sportFive1043791 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

ב.מ.וו זוכים לביקורות מעורבות בגין ה-"מגה-כליות" המנופחות של סדרה 4 החדשה, אבל חייבים להודות שהאסתטיקה עושה קאמבק מרשים על סיפונה של גרסת הקבריולה הדינמית שלפנינו. הסרת התקרה הקשיחה והחלפתה בגג-בד מתקפל עם תרכובות בידוד משופרות משווים לה לא רק עיצוב קרבי והרמוני יותר, אלא גם איכות מחיה מהודקת בהתאם לסטנדרטים של היצרן הגרמני: שקט בנסיעה, יכולת מגובשת ושלדה צייתנית ולא כבדה, עם הפחתה של 40% ביחס לתקרת פלדה המתורגמים להשלת כמה עשרות ק"ג.

הבווארים לא ייצרו מכונית כזו מאז שנת 2007 (סדרה 3, קוד דגם E46), ובכך מצטרפת 4-קבריולה גם לסדרה Z4 שהחליפה את התקרה הקשיחה שלה בפתרון דומה לפני שנתיים. ב.מ.וו מתארים את הקבריולה 4 כפורצת דרך בתחום זה, עם "תקרה מקומרת וחזקה" שאמורה לשרת את הנהגים ברמת היומיום וגם לשמר רף בטיחות איתן על פי הקריטריונים המחמירים ביותר. התקרה זמינה בגוון אפור או שחור, והיא משולבת עם זגוגית אחורית ומעניקה אקוסטיקה מצוינת לדברם ביחס למתחרים דומים.

מבחינת פרופורציות ההבדלים אינם צנועים ביחס ל-4 קבריולה היוצאת; היא ארוכה יותר, רחבה ממנה, בסיס הגלגלים הוגדל ב-4 ס"מ, מפשקי הסרנים צמחו ותא המטען ניתן להגדלה מ-300 ל' ועד 385 ל' במצב תקרה סגור - תוספת של כ-15 ל' ביחס לדגם היוצא. תא הנוסעים הוא העתק-הדבק של סדרה 4 ולכן אין כאן שינויים מרחיקי לכת ברמת האבזור או הנראות מלבד המתגים להפעלת התקרה, מסיט רוח וזוג מחממי צוואר ליושבים בשורה הקדמית.

במפרט שלה תמצאו ארבעה מנועים, כולל שתי גרסאות עם מערכת היברידית מתונה (מצבר 48 וולט). גרסת 420i, דגם ה-420 דיזל, דגם ה-430i וכן דגם ה-440M עם הנעה כפולה. ההספקים בגרסאות הבנזין טורבו ינועו בין 184 ועד 374 כ"ס. כולם מחוברים לתיבת 8-מהירויות אוטומטית והדגם החזק ביותר מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית.

המחירים בגרמניה עומדים על 51 אלף יורו לדגם ה-420i הבסיסי (57 אלף יורו עם קיט M), ועד 73 אלף יורו לדגם ה-440 עם חבילת M מושחזת והנעה כפולה. מהיבואנית לישראל דלק מוטורס נמסר כי סדרה 4-קבריולה תגיע לארץ ברבעון הראשון של שנת 2021.