sportFive1056808 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

מרצדס אולי עסוקה בהקמת היסודות למהפכה החשמלית הגדולה בתולדותיה (ע"ע EQ), אבל היא לא שוכחת לעדכן את מכוניות ה"לחם והחמאה" החשובות ביותר שלה, בהן כמובן ה-E קלאס. דגם הסאלון הגרמני שנמכר מזה למעלה מ-74 שנה ובמיליוני עותקים זכה במרץ האחרון למתיחת פנים קטנה כדי לרענן את חזותו ולשפר את הטכנולוגיות בחלל הפנים וכן את היצע המנועים. כעת ה-E קלאס 2021 מושקת בישראל דרך היבואנית כלמוביל במספר חבילות אבזור מובחנות ובמחירים שמתחילים שערה מתחת ל-510 אלף שקלים. 

ה-E קלאס המחודשת ממשיכה להיות מבוססת על דגם ה-W213 שהוצג בשנת 2016 (דור עשר כרונולוגית), אבל ללא שינויים מבניים כלשהם במידות וגם לא בפרופורציות למעט גילוח של 100 ל' מתא המטען שמסתפק ב-370 ל' עקב התקנת הסוללה. את סימני מתיחת הפנים נוכל לחוות בשטחי הפגוש, מכסה המנוע, החלונות, בתי התאורה והגלגלים וכן ברצועת המותן הקדמית. אלה יעניקו לה יציבה דומה לזו של מרצדס S קלאס החדשה אם כי זו כמובן חסרה את מכלול האמצעים המשוכללים של ספינת הדגל הבכירה.

תא הנוסעים הוא המקום שבו יורגש שינוי קצת יותר מהותי, אבל בטח לא דרמטי. מערכת ה-MBUX עודכנה ובכל הדגמים תקבלו זוג צגים דיגיטליים 10.25 אינץ' ו-12.3 אינץ' עם כל הפונקציות המוכרות ברזולוציה מלוטשת מבעבר. עוד תוספות הן במערכות הבטיחות שכוללות כעת גם התרעה מפני יציאה מהרכב כנגד תנועה צולבת והתרעות על תנועה צולבת מאחור.

ה-E קלאס תשווק בשלב זה רק עם המנוע ההיברידי הנטען, ה-E300e המבוסס על מנוע בערה 4 בוכנות ומנוע חשמלי. גרסה זו "יורשת" את מקומה של גרסת ה-350e הקודמת (450 אלף ש'), ומניבה שיפורים ממוקדים בעקומת הביצוע; התפוקה המשוקללת היא 320 כ"ס ו-70 קג"מ בחיבור אל תיבת הילוכים אוטומטית תשע מהירויות והנעה אחורית, אולם את ההאצה ל-100 קמ"ש תסיים המכונית ב-5.73 שניות בלבד (לעומת 6.2 ש') ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. סוללת ה-13.5 קווטש תאפשר לרכב לנוע למרחק נסיעה חשמלי טהור של כ-57 קילומטרים עד התרוקנות וצריכת הדלק הממוצעת (המשולבת חשמל ובנזין) היא כ-60 קילומטרים לליטר. הטעינה משקע ביתי רגיל אורכת כ-5.5 שעות ובעמודי טעינה מהירים יותר כשעה וחצי.

המחירים בישראל יחל ב-509,900 שקלים, עבור ל-559 אלף שקלים לדגם ה-AMG ליין ודגם הפרמיום.