורמולה 1 העונה באבו דאבי, כעת הם מתפנים למספר ראיונות במסגרתם הם נשמעים לא רק מאוכזבים, אלא כאנשים שנגזל מהם תואר אליפות הנהגים ברמה של שערורייה.
המילטון אמנם היה קרוב לזכות באליפות, אך לאחר תאונה שבה היה מעורב ניקולס לטיפי (ווליאמס) כשנותרו חמש הקפות, מכונית הבטיחות נקראה החוצה וההולנדי הצליח ממש בדקה ה-90 לבצע עקיפה ולחצות ראשון את דגל השחמט. ואם כבר אנחנו בעולמות של כדורגל, בראיון לעיתון הגרמני "בילד", השווה הבוס של מרצדס, טוטו וולף, את העוול שנגרם לו (לכאורה) ביאס מרינה לשניים מהאירועים השנויים ביותר במחלוקת על כר הדשא: "מה שקרה זה בדיוק באותה רמה שם למעלה עם יד האל של דייגו מראדונה, או הגול המנצח במונדיאל 1966 בוומבלי".
אנגליה, כידוע הודחה מהמונדיאל ב-1986 על ידי ארגנטינה בעקבות שער של מראדונה, שנראה היה כאילו דחק את הכדור לרשת מעבר לרשת של פיטר שילטון בעזרת זרועו השמאלית (או האגרוף). אנגליה, לעומת זאת, זכתה במונדיאל בנסיבות שנויות במחלוקת עוד יותר ב-1966 עם שער שלמעשה לא חצה את קו השער.
למרות כל הביקורת על התנהלות האירועים במירוץ האחרון, מרצדס לא ערערה על התוצאה באבו דאבי. במקום זאת, המילטון וטוטו וולף הביעו מחאה במישור החברתי אחרי שלא נכחו בגאלה המסורתית של סיום השנה שאורגנה על ידי בן סוליים, ראש ה-FIA החדש (שהחליף את ז'אן טוד) מה שעלול להוביל לענישת הנהג האנגלי.
בה בעת, לואיס המילטון עובר כנראה מיני-משבר ולא פוצה את פיו, נעלם מהרשתות החברתיות ולא משיב כמעט לטלפונים ורק תועד בעת קבלת תואר האבירות מבית המלוכה הבריטי. וולף אמר בהקשר זה כי הוא מצפה שהמילטון ימלא את תנאי החוזה שלו לשנתיים הקרובות (בהן ישתכר 60 מיליון יורו לעונה) ויתייצב לאימונים בפברואר. להמילטון גם מונחת אחריות נוספת על כתפיו בשנה הבאה לשמש כדמות מנחה עבור ג'ורג' ראסל שמגיע מקבוצת ווילאמס במקומו של ואלטרי בוטאס שהוחתם באלפא רומיאו. ראסל בן ה-23, בוגר אקדמיית המירוצים של מרצדס נחשב להבטחה גדולה ולדור העתיד של הקבוצה. וולף לא חושש מפרישה פתאומית של המילטון שתותיר את ראסל ללא "מנטור", אבל יש הרבה קולות בענף שמהמרים שהנהג בן ה-36 עשוי בכל זאת לבצע מהלך דרמטי.