טויוטה רשמה לזכותה הישגים חסרי תקדים במכירות רכבי הייבריד עממיים, בין אם דרך חטיבת הפרטיות הרגילה או באמצעות מותג היוקרה לקסוס. הדגש היה ונותר מנועים המשלבים בערה וחשמל, אבל בשבוע האחרון הם התחילו לאותת באופן רשמי כי הם מוכנים לעשות את הקפיצה המיוחלת גם לענף החשמלי 100%, ואת זאת יעשו עם קרוסאובר EV שיתחרה בסגמנט הפופולרי ביותר בענף, לפחות בשלב הראשון.
לא פחות מששה דגמים חשמליים יעלו לפיתוח על רצפה חשמלית ייעודית, ה-TNGA-e. הקונפיגורציה הזו תאפשר לטויוטה לאכלס מנוע חשמלי אחד, שניים או אפילו שלושה, הנעה אחורית, כפולה ובמרכבי סדאן, SUV ובמידות מגוונות. הרכב הראשון מתוך הששה כאמור יהיה דגם חשמלי תאום טויוטה ראב4 (בפרופורציות), אבל בניגוד לכל ה-5 האחרים רכב זה יעשה בשיתוף יצרן יפני קרוב, ולא באופן עצמאי.
מי שנרתמה לפיתוח שלו ותקבל פרשנות משלה היא חברת סובארו, לה כבר הסכמים מגובשים היטב עם טויוטה אחרי פרויקט סובארו BRZ/טויוטה GT86. ייתכן שגרסאות מתונות של הרכב הזה, או דגם דומה לו יופיעו גם במותגי סוזוקי ואפילו דייהטסו בשווקים רחוקים מהיבשת המערבית כדי לספק את הצרכים במזרח הרחוק. אין הרבה מידע טכנולוגי אודותיו אך המעורבות של חברת 'פנסוניק' בייצור הסוללות מבטיח שהוא יוכשר עם בטן יחסית קלה ובעלת יכולת טעינה מהירה, נוכח השימוש בטכנולוגיית סוללת Solid state, שנחשבת אמינה יותר, עמידה בתנאים קשים ואינה מתפשרת על טווח.
לטויוטה יש כמובן עניין עמוק הכרוך בשימוש בתא דלק מימני על מכונית ה-מיראי והם מקווים ששיטה זו תהפוך לנפוצה במיוחד בציי רכב ובתחומי ההובלה המסחרית והציבורית. במקביל לכך אומרים בכירי המותג באירופה שהם נמצאים ברף CO2 משביע רצון מבחינת פליטת מזהמים באירופה, ולכן אינם ממהרים לפתח מכוניות חשמליות. בתוך זה, נראה ששנת 2025 תהיה נקודת המפנה שבה יקדמו את הטכנולוגיה החשמלית במלוא אונה: "אנחנו מקווים לגזור נתח של 10% מהסגמנט החשמלי", כך הם מצהירים.
טויוטה עדיין רואה את הטכנולוגיה המימנית כחלופה ריאלית לבערה או מכוניות חשמליות כפי שאנו מכירים אותן כיום, אבל כל עוד האופציה המימנית גובה מחיר מאוד יקר מהצרכן - והתשתית רחוקה מלהיות בשלה, רוב היצרנים ימשיכו במסלול החשמול המסורתי.