בתקופה שבה מובילי נוסעים נמצאים בסכנת הכחדה, BMW משיקה את הדור השני של ה- Active Tourer. ההמשך לא היה מובן מאליו, עבור דגם שלפני שבע שנים הביא את הבווארים לפלח שמעולם לא דרכו בו. אם לא די בכך, נקטל על ידי שוחרי המותג שלראשונה נאלצו לבלוע הנעה קדמית בהבנה. אולם לאחר שנרגעו הרוחות והמשפחה הורחבה עם דגמים אופנתיים ( X1, X2 ולאחר מכן סדרה 1), סדרה 2 אקטיב זוכה כעת למיני-רפורמה. בחברה מציינים כי הוא חתום על משיכת 80 אלף לקוחות חדשים למותג, אחרי שכמעט 400 אלף רכשו את הדור הראשון בין שנת 2014-2021. אז אולי בכל זאת יש מקום למיני MPV יוקרתי.
ההופעה של ה- Active Tourer תוקפנית מקודמו, נגועה במאפייני קרוסאוברים. הקורות הקדמיים הונמכו במעט, הכתפיים גבוהות יותר, בתי הגלגלים הוגדלו, חישוקי 16 או 17 אינץ' מחזקים את היציבה שלו, החלונות הצרים והספוילר האחורי הובלטו. כל האלמנטים הללו משווים למיניוואן פרופיל דינמי, בעוד הפנסים החדשים (לד מלא כסטנדרט), הפגוש הקדמי המעוצב והכליות הכפולות הענקיות משנים את כל החלק הקדמי לטובה. מה עוד? מראות הצד עברו לדלת (לטובת הראות).
אורכה של המכונית 439 ס"מ (שלושה יותר מהסדרה היוצאת), 182 ס"מ רוחב (+2.5 ס"מ) וגובהה 158 (+ 2 ס"מ). רק בסיס הגלגלים, של 267 ס"מ, נשאר ללא שינוי. מבחינת המרווח, עם זאת, ההבטחה היא למרחב משופר בכל הפרמטרים (רגליים, כתפיים וראש) לנוסעים בשורה השנייה. הקיבולת של תא המטען משתנה בהתאם לגרסה; המתחשמלים מקריבים כמה עשרות ליטרים בגלל הסוללות (הערכים נעים בין 415 ל -1,405 ליטר עבור היברידי מתון למשל). על הגרסאות הקונבציונליות, בנזין וסולר, חלל האחסון הוא 470-1,455 ליטר. הבשורה המקלקלת בהקשר של האקטיב טורר היא שאין יותר שבעה מושבים: הגרסה הארוכה לא תיוצר עוד בשל חוסר ביקוש (רק 200 אלף נמסרו ב-6 שנים).
חלל הפנים של Active Tourer מפגין לא מעט מקוריות ובידול ומשדרג את חווית המשתמש מקצה לקצה. לוח המחוונים, נשלט על ידי פאנל בעל משטח זכוכית (סטנדרטי) המשלב שתי תצוגות: אחת בגודל 10.25 אינץ', השנייה 10.7 אינץ' עבור מידע ובידור. משהו דומה למה שנראה עד כה רק ב- iX וב- i4, זולג כאן למיניוואן קומפקטי ואינו שמור רק לדגמים הבכירים יותר. הפונקציות העיקריות שניתנות להתאמה חלקן נשארות בתעלה המרכזית (כולל בקרת עוצמת קול ומצבי נהיגה: אישי, ספורט, מיטיבי) לצד בורר מינמילסטי של התיבה האוטומטית שנועד לרווח את תאי האחסון בסביבת העבודה.. כפתור ה- iDirve האייקוני נעלם גם הוא. לרכב תהיינה כמובן את כל מערכות הבטיחות החכמות בהיצע, תפעול קולי, עדכונים מקוונים למערכות, מערכת שמע של הרמן קרדון, בקרת אקלים דו אזורית, תצוגה עלית ובחלק מהגרסאות גם מערכת מתלים אדפטיבית.
בזמן ההשקה (פברואר 2022) ישווק ה- Active Tourer דור 2 עם ארבעה מנועים: כולם אך ורק עם הנעה קדמית. דפדוף בערכים מניב יחידות מוכרות: 218i עם 136 כ"ס (0-100 קמ"ש תוך 9 שניות, וה- 218d עם מנוע הדיזל בעל ארבעה צילינדרים שמפיק 150 כ"ס (0-100 קמ"ש תוך 8.8 שניות). לאלה מתווספות שתי גרסאות חצי מחושמלות עם מערכת היברידית קלה 48 וולט, המספקת תרומת ביצועים של 19 כ"; 220i בעל שלושה צילינדרים 1.5 ליטר, הספק מערכת של 170 כ"ס ומומנט מרבי של 29 קג"מ (0-100 קמ"ש תוך 8.1 שניות, צריכת דלק של כ-20 ק"מ לליטר.
בקיץ (יולי) יגיע זמנן של ההיברידיות הנטענות, המתאפיינות בהנעה כפולה, תוצאה של שילוב מנוע 1.5 ל' בנזין עם המנוע החשמלי המניע את הגלגלים האחוריים. גרסת 225e xDrive מפיקה 245 כ"ס, דגם ה- 230e xDrive בעל הביצועים המשכנעים ביותר מגיע ל-326 כ"ס. ה-225e, דגם הפלאג אין מהדור החמישי תוכנן עם סוללה שצריכה להספיק ל-80 קילומטרים עד התרוקנות, ואילו כושר הטעינה המוכפל (מ -3.7 ל -7.4 קילוואט) חותך בחצי את זמן ההמתנה בעמדות מהירות. הטעינה מהשקע הביתי, אורכת כחמש שעות. אחד השינויים הבולטים בדגם ה-PHEV הוא מיקום הסוללה, שעוברת מהחלק האחורי למרכז הרצפה ותשפר מהותית את תכונותיו הדינמיות תחת עומסים.
ב.מ.וו תחל לייצר אותו במפעל המרכזי בליפציג במהלך חודש נובמבר. מחירו בגרמניה יחל ב-35 אלף יורו. בישראל נראה אותו במהלך שנת 2022.