הגרעין המשמעותי של פעילות הרכב בניסאן נעוץ בעולם הג'יפונים: ג'וק, קשקאי, X-Trail, Ariya והקרוסאובר החשמלי החדש שיחליף את הליף בעתיד. הסגל הכללי של ניסאן בנוי על רכבי כביש-שטח, ולכן עדיין בוחנים ביצרן היפני אם להמשיך את חייה של ניסאן מיקרה במתכונתה הקיימת, ולא רק בשל התבגרות אלא משום שסך המכירות של הדגם החדש היה נמוך בהרבה מהתחזיות.
לדגמי פלחי A ו- B יש בעיות מורכבות בשל הכמויות הגדולות שמגיעות לכבישים. אם יצרני הרכב לא יבצעו בהם התאמות לתקני Euro7, מחירם יזנק בעלות לא פרופורציונלית ביחס לתמורה. הערכות בגרמניה מדברות על התייקרות דמיונית של 7,000-8,000 יורו, ולכן לא יהיה אפשרי להמשיך עם מנועי דיזל ובנזין. המסקנה המתבקשת: מעבר להנעה חשמלית.
התכנית שעליה עובדת ניסאן היא להפוך את המיקרה לדגם עירוני-חשמלי, בסינרגיה מלאה עם רנו. הבוס האירופי של ניסאן, גיום קרטייה, שוחח על כך עם כתבים באנגליה: "אנחנו נעבוד בשיתוף מלא מכוח הברית עבור מגוון המכוניות והמסחריות הנקיות שלנו. חשוב שבאמצעות שימוש באלמנטים מאוחדים, ימשיכו להיות מאפיינים המסוגלים למשוך לקוחות למותג ניסאן שיכירו בייחוד שלו". קרטייה גם חזר ואמר כי "חיוני" שהיורשת של מיקרה תהיה "חשמלית מלאה".
ניסאן משוחחת עם רנו על השימוש בארכיטקטורת CMF-BEV המיועדת ל- R5, כלומר הדגם שיחליף את זואי משנת 2024. עבור המותג הצרפתי, רטרו 5 הוא רכב בעל חשיבות גדולה, אולם עד אז מיקרה הנוכחית תעבור את מחזור הדגמים הרגיל שנמשך בערך שבע שנים. בנוסף לכך, לניסאן אין כל כוונה להשקיע במנועים שלה כדי לגרום להם לעמוד בתקני Euro7 החדשים עקב העלויות המופרזות. "אנו מהמרים על אסטרטגית חשמול. התוצאה של כך עשויה להיות גם נסיגה משוק הסופרמיני", כך הדגיש. עם זאת, קרטייה חזר והעיר כי כרגע "טרם התקבלו מסקנות" לגבי השימוש הפוטנציאלי בפלטפורמת רנו.