ראשית, אפשר לפתוח עם נתון חיובי; ייצור המכוניות ב-2021 עלה ב-5% בהשוואה ל-2020 ועל פי התחזית של GlobalData שנחשבת לחברת המידע והאנליטיקה המובילה, עד סוף השנה תיוצרנה 79.9 מיליון מכוניות וזאת על בסיס העובדה כי משבר המוליכים למחצה (ע"ע ששבים) שמעכב את היצור של מערכות הרכב החדישות, יימשך גם ברבעון הנוכחי ואף יימשך לתוך 2022.
רבים בתעשייה העולמית רואים את הנתונים הללו ברגשות מעורבים לאחר הפתיחה המצוינת של השנה שנראתה כשנת תיקון אדירה למה שקרה בשנה שעברה וההתפרצות העולמית של וירוס קורונה שגרם לשיתוק של מפעלים רבים ברחבי העולם כולו ועדיין, גם בימים אלה ממש ישנם כמה מפעלים חשובים שמושבתים בגלל ההשפעות של מחסור בשבבים או חומרי גלם אחרים לרבות גומי שנחשב לאחד החשובים ולא רק לתעשיית הצמיגים אלא לחלקים רבים אחרים במכוניות של כולנו.
משבר ייצור השבבים מתייצב בעת הזאת ואיננו מחריף, ויש הרואים בכך סימן טוב ליציאה מהמשבר אך פרק הזמן שיידרש איננו נמדד בימים וגם לא בשבועות אלא בחודשים והתחזית הוורודה ביותר על חזרה לשגרה היא במחצית 2022. סימנים ראשונים מעודדים נראים גם בתחום התובלה הימית שמעכב באופן ניכר את השילוח של המכוניות למדינות העולם. פרט למחסור האדיר בשטחי אחסון ושינוי שגרת השייט והעגינה בנמלים שונים בעולם, יש להביא בחשבון גם את ההתיקרות חסרת הפרופורציות בעלות השילוח הימי. אם זה לא מורגש בעליית מחירי המכוניות עצמן, הרי שזה מורגש היטב בעלות מחירי החלפים ובעיקר המכלולים הגדולים שתופסים מקום רב במכולות שעלות השילוח שלהן עלתה מ-2,000 דולר ל-15,000 דולר ואף יותר, תלוי באיזו מדינה מדובר.
סימני ההתאוששות שעשויים להתממש בשנה הבאה יביאו איתם גידול בייצור ומכירת מכוניות בעולם ביחס ישיר אך ההערכות נותרות זהירות בעניין הזה ושוב מדובר בצמיחה מדודה ועלייה ל-84 מיליון מכוניות בשנה הבאה, עדיין רחוק ב-15 מיליון מקצב היצור השנתי של תעשיית הרכב טרום התפרצות המגפה בתחילת 2020.