דוד לובינסקי, יבואנית רכבי קבוצת אופל ממשיכה לנער את שורותיו של המותג הגרמני בישראל ומשיקה היום (שני) בארץ את אופל מוקה 2022, הן בחבילת בנזין מסורתית וכן בגרסתו החשמלית, ה-Mokka-e. הוא ישווק במספר רמות אבזור שונות ובמחירים שמתחילים ב-133 אלף שקלים.
להבדיל מהמוקה הקודם (2012) שהיה צלע מברית טכנולוגית עם ג'נרל מוטורס (בעלת הבית) ונגזר מאח תאום בדמותו של שברולט טראקס, הדור השני שהוצג בשנה הקודמת מבוסס על רצפת CMP של תאגיד סטלנטיס (פיתוח של פיג'ו-סיטרואן) ומשקף עיצוב מקורי ומכללים חדשים אותם ניתן לחוות כאמור בכל רכבי המותגים הצרפתים בשנים האחרונות, עם צמידות גנטית בעיקר למקבילו, פיג'ו 2008.
במידותיו הוא לא גדול משמעותית מהמוקה היוצא אבל בזכות צמיחה סמלית ברוחב ל-1.79 מ' ובסיס גלגלים של 2.56 מ', אלה מעניקים לו פרופורציות טובות לסגמנט וחלל פנים שימושי. יתר המספרים די שגרתיים - גובהו התכווץ במעט ל-1.54 מ' ואורכו 4.15 מ' (4.2 מ' בקודם). נפח תא המטען צנוע, אינו מגדולים בסגמנט ומסתפק ב-350 ל' במצב רגיל (5 מושבים זקופים) ועד כ-1,000 ל' וקצת עם קיפול מלא.
בדומה לעיצובו החיצוני ניכרת רפורמה משמעותית גם בתפאורה הפנימית ובהנדסת האנוש. המוקה החדש, המבוסס על רשמים ממכונית הקונספט GTX שהוצגה בשנת 2019 עוקר מהיסודות את כל שאריות התפאורה המיושנת של ג'נרל מוטורס ומאמץ רמת גימור מושקעת, תרכובות מודרניות וממשקים חדישים עם תשתית טכנולוגית משותפת לפיג'ו 2008. ברמת הגימור הבסיסית, ה-'אלגנס', הוא מצויד במערכת מדיה 7 אינץ', ממשקי אפל ואנדרויד, חיישני תאורה וגשם, לוח מחוונים דיגיטלי 7 אינץ', בקרת אקלים, ריפוד בד משולב עור תעשייתי, חישוקי 17 אינץ', שש כריות אוויר ומערכות בטיחות אקטיביות, בהן בלימה אוטומטית, מצלמה 180 מעלות, מרכוז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. מעליו גרסת GS-ליין שמגדילה את מסך המגע ל-10 אינץ', לוח מחוונים 12 אינץ', מוסיפה הפעלה קולית באנגלית לפונקציות שונות ברכב, חישוקי 18 אינץ' ותמה ספורטיבית עם קישוטים מבחוץ ובפנים, כגון גג בצבע שחור ומכסה מנוע שחור (אופציה בתוספת תשלום). רמת הגימור הבכירה ביותר, ה-Utimate, מוסיפה על כל המפרטים הקודמים גם דיפוני עור בדלתות, דיפון תקרה בבד בהיר, תמת כרום חיצונית, תאורת LED משוכללת, מושבים קדמים מחוממים וחישוקי 18 אינץ' בעיצוב מיוחד.
מנועים
אל המוקה, המיוצר במפעל הצרפתי בפויזי, ניתן להצמיד מנוע בנזין 1.2 ל' טורבו 130 כ"ס ו-23.3 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות, על בסיס הנעה קדמית. הוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ועד מהירות מרבית של 192 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת לפי הצהרות היצרן היא כ-15.5 ק"מ לליטר בנזין.
הגרסה החשמלית של המוקה נעזרת באותה תשתית שקיימת ב-208 או 2008, בין היתר. מנוע חשמלי בודד המפיק 136 כ"ס ו-27 קג"מ עם הנעה קדמית. סוללת ה-50 קווטש (45 קווטש נצילה) מספקת טווח נסיעה מרבי של 338 קילומטרים עד התרוקנות, והאצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות עם מהירות מרבית של 150 קמ"ש. מתח הטעינה המקסימלי הוא כ-100 קילוואט, כלומר בתשתית מהירה ניתן להזין את הסוללה ל-80% בפרק זמן של חצי שעה-ארבעים דקות. טעינה בקופסא ביתית אורכת כ-7 וחצי שעות.
המחירים בישראל:
אופל מוקה אלגנס - 133 אלף שקלים
אופל מוקה GS ליין - 137 אלף שקל
אופל מוקה Ultimate ב-142 אלף שקל.
אופל מוקה חשמלי - 159 אלף שקל (רמת הגימור הגבוהה ביותר בלבד).
מסגרת האחריות היא 4 שנים לרכב. בגרסה החשמלית - 8 שנות אחריות לסוללה או 160 אלף ק"מ.
מהיבואנית נמסר כי בהתאם להקצאות, ינסו למכור כ-100 יחידות של המוקה בחודש פעילות סדיר.